[B4] Montaż kierownicy S-line Audi A4, A6
[B4] Montaż kierownicy S-line Audi A4, A6
Witam szukając na forum konkretnego opisu montażu kierownicy S-line nie znalazłem postanowiłem zrobić opis co i jak na pewno komuś z Was się przyda
Więc tak potrzebna nam kierownica z a4 lub a6 s-line oraz tuleje redukcje wieloklinu która zredukuje nam przejście z małego na duży wieloklin.
Zdejmujemy kierownicę zamontowaną w aucie akurat moja jest od Coupe zaślepkę przekręcamy w lewo i wyciągamy później klucz nasadowy 24mm z przedłużką i odkręcamy kierownicę
Po zdjęciu kierownicy ukazuje nam się pierścień mosiężny po którym ślizga się bolec zamontowany w kierownicy przez co mamy sygnał dźwiękowy czyli klakson.
Teraz patrząc na nową kierownice i starą mamy kilka różnic takich jak bolec i odbijak kierunkowskazów
Teraz w nowej kierownicy robimy cechę na otwór w którym zamontujemy bolec taki jak w ori kierownicy. Cechę należy wykonać dokładnie ponieważ pierścień ma wielkość górną 53mm szeroki na 6mm średnica dolna 47mm więc cecha powinna być po środku 50mm na tej średnicy wiercimy otwór w moim przypadku 10mm.
Trzeba wykonać coś na wzór bolca trochę rurki plastikowej o średnicy zewnętrznej 10mm w która wejdzie nam w otwór i będzie służyć jako izolator jak i w niej znajdzie się bolec który będzie się stykał z pierścieniem. Bolec jest dociskany przez sprężynę na końcu kawałek przewodu i śruba która będzie wkręcona w plastikową obudowę a zarazem będzie się o niom opierać sprężyna która dociska bolec do pierścienia.
Bolec wkładamy w otwór 10mm najlepiej żeby wchodził ciasno ja przykleiłem go klejem dwuskładnikowym. Należy pamiętać że nie może być za długi ani za krótki żeby styk był z pierścieniem w środku żeby dało rade poduszkę skręcić.
Jedno mamy z głowy druga sprawa odbijak kierunkowskazów ja zrobiłem tulejkę aluminiową która wchodzi na tulejkę wieloklinu
Średnica zewnętrzna 35mm wewnętrzna 27 mm taka żeby ciasno weszła na wieloklin tulejkę trzeba przerobić jej końcówkę taką jak jest w ori kierownicy Wysokość odbijaka 11mm grubość 2mm chodzi mi o ten pół księżyc
Tulejkę trzeba dobrze ustawić żeby kierunki odbijały tak jak trzeba czyli końcówka przez którą kierunki odbijają powinna być na prostych kołach lewej strony zaraz z boku plastiku wychodzącego podczas włańczania kierunków. Tulejkę żeby nie obróciła się na wieloklinie trza porządnie zamocować ja skleiłem klejem a dodatkowo wkręciłem śrubkę dla pewności
Nowa kierownica odstaje wiec postanowiłem zrobić zaślepkę pierścień aluminiowy
średnica 100mm ścianki po 1.5mm wysokość 15mm..Ale że pierścień by się rzucał w oczy okleiłem go folią matową taką jak na grilu
Pierścień trzeba jakoś przymocować są w kierownicy takie trzy punkty które nawierciłem wiertłem 4mm oraz nagwintowałem gwintownik M5 Później śrubki i podkładki i oto efekt
Tak wygląda całość
Teraz tulejkę z wieloklinem montujemy w aucie. Bardzo ciężko wchodzi ta redukcja wieloklinu
Później zakładamy nową kierownicę po dobrym ustawieniu koła dokręcamy podkładka i śruba 24mm
Teraz podłączamy kabelek do ori poduszki wkładamy kabelek wsuwkę i wszystko
Sprawdzamy czy działa wkładamy poduszkę i przykręcamy dwiema śrubami na imbus z tyłu kierownicy Przy okazji zaślepka która niweluje szparę między kierownicą a pająkiem
Wszelkie uwagi pozytywne jak i negatywne mile widziane.Jest na pewno kilka szczegółów które można by było zmienić w nowej kierownicy można by było wykorzystać ten duży otwór prostokątny zastosować jaką blaszkę która by stykała się z pierścieniem. Zaślepka mogła by być o 2-3mm szersza, takie szczegóły.
U mnie wygląda super :lol: a co najważniejsze działa jak należy. Mam nadzieje że komuś się przyda Powodzenia
Więc tak potrzebna nam kierownica z a4 lub a6 s-line oraz tuleje redukcje wieloklinu która zredukuje nam przejście z małego na duży wieloklin.
Zdejmujemy kierownicę zamontowaną w aucie akurat moja jest od Coupe zaślepkę przekręcamy w lewo i wyciągamy później klucz nasadowy 24mm z przedłużką i odkręcamy kierownicę
Po zdjęciu kierownicy ukazuje nam się pierścień mosiężny po którym ślizga się bolec zamontowany w kierownicy przez co mamy sygnał dźwiękowy czyli klakson.
Teraz patrząc na nową kierownice i starą mamy kilka różnic takich jak bolec i odbijak kierunkowskazów
Teraz w nowej kierownicy robimy cechę na otwór w którym zamontujemy bolec taki jak w ori kierownicy. Cechę należy wykonać dokładnie ponieważ pierścień ma wielkość górną 53mm szeroki na 6mm średnica dolna 47mm więc cecha powinna być po środku 50mm na tej średnicy wiercimy otwór w moim przypadku 10mm.
Trzeba wykonać coś na wzór bolca trochę rurki plastikowej o średnicy zewnętrznej 10mm w która wejdzie nam w otwór i będzie służyć jako izolator jak i w niej znajdzie się bolec który będzie się stykał z pierścieniem. Bolec jest dociskany przez sprężynę na końcu kawałek przewodu i śruba która będzie wkręcona w plastikową obudowę a zarazem będzie się o niom opierać sprężyna która dociska bolec do pierścienia.
Bolec wkładamy w otwór 10mm najlepiej żeby wchodził ciasno ja przykleiłem go klejem dwuskładnikowym. Należy pamiętać że nie może być za długi ani za krótki żeby styk był z pierścieniem w środku żeby dało rade poduszkę skręcić.
Jedno mamy z głowy druga sprawa odbijak kierunkowskazów ja zrobiłem tulejkę aluminiową która wchodzi na tulejkę wieloklinu
Średnica zewnętrzna 35mm wewnętrzna 27 mm taka żeby ciasno weszła na wieloklin tulejkę trzeba przerobić jej końcówkę taką jak jest w ori kierownicy Wysokość odbijaka 11mm grubość 2mm chodzi mi o ten pół księżyc
Tulejkę trzeba dobrze ustawić żeby kierunki odbijały tak jak trzeba czyli końcówka przez którą kierunki odbijają powinna być na prostych kołach lewej strony zaraz z boku plastiku wychodzącego podczas włańczania kierunków. Tulejkę żeby nie obróciła się na wieloklinie trza porządnie zamocować ja skleiłem klejem a dodatkowo wkręciłem śrubkę dla pewności
Nowa kierownica odstaje wiec postanowiłem zrobić zaślepkę pierścień aluminiowy
średnica 100mm ścianki po 1.5mm wysokość 15mm..Ale że pierścień by się rzucał w oczy okleiłem go folią matową taką jak na grilu
Pierścień trzeba jakoś przymocować są w kierownicy takie trzy punkty które nawierciłem wiertłem 4mm oraz nagwintowałem gwintownik M5 Później śrubki i podkładki i oto efekt
Tak wygląda całość
Teraz tulejkę z wieloklinem montujemy w aucie. Bardzo ciężko wchodzi ta redukcja wieloklinu
Później zakładamy nową kierownicę po dobrym ustawieniu koła dokręcamy podkładka i śruba 24mm
Teraz podłączamy kabelek do ori poduszki wkładamy kabelek wsuwkę i wszystko
Sprawdzamy czy działa wkładamy poduszkę i przykręcamy dwiema śrubami na imbus z tyłu kierownicy Przy okazji zaślepka która niweluje szparę między kierownicą a pająkiem
Wszelkie uwagi pozytywne jak i negatywne mile widziane.Jest na pewno kilka szczegółów które można by było zmienić w nowej kierownicy można by było wykorzystać ten duży otwór prostokątny zastosować jaką blaszkę która by stykała się z pierścieniem. Zaślepka mogła by być o 2-3mm szersza, takie szczegóły.
U mnie wygląda super :lol: a co najważniejsze działa jak należy. Mam nadzieje że komuś się przyda Powodzenia
Ostatnio zmieniony 24 lut 2012, 19:57 przez joandaw, łącznie zmieniany 2 razy.
Odkopię trochę temat prosze o informację kolegów co już zmieniali kierownicę. Mam ori kierownice s-line z Audi 80, u siebie obecnie tez mam airbaga. Myslalem ze przelozenie to bedzie chwila moment. Problem polega na podlaczeniu klaksonu i na gornej obudowie kolumny. Kierownica ma inny ksztal elementu obracajacego sie z kablami poduszki i klaksonu niz ta stara. Moje pytanie brzmi czy mozna przelozyc ten stary element do nowej kierownicy ? czy co powinienem nabyc aby bylo jak w oryginale ?
Taśmy, obudowy pająka i wielce prawdopodobne że przy samym przełączniku zespolonym też trzeba będzie wprowadzić modyfikacje.... było już o tym opowiadane i w którymś temacie są moje zdjęcia. Jeśli auto do którego przekładamy kierownice ma seri poduszke która posiada taśme ze kierownicą to przekładka jest prosta. Jeśli w seri jest kierownica z airbagiem który ma taśme od poduszki w kierownicy temat już nie jest taki prosty ale wykonalny bo to przerabiałem. Wystarczy swoją kierownicą przekręcic w bok i wszystko będzie jasne. Jeśli widać obudowe pająka która łączy się w środkowej cześci to mamy więcej roboty, jeśli widzimy taśmę od poduszki to temat jest prosty.
Panowie mówiąc o taśmie macie na myśli coś specjalnego niż zwykłe kable do pouszki z czerwoną wtyczka na końcu ? U mnie poduszka ma kabel wyprowadzony z tyłu kierownicy slizga się on po specjalnym plastiku podczas krecenia kierą. Później idzie sobie do wtyczki czerwonej którą można odczepić o to wam chodzi ?
Kolego GSF czy mógłbyś jakieś fotki mi podesłać ? czytałem wszystko na ten temat ale wszędzie jest opis montażu kiery innej s-line niż ori z a80.
[ Dodano: 2012-09-07, 13:30 ]
Posiadam taką obudowę:
[ Dodano: 2012-09-08, 17:53 ]
Panowie pomożecie ? Jutro chcę montować ...
Kolego GSF czy mógłbyś jakieś fotki mi podesłać ? czytałem wszystko na ten temat ale wszędzie jest opis montażu kiery innej s-line niż ori z a80.
[ Dodano: 2012-09-07, 13:30 ]
Posiadam taką obudowę:
[ Dodano: 2012-09-08, 17:53 ]
Panowie pomożecie ? Jutro chcę montować ...
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Panowie kupiłem kierę do audi s-line. Wieloklin pasuje idealnie do coupety.
Ma strzeloną poduszkę i zastanawiam się czy tylko ten model poduszki co był pasuje?
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... Y8oKLQ1HCe
Czy ta poduszka podejdzie?
http://www.autovw.pl/userdata/gfx/32d72 ... b453ac.jpg
Albo czy ta pasuje?
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... 5O5OylcZgg
edit by UFOtm: ta z 2 i 3 linka nie bedzie pasowała do tej z 1 linka
Ma strzeloną poduszkę i zastanawiam się czy tylko ten model poduszki co był pasuje?
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... Y8oKLQ1HCe
Czy ta poduszka podejdzie?
http://www.autovw.pl/userdata/gfx/32d72 ... b453ac.jpg
Albo czy ta pasuje?
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... 5O5OylcZgg
edit by UFOtm: ta z 2 i 3 linka nie bedzie pasowała do tej z 1 linka
Ostatnio zmieniony 06 lis 2012, 22:26 przez rafalaudi1, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam, dołączę się do tematu. Czy kierownica z podanego linku będzie pasować plug&play ?? czy trzeba będzie cos rezać??
http://olx.pl/oferta/audi-a3-8l-kierown ... 1080304267
Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam!
http://olx.pl/oferta/audi-a3-8l-kierown ... 1080304267
Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 sie 2015, 07:46
- Lokalizacja: Wyszków