Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1z] Nagłe ubytki oleju

Awatar użytkownika
przemoO23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 22 wrz 2011, 10:55
Lokalizacja: Gowarczów

[b4 1z] Nagłe ubytki oleju

Post autor: przemoO23 » 02 lis 2012, 12:15

Trochę dziwne sytuacja mi się przytrafiła (już 2 raz) . Jakiś czas temu sprawdzałem stan oleju i było poniżej minimum .Dolałem oleju i tak jeździłem,ostatnio sprawdzałem i stan oleju był ok (około 3 kropki poniżej stanu max na bagnecie) . Dzisiaj sprawdziłem olej jego stan był znów poniżej minimum (a przejechałem może z 20 -25km).Chwilowo dolałem oleju i sprawdzę rezultat za jakiś czas. Co mogło być przyczyną tak nagłego spadku poziomu oleju ( po pierwszej dolewce przejechałem 500km i nic nie ubyło ),teraz przejechane z 30km i zeżarło tyle oleju .

Już 2 raz mam taki przypadek :-/
A uszczelniacze zaworowe kiedy były wymieniane?
Nie za mojej "kadencji" , wymiana chyba wymaga zdjęcia głowicy .

Co do turbo to wiadomo,trochę oleju musi być,ostatnio mechanik wymieniał mi uszczelkę kolektorem ssącym i mówi że turbo jest jeszcze zdrowe (luzy są ale nie jakieś tragiczne),ciśnienie na tłokach koło 25 barów .
Ostatnio zmieniony 02 lis 2012, 12:32 przez przemoO23, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 02 lis 2012, 12:21

A uszczelniacze zaworowe kiedy były wymieniane? Turbo się nie poci?

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 02 lis 2012, 12:31

Jak stoi na postoju to nigdzie nie widać pod spodem plam? Wtedy raczej łatwo zlokalizujesz ubytek.

rysiu_89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 02 sie 2010, 20:00

Post autor: rysiu_89 » 02 lis 2012, 14:57

może sprawdzasz poziom w rożnych miejscach, może auto jest przechylone
jaki czas po zgaszeniu sprawdzasz?

ja zawsze patrze w tym samym miejscu( garaz) i zawsze po nocy, wtedy sprawdzanie jest wiarygodne

Awatar użytkownika
vitja07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 187
Rejestracja: 25 lut 2010, 13:02
Lokalizacja: Podkarpacie RSR

Post autor: vitja07 » 02 lis 2012, 16:23

przemoO23 pisze:Nie za mojej "kadencji" , wymiana chyba wymaga zdjęcia głowicy .
nie <nono> nie potrzeba zdejmować głowicy, wystarczy rozpiąć rozrząd zdjąć wałek rozrządu i można działać, zawory podbijamy powietrzem

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 03 lis 2012, 07:35

lub tłoki w pozycję GMP
jesli nie masz wycieku gdzieś to sprawdzaj i jeździj
jakby ci ubywało 1L na 100 km to już problem ;-)

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 03 lis 2012, 09:43

gibaj pisze:...jakby ci ubywało 1L na 100 km to już problem ;-)
No mnie ubywało 5litrów 15W40 na 1000km <ok> . Kopciło z rury jak z titanica.

Awatar użytkownika
przemoO23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 22 wrz 2011, 10:55
Lokalizacja: Gowarczów

Post autor: przemoO23 » 03 lis 2012, 10:07

Takie głupie pytanie : czy olej po krótkim odpaleniu ( żeby tylko wyprowadzić samochód z garażu) mógł się gdzieś "zawiesić" w silniku i przekłamać pomiar ?

Dzisiaj sprawdziłem i jest grubo 3-4 mm ponad poziom max,a wczoraj uzupełniłem do 2 mm poniżej tego poziomu .

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 03 lis 2012, 10:43

Może DPF jest zatkany i zwiększa się poziom oleju hihihi <ok> . Oczywiście żartuje sobie.
Albo Twoja miarka zmienia punkt osadzenia, albo Ty dokonujesz pomiarów w sposób błędny. Co do krótkiego odpalania zimnego silnika, to poziom oleju będzie Ci maleć ze względu na to iż zimny gęsty olej nie zdąży spłynąć do miski ze wszelkich kanałów olejowych.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 03 lis 2012, 14:53

zobaczysz za parę dni ale faktycznie jaja :mrgreen:
oby to nie uszczelka pod głowicą :roll:

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 03 lis 2012, 15:09

Przemo, sprawdziłeś poziom oleju od razu po zgaszeniu auta - to wiadomo, ze z 0,5 litra bedzie rozprowadzone po kanałach olejowych (tyle jest miedzy min a max).

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 03 lis 2012, 17:13

Kurcze, ale motanina ;-)
Zostaw ten samochód na równym podłożu, zapomnij o nim na pół dnia, po tym czasie podnieś maskę i sprawdź poziom oleju. Potem się pochwal co wyszło.

Awatar użytkownika
przemoO23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 22 wrz 2011, 10:55
Lokalizacja: Gowarczów

Post autor: przemoO23 » 06 lis 2012, 13:24

Fakt, chyba trochę spanikowałem :oops: , przejechałem już chyba ze 120 km i żadnego ubytku oleju .

Możliwe że na tym krótkim "rozruchu" gęsty olej został "rozbryzgany" po silniku i nie zdążył zlecieć do miski .

p.s taki mały offtop ,czy to prawda że diesle "nie lubią" krótkich przejazdów ?

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 06 lis 2012, 14:01

Raczej nie, tym bardziej w zimie gdzie na krótkich odcinkach np. po mieście nawet się nagrzać nie zdążą.

rysiu_89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 02 sie 2010, 20:00

Post autor: rysiu_89 » 06 lis 2012, 14:38

pewnie, że nie lubią

lepsze 500 tys przebiegu po trasach niż 150 tyś po mieście gdzie auto jest powiedzmy odpalane 5 razy dziennie i robione po 3 km max

nie od dziś to wiadomo
silnik najlepiej "czuje się" gdy pracuje w swojej temperaturze roboczej czyli 90 stopni

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl