Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3]dziwny problem

ODPOWIEDZ
gumis9316
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 13 paź 2012, 15:18

[B3]dziwny problem

Post autor: gumis9316 » 14 paź 2012, 14:07

Witam, moj problem polega na tym ze po wymianie filtra paliwa autko niechce mi jezdzic. Pompa spali to co jest w filtrze a ze zbiornika nic nie pobiera. Czy to wina pompki paliwowej jesli takowa jest, ale gdzie? Bo w zbiornikuj jej nie ma, pod siedzeniem tez, wiec gdzie ona moze byc? Moze ktos by jakies zdjecie mial, podeslal:) albo opisal tak dokladniej gdzie jest. Z gory dziekuje
Ostatnio zmieniony 14 paź 2012, 15:51 przez gumis9316, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 14 paź 2012, 14:11

Kolego twoje auto ma tylko pompę wtryskową rozumiem ze masz b3 1.9D czy jaki masz silnik bo słabo to opisałeś :-/ opisz dokładniej silnik i co się dzieje co robiłeś.

gumis9316
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 13 paź 2012, 15:18

Post autor: gumis9316 » 14 paź 2012, 14:28

Moj silniczek to 1.6 TD. Wymienilem filtr paliwa poniewaz zlapal mrozek -3 i myslalem ze stary byl juz zawalony brydem i zcieta parafina bo silnik zachowywal sie tak jakby nie bylo juz ropy w zbiorniku choc mam go 1/2. Przy wcisnietym gazie do podlogi jechal tak jakby... ciezko to okreslic, ale jakby po prostu nie nie mial ropy i dlawil sie powietrzem. Troche chaotycznie, ale mam nadzieje ze wiadomo o co chodzi

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 14 paź 2012, 14:37

Kolego a nie ciągnie powietrza z filtra do pompy? może masz nieszczelność na wężykach a jak z odpalaniem? parafina w takich temperaturach się nie ścina. A przed wymiana filtra było wszystko dobrze?

gumis9316
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 13 paź 2012, 15:18

Post autor: gumis9316 » 14 paź 2012, 14:45

Wezyki sa szczelne na 100%. A z odpalaniem jest tak ze odpale go, na obrotach jalowych wszystko jest ok. Dodaje gazu do podlogi, wtedy zaczyna szarpac, nie wkreca sie na obroty, przerywa i jak popuszcze gaz to gasnie

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 14 paź 2012, 14:52

A sprawdzałeś czy w baku nie zatkało syfem rurki doprowadzającej ropę spróbuj dmuchnąć kompresorem w przewód zasilający do baku. Chyba ze coś z pompa się porobiło. :-?

gumis9316
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 13 paź 2012, 15:18

Post autor: gumis9316 » 14 paź 2012, 14:59

No wlasnie robilem juz wszystko. Tym kompresorem tez i dalej to samo. Naprawde nie ma tam zadnej pompki paliwowej tak jak w benzynowych ukladach?

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 14 paź 2012, 15:11

Nie ma tylko ta przy silniku.

[ Dodano: 2012-10-14, 15:24 ]
https://audi80.pl/16-td-brak-mocy-na ... t42766.htm

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 14 paź 2012, 20:43

Wiesz co zrób: odpal silnik i zdejmij wężyk powrotny przy filtrze który idzie od pompy. Też miałem podobnie po wymianie filtra i właśnie tak zrobiłem i pomogło. To tak jakby się odpowietrzył obieg. Powinno się to samo zrobić, ale ja musiałem to zrobić. Bo jak zdjąłem ten wężyk to paliwo nie leciało dopiero po chwili zaczęło lecieć-wygoniło powietrze i jest ok. Także spróbuj-może akurat pomoże, a jak nie to coś z pompą się może zaczyna coś dziać.

Radian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 17 wrz 2008, 10:16
Lokalizacja: Błaszki-Łódzkie

Post autor: Radian » 17 paź 2012, 15:54

Nie dawno miałem podobny problem.

Zrób tak wlej do bańki z 5 litrów ropy i pociągnij paliwo z tej banki, przez filtr oczywiście i zrób w zakrętce otwór na przewód coby podczas próby paliwo ci nie wyleciało. Umocuj bańkę tak żeby się nie wywróciła i przejedź się jak będzie wszystko ok to:

1. W zbiorniku na końcu rurki zasilającej jest sitko w kształcie rurki pewnie jest zasyfione i czasami nawet kompresor nie pomaga :shock: Nie dawno byłem zmuszony ową rurkę usunąć ze zbiornika. Po prostu częściej trzeba zmieniać filtr i będzie ok. Wyciągnięcie zbiornika wraz ze spuszczeniem paliwa 30-60 minut dosyć proste zadanie.

2. Masz jakąś poważną nieszczelność w połączeniu miedzy pompą a zbiornikiem. najlepiej wjechać na kanał i sprawdzić.

Jeżeli wtedy nic nie pomoże to szukałbym przyczyny w pompie i dalej.

rogi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 28 wrz 2012, 15:39
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: rogi » 30 paź 2012, 12:20

Ja tez miałem taki problem.

NIe wiem czy to mozliwe aby to samo przytrafiło sie równiez tobie bo teoretycznie rzecz biorąc to nie mozliwe :D A jednak...

Miałem motyw że auto własnie paliwa nie dostawało. Tez myslalem ze ot filtr... Jednak okazało się że miałem kawałek sylikonu w baku, dokładnie w przewodzie zasilającym króry podczas pchania powietrza do baku pprzepuszczał a gdy odpalałem silnik i ciagnal paliwo zamykał dopływ. przez to dlugo nie mogłem zlokalizować usterki. Tym bardziej że owy kawałek sylikony znajdował się zaraz za sitkiem w baku :D jak sie tam dostał nie wiem :D Oodkryłem to przy 2 demontazy baku po prostu ustami pchając powietrze a potem ciagnąc... Dziwna sprawa :D

Jeżeli jednak okaże się że bak jest ok może w przewodzie paliwowym cos gdzies masz. możesz podobną metoda jak ja sprawdzic czy jestes w stanie popchnąć i pociagnąc powietrze przez przewód paliwowy :) Pozdro

slawi75TD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 30 mar 2011, 20:54
Lokalizacja: zachodniepomorze

Post autor: slawi75TD » 04 lis 2012, 08:01

WITAM,a może wystarczy porządnie zalać paliwkiem filterek i wszystko będzie ok.W sobotę też wymieniałem u siebie filtr paliwa i świece żarowe,do filtra nalałem zbyt mało ropki i efekt był taki sam jak opisujesz,po zalaniu go na full odpalił od strzała i chodzi pięknie.No ale to tylko moje doświadczenie u ciebie morze chodzi o coś innego.

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 04 lis 2012, 08:21

Witam. Jeżeli kiedykolwiek lałeś do zbiornika BIO bądź rukie (o barwie żółtej oleistej) to w 90% na sitku zrobiły się "gluty" które uniemożliwiają swobodny przepływ paliwa. Tak jak wyżej kolega napisał, wlej czystej ropy do bańki i połącz do pompy może być nawet przez uniwersalny filtr paliwa przeźroczysty wtedy będziesz widział jak pompa zaciąga paliwo. jeżeli będzie ok to wina będzie gdzieś w zbiorniku lub przewodach. Możesz jeszcze zajrzeć pod samochód i sprawdzić czy gdzieś nie przychaczyłeś i przewód się nie zagiął. 2 miesiące temu robiłem coś takiego koledze w b3, wybrał się do lasu i najechał jak mówił na niewielką gałąź. Ledwo wrócił do domu, okazało się że przewód się zagiął i paliwo miało utrudniony przepływ, kompresor powietrze przepchnął ale paliwa nie za bardzo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga