Audi 80 B3 87r [1.8 S - JN] - BRAK ISKRY
Audi 80 B3 87r [1.8 S - JN] - BRAK ISKRY
witam. problem z moja audiczka polega na tym ze rano normalnie odpalil do pracy lecz po pracy juz silnik nie chcial odpalic. diagnoza?- brak iskry. jakis czas temu wymienione (na nowe) kable, swiece, kopulka, palec. teraz wymienilem (na uzywki) cewke i modul zaplonu. nadal nie odpala. miernikiem sprawdzilem, podczas proby zaplonu do cewki dociera prad ale momentalnie spada i nie ma go wcale - krotko mowiac jest tylko skok napiecia i to wszystko, silnik kreci, kreci ale nie odpala. Juz mi race opadaja i trace nadzieje na uratowanie autka silnik 1.8 S z wtryskiem wielopunktowym. czy aparat zaplonowy mialby jakis wplyw na takie zachowanie silnika? POMOCY!!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zdejmij wtyczkę z aparatu, podłącz pod środkowy styk jakiś kabelek, podłącz świece bezpośrednio do cewki (zdejmij przewód cewka-aparat i w niego włóż świece i zapewnij jej styk z masą). Włącz zapłon i zacznij szybko wcześniej podłączonym kabelkiem dotykać do masy, powinna zacząć przeskakiwać iskra. Jeśli iskry niema poproś kogoś aby popatrzył czy wskazówka obrotomierza podskakuje a i wtedy dotykaj kabelkiem do masy z jak największą częstotliwością. Jeśli wskazówka podskakuje a iskry dalej niema podłącz zamiast cewki żarówkę i patrz czy będzie migać gdy podczas kręcenie rozrusznikiem albo powyższego zabiegu z kabelkiem.
wiec... iskry dalej nie ma. zarowka swieci przez sekunde a pozniej gasnie (podobnie tak szybko jak spadalo napiecie na mierniku) a wskazówka owszem delikatnie podskakuje ale w momemcie jak przekrecam kluczyk juz w pozycje "OFF"
[ Dodano: 2012-11-03, 15:41 ]
zaczynam podejrzewac ze modul albo cewka.. wymienilem walniete na walniete...
[ Dodano: 2012-11-03, 15:41 ]
zaczynam podejrzewac ze modul albo cewka.. wymienilem walniete na walniete...
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
a jakies zdjecia lub opis jak wymienic sam czujnik hala? czy trzeba wyjmowac caly aparat zaplonowy?
[ Dodano: 2012-11-03, 19:37 ]
mowicie koledzy ze to na 100 % czujnik halla..? ale dlaczego nawet jesli wyciagnalem srodkowy przewod z kopulki i przylozylem do masy to dlaej nie ma iskry? czujnik halla jest za to odpowiedzialny?
[ Dodano: 2012-11-03, 19:37 ]
mowicie koledzy ze to na 100 % czujnik halla..? ale dlaczego nawet jesli wyciagnalem srodkowy przewod z kopulki i przylozylem do masy to dlaej nie ma iskry? czujnik halla jest za to odpowiedzialny?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Co wy się uparliście z tym aparatem i hallem, jeśli niema iskry podczas "symulowania" pracy tego czujnika to przyczyna jest gdzieś dalej :!:
A po włączeniu zapłonu między zaciskiem 15 cewki ma minusem akumulatora jest prąd :?: Sprawdź miernikiem albo żarówką.
Halla można wymienić samego (nawet są w sprzedaży) ale to delikatna operacja.
To nic nie znaczy, ma się podnosić gdy hall pracuje albo jest symulowany jego impuls.Pit3r pisze:wskazówka owszem delikatnie podskakuje ale w momemcie jak przekrecam kluczyk juz w pozycje "OFF"
A po włączeniu zapłonu między zaciskiem 15 cewki ma minusem akumulatora jest prąd :?: Sprawdź miernikiem albo żarówką.
Halla można wymienić samego (nawet są w sprzedaży) ale to delikatna operacja.