Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 B3 87r [1.8 S - JN] - BRAK ISKRY

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Pit3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 17 cze 2008, 00:24

Audi 80 B3 87r [1.8 S - JN] - BRAK ISKRY

Post autor: Pit3r » 03 lis 2012, 12:26

witam. problem z moja audiczka polega na tym ze rano normalnie odpalil do pracy lecz po pracy juz silnik nie chcial odpalic. diagnoza?- brak iskry. jakis czas temu wymienione (na nowe) kable, swiece, kopulka, palec. teraz wymienilem (na uzywki) cewke i modul zaplonu. nadal nie odpala. miernikiem sprawdzilem, podczas proby zaplonu do cewki dociera prad ale momentalnie spada i nie ma go wcale - krotko mowiac jest tylko skok napiecia i to wszystko, silnik kreci, kreci ale nie odpala. Juz mi race opadaja i trace nadzieje na uratowanie autka :-( silnik 1.8 S z wtryskiem wielopunktowym. czy aparat zaplonowy mialby jakis wplyw na takie zachowanie silnika? POMOCY!!

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 lis 2012, 14:55

Zdejmij wtyczkę z aparatu, podłącz pod środkowy styk jakiś kabelek, podłącz świece bezpośrednio do cewki (zdejmij przewód cewka-aparat i w niego włóż świece i zapewnij jej styk z masą). Włącz zapłon i zacznij szybko wcześniej podłączonym kabelkiem dotykać do masy, powinna zacząć przeskakiwać iskra. Jeśli iskry niema poproś kogoś aby popatrzył czy wskazówka obrotomierza podskakuje a i wtedy dotykaj kabelkiem do masy z jak największą częstotliwością. Jeśli wskazówka podskakuje a iskry dalej niema podłącz zamiast cewki żarówkę i patrz czy będzie migać gdy podczas kręcenie rozrusznikiem albo powyższego zabiegu z kabelkiem.

Pit3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 17 cze 2008, 00:24

Post autor: Pit3r » 03 lis 2012, 15:14

wiec... iskry dalej nie ma. zarowka swieci przez sekunde a pozniej gasnie (podobnie tak szybko jak spadalo napiecie na mierniku) a wskazówka owszem delikatnie podskakuje ale w momemcie jak przekrecam kluczyk juz w pozycje "OFF"

[ Dodano: 2012-11-03, 15:41 ]
zaczynam podejrzewac ze modul albo cewka.. wymienilem walniete na walniete...

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 03 lis 2012, 16:41

kolego a czujnik hala masz jak podmienic?

Pit3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 17 cze 2008, 00:24

Post autor: Pit3r » 03 lis 2012, 16:58

czujnik hala znajduje sie w aparacie zaplonowym? niestety nie mam jak go podmienic...

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 03 lis 2012, 17:33

czujnik hala jest w aparacie zaplonowym skoro wymieniles wszystko to jeszcze to zostalo a nie masz przypadkiem jakos zabezpieczenia antykradziezowego? moze to odcina iskre

Pit3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 17 cze 2008, 00:24

Post autor: Pit3r » 03 lis 2012, 18:02

zadnych bajerow antywlamaniowych.. nawet centralnego zamka nie mam :-P a czy z tym czujnikiem sa problemy by go wymienic? musze caly aparat zaplonowy wyciagac?

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 03 lis 2012, 18:05


Awatar użytkownika
wento
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: wento » 03 lis 2012, 18:32

najlepiej kolego jak podmienisz cały aparat zapłonowy. na szrocie ok 50-100zł i będzie wszystko wiadomo, bo też uważam że to hall, innej możliwości raczej nie ma..

Pit3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 17 cze 2008, 00:24

Post autor: Pit3r » 03 lis 2012, 19:27

a jakies zdjecia lub opis jak wymienic sam czujnik hala? czy trzeba wyjmowac caly aparat zaplonowy?

[ Dodano: 2012-11-03, 19:37 ]
mowicie koledzy ze to na 100 % czujnik halla..? ale dlaczego nawet jesli wyciagnalem srodkowy przewod z kopulki i przylozylem do masy to dlaej nie ma iskry? czujnik halla jest za to odpowiedzialny?

adr0444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 23 kwie 2008, 18:18
Lokalizacja: KROSNO ODRZAŃSKIE

Post autor: adr0444 » 03 lis 2012, 20:57

ja bym stawial czujnik w aparacie lub moze kostke w stacyjce... w golfie mialem cos takiego ale winny byl przewod cewka-aparat wiec u ciebie chyba odpada... a kable markowe zalozyles czy jakas lipe?

Pit3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 17 cze 2008, 00:24

Post autor: Pit3r » 03 lis 2012, 21:06

wszystko nowe co zalozylem to firma BERU. ale czy da sie wymienic ten czujnik bez wyciagania aparatu? i czy po wymianie tego czujnika bede mial problemy z ustawieniem zaplonu?

adr0444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 23 kwie 2008, 18:18
Lokalizacja: KROSNO ODRZAŃSKIE

Post autor: adr0444 » 03 lis 2012, 21:28

aparat raczej bedziesz musial wyciagac... najlepiej zalozyc inny aparat i zobaczyc czy wogole bedzie roznica... bo jesli bedzie odpalal to tylko podjechac do kogos zeby lampa ustawil zaplon... z moich znajomych nikt nie zmienial czujnika halla tylko wlatywal caly aparat

Awatar użytkownika
wento
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: wento » 03 lis 2012, 21:39

dokładnie jak kolega powyżej mówi, sam czujnik drogo kosztuje i nie ma gwarancji, że to, to, cały aparat na szrocie kupisz dużo taniej

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 lis 2012, 22:11

Co wy się uparliście z tym aparatem i hallem, jeśli niema iskry podczas "symulowania" pracy tego czujnika to przyczyna jest gdzieś dalej :!:
Pit3r pisze:wskazówka owszem delikatnie podskakuje ale w momemcie jak przekrecam kluczyk juz w pozycje "OFF"
To nic nie znaczy, ma się podnosić gdy hall pracuje albo jest symulowany jego impuls.

A po włączeniu zapłonu między zaciskiem 15 cewki ma minusem akumulatora jest prąd :?: Sprawdź miernikiem albo żarówką.

Halla można wymienić samego (nawet są w sprzedaży) ale to delikatna operacja.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl