[B4 1Z] wymiana simmeringu silnika/skrzyni
[B4 1Z] wymiana simmeringu silnika/skrzyni
Witam, od kupna auta (3 mies.) obserwuję ciągłe ubytki oleju.
Przez 4500km dolałem już 1l oleju (Mobil 10w40) Dwóch różnych mechaników po oględzinach stwierdziło, że to najpewniej simmering między silnikiem a skrzynią. Jeden sugeruje póki co jeździć i kontrolować stan oleju, drugi wymianę.
Czy mogą być jakieś konsekwencje zwlekania z wymianą? Na jakie koszty muszę się szykować aby usunąć tą usterkę? - podobno trzeba zdjąć skrzynię.
I jaki uszczelniacz lepiej kupić - ori czy zamiennik?
Druga sprawa, jeżeli już i tak będzie trzeba wyjąć skrzynię, a pewnie to będzie największy koszt, to co można profilaktycznie wymienić przy okazji?
Przez 4500km dolałem już 1l oleju (Mobil 10w40) Dwóch różnych mechaników po oględzinach stwierdziło, że to najpewniej simmering między silnikiem a skrzynią. Jeden sugeruje póki co jeździć i kontrolować stan oleju, drugi wymianę.
Czy mogą być jakieś konsekwencje zwlekania z wymianą? Na jakie koszty muszę się szykować aby usunąć tą usterkę? - podobno trzeba zdjąć skrzynię.
I jaki uszczelniacz lepiej kupić - ori czy zamiennik?
Druga sprawa, jeżeli już i tak będzie trzeba wyjąć skrzynię, a pewnie to będzie największy koszt, to co można profilaktycznie wymienić przy okazji?
Ostatnio zmieniony 03 gru 2013, 15:02 przez krzychu79, łącznie zmieniany 1 raz.
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
a co do twojego problemu wyjęcie skrzyni 0d 300 do 400 zł przy tej okazji należało by wymienić sprzęgło jak już masz na wierzchu około 500 zł komplet i uszczelniacz wału 150 zł ]
a widać że cieknie miedzy skrzynią a silnikiem :?:
a widać że cieknie miedzy skrzynią a silnikiem :?:
Ostatnio zmieniony 23 lis 2012, 13:37 przez goldi j51, łącznie zmieniany 1 raz.
od razu zmieniłem zanim odpisałeś - zapomniałem dodać tagi z przodu, chyba o to chodziło.
Uszczelniacz aż 150zł? Ale to już ori i rozumiem że jedyny słuszny?
Ehh dużo wyjdzie, na to sprzęgło już raczej mi nie starczy niestety.
Olej skrapla się w różnych miejscach wzdłuż podwozia, ale wyciek po dłuższych oględzinach mechanik zlokalizował właśnie między skrzynią a silnikiem i stamtąd leje się dalej. Pod silnikiem sucho bo jest osłona, ale widać że jest cała wilgotna i brudna od oleju.
Uszczelniacz aż 150zł? Ale to już ori i rozumiem że jedyny słuszny?
Ehh dużo wyjdzie, na to sprzęgło już raczej mi nie starczy niestety.
Olej skrapla się w różnych miejscach wzdłuż podwozia, ale wyciek po dłuższych oględzinach mechanik zlokalizował właśnie między skrzynią a silnikiem i stamtąd leje się dalej. Pod silnikiem sucho bo jest osłona, ale widać że jest cała wilgotna i brudna od oleju.
rysiu_89, problem w tym, że nie mam ani kanału, ani pojęcia, ani towarzysza co by miał pojęcie, więc zostaje mi mechanik
STASEK, wymiana samej tarczy wystarczy? Co jeszcze można?
Myślałem o czymś w skrzyni biegów, skoro już będzie zdjęta. Może chociaż olej? Albo inne niedrogie elementy tak profilaktycznie, czy lepiej nic nie ruszać?
Od jakiegoś czasu mam taki problem ze skrzynią, że na zimnym silniku nie da się zrzucić biegu na luz, bardzo mocno trzeba szarpnąć, efekt podobny do wyrywania bez sprzęgła tylko większy opór. Natomiast po odpaleniu auta od razu chodzi lekko beż żadnego oporu. Co może być przyczyną? Może to uda się zlikwidować przy okazji zrzucania skrzyni.
STASEK, wymiana samej tarczy wystarczy? Co jeszcze można?
Myślałem o czymś w skrzyni biegów, skoro już będzie zdjęta. Może chociaż olej? Albo inne niedrogie elementy tak profilaktycznie, czy lepiej nic nie ruszać?
Od jakiegoś czasu mam taki problem ze skrzynią, że na zimnym silniku nie da się zrzucić biegu na luz, bardzo mocno trzeba szarpnąć, efekt podobny do wyrywania bez sprzęgła tylko większy opór. Natomiast po odpaleniu auta od razu chodzi lekko beż żadnego oporu. Co może być przyczyną? Może to uda się zlikwidować przy okazji zrzucania skrzyni.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Sama tarcza sprzęgła LUK albo Sachs kosztuje prawie tyle jak nie więcej co kompletny zestaw sprzęgła. No chyba, że hans pries albo inne Made In China <ok> ... to i owszem kupi się tanio.STASEK pisze:uszczelniacz tak jak kolega powiedział 25-35zł i najwyżej wymień tarcze sprzęgła w granicach 80-100 zł i bedzie git
Ale i tak jest z reguły, że wymienisz tarczę, a po pół roku padnie docisk i nowa tarcza zacznie się ślizgać. Tak było u mnie. Także nie warto. Albo wymieniasz kompletne sprzęgło, albo tego nie ruszasz, choć i tak trzeba je zdjąć do wymiany uszczelniacza na wale. Co do samego uszczelniacza to mogę polecić elringa. U mnie śmiga już długo i nic się nie dzieje.
[ Dodano: 2012-11-06, 09:49 ]
To już musi ocenić fachowiec. U mnie tak się działo przy awarii układu wysprzęglania.krzychu79 pisze:Od jakiegoś czasu mam taki problem ze skrzynią, że na zimnym silniku nie da się zrzucić biegu na luz, bardzo mocno trzeba szarpnąć, efekt podobny do wyrywania bez sprzęgła tylko większy opór. Natomiast po odpaleniu auta od razu chodzi lekko beż żadnego oporu. Co może być przyczyną? Może to uda się zlikwidować przy okazji zrzucania skrzyni.
[ Dodano: 2012-11-06, 09:57 ]
Ta zabawa choć do najtrudniejszych nie należy, to do najłatwiejszych też nie. Sam tego nie zrobisz bez chociażby nawet podnośnika pod skrzynię, czy pół biedy dobrych narzędzi.krzychu79 pisze:rysiu_89, problem w tym, że nie mam ani kanału, ani pojęcia, ani towarzysza co by miał pojęcie, więc zostaje mi mechanik
Do tej zabawy potrzebujesz:
trzpień ustalający do tarczy sprzęgła;
odpowiednie szczypce do wyciągnięcia sxtarego uszczelniacza;
dobrą grzechotkę 1/2 z dlugimi przedłużkami i przegubem bowdena (do tego nasadka 19mm do kręcenia śrubek skrzynia-silnik);
klucze płaskie (13, 19 etc.);
nasadkę spline do śrub łączących półosie ze skrzynią;
szlifierkę kątową (jakby coś nie poszło <ok> );
pastę uszczelniającą wydech;
odrdzewiacz typu wd-40, mod-2;
smar grafitowy;
i przede wszystkim podnośnik kolumnowy, albo od biedy kanał, dobrą "żabę", podstawki zabezpieczające i osobę do pomocy.
Wydaje mi się, że sprzęgło bierze ok (nisko) i chyba się nie ślizga, ale jeszcze to sprawdzę. Jak będzie w miarę ok to odpuszczę bo już mi wypłaty w tym miesiącu nie starczy, przegląd, ubezpieczenie, ten simmering a jeszcze pompę hamulcową muszę wymienić heh...Patrique pisze:Albo wymieniasz kompletne sprzęgło, albo tego nie ruszasz
Sam bym tego przez miesiąc nie zrobił więc nawet nie będę próbowałPatrique pisze:Sam tego nie zrobisz bez chociażby nawet podnośnika pod skrzynię, czy pół biedy dobrych narzędzi.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
krzychu79 pisze:Pompę można tanio i dość efektywnie zregenerować we własnym zakresie.Patrique pisze:...a jeszcze pompę hamulcową muszę wymienić heh...
Tutaj masz link do tematu: https://audi80.pl/regeneracja-pompy- ... t56804.htm
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
Odświeżę swój własny temat żeby niepotrzebnie nie zakładać nowego.
Simmering między skrzynią a silnikiem został wymieniony. Podobno został włożony ori czyli najlepszy jaki był. Wszystko było w porządku przez około 2 tygodnie, później znów zaczęło kapać. I tak kapało z miesiąca na miesiąc coraz mocniej, a teraz po ponad pół roku od wymiany cieknie tak jak przed wymianą albo i gorzej. (1l na 3-4 tys)
Zakładając, że simmering był ok, i wszystko zostało dobrze zrobione, to co może być przyczyną, że znów cieknie?
Simmering między skrzynią a silnikiem został wymieniony. Podobno został włożony ori czyli najlepszy jaki był. Wszystko było w porządku przez około 2 tygodnie, później znów zaczęło kapać. I tak kapało z miesiąca na miesiąc coraz mocniej, a teraz po ponad pół roku od wymiany cieknie tak jak przed wymianą albo i gorzej. (1l na 3-4 tys)
Zakładając, że simmering był ok, i wszystko zostało dobrze zrobione, to co może być przyczyną, że znów cieknie?
- Łukasz1990
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
- Lokalizacja: Kotfin/WPY