Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT + LPG] Strasznie dużo pali

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
patrykzs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 21 sie 2012, 22:23
Lokalizacja: Szczecin

[B4 ABT + LPG] Strasznie dużo pali

Post autor: patrykzs » 02 lis 2012, 22:54

Witam, kupiłem niedawno Audi z silnikiem ABT zagazowane, na początku jak nim jeździłem to spalanie gazu w mieście wynosiło 14-16 litrów, zatankowałem ostatnio pełną butle dziś wbiło na zegarach 190km i gaz się skończył, z moich obliczeń wyszło że to 20l/100km. Benzyny też strasznie pożera, odpalam go na benzynie, poczekam aż się wskazówka od temperatury uniesie i przełączam go na gaz, 9 litrów benzyny przez pare dni to dla mnie trochę dużo, proszę o pomoc bo nie wiem od czego zacząć nawet.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 02 lis 2012, 23:56

lambda?

Awatar użytkownika
patrykzs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 21 sie 2012, 22:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: patrykzs » 03 lis 2012, 10:59

Nie mam jak sprawdzić tej sondy oscyloskopem, a miernikiem jeszcze się do tego nie zabierałem bo nie wiem jak mam to dokładnie sprawdzić, chyba że podpowiecie, ale z tego co wiem to chyba miernikiem się tak do końca nie sprawdzi, prawda? Doczytałem też na forum że jak mam gaz to powinna być ustawiona jakaś emulacja sondy na mase, ale to dopiero sprawdzę czy tak jest jak brat zamówi interfejs do bingo

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 03 lis 2012, 11:12

Ale jak pali Ci duzo pb i lpg to raczej sonda je...eta moim zdaniem.
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2017, 08:46 przez schack, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
patrykzs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 21 sie 2012, 22:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: patrykzs » 03 lis 2012, 11:21

To jak bym ją odłączył to co się powinno dziać? Auto powinno jeździć normalnie i normalnie palić a nie jak smok czy jak to jest?

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 03 lis 2012, 11:23

to tak nie działa, której generacji masz lpg? I czy II?

Awatar użytkownika
Przemas80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1876
Rejestracja: 26 lut 2011, 09:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: Przemas80 » 03 lis 2012, 11:30

Od początku coś za dużo paliła ci braciak ma ABT z lpg i 11l mu spala gaz 2 generacji.

Awatar użytkownika
patrykzs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 21 sie 2012, 22:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: patrykzs » 03 lis 2012, 11:35

Tyle to ja też wiem że od samego początku mi za dużo paliła bo jak czytałem ile forumowiczów ABT-tki palą to już wiedziałem że coś nie tak, gaz mam II gen.

Awatar użytkownika
Przemas80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1876
Rejestracja: 26 lut 2011, 09:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: Przemas80 » 03 lis 2012, 11:47

termostat masz dobry ??

Awatar użytkownika
patrykzs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 21 sie 2012, 22:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: patrykzs » 03 lis 2012, 11:55

Tak, termostat jest sprawny

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 03 lis 2012, 13:54

Termostat aż tak nie podniósł by przecież spalania, wolniej by się auto nagrzewało ale to litr-dwa a nie 8 litrów. Przy gazie II gen. dużo zależy od lambdy w kwestii spalania. Ja u siebie mam gorszy problem bo pb pali normalnie a gazu dużo i nie mogę dojść co jest nie tak :P

Awatar użytkownika
patrykzs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 21 sie 2012, 22:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: patrykzs » 03 lis 2012, 14:20

No to nie zostaje nic innego jak poczekać i pojechać sprawdzić sonde, no nic, na razie dzięki wielkie ;p

[ Dodano: 2012-11-03, 20:00 ]
Mam jeszcze drugi problem a mianowicie jak auto się trochę wychłodzi to odpala na dotyk, a jak ciepły to muszę chwilę pokręcić, ale czasami ciepły też od razu załapie, nie wiem o co w tym chodzi, jak macie jakieś pomysły to piszcie.

adr0444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 23 kwie 2008, 18:18
Lokalizacja: KROSNO ODRZAŃSKIE

Post autor: adr0444 » 03 lis 2012, 21:04

jesli pali duzo beny i gazu to sonda... gdyby tylko lpg wiecej palila wina mogla by byc po stronie złej regulacji... jesli masz dostep do jakiegos szrotu albo kogos kto ma takie samo audi i by udostepnil sonde to probuj... miernikiem niby mowia ze dojdziesz czy sonda siedzi czy nie ale w moim przypadku miernik scieme walil a sonda byla git

gadzik90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 02 lip 2009, 15:15
Lokalizacja: Kielce

Post autor: gadzik90 » 06 lis 2012, 17:34

Ja miałem podobny problem, walnięta sonda. Odepnij i pojeździj, powinna palić ok. 13l/100km. Jak nie śpieszno Ci z kupnem sondy, to kup kranik (register) i zamień go z krokowcem od gazu. Spalanie nie powinno przekroczyć 13l/100km. Chociaż teraz zima idzie to może spalanie jeszcze skoczyć

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 06 lis 2012, 17:50

Albo zamiast krabika po prostu z tego co masz wypnij wtyczke, chyba to samo, nie?;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl