Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] Montaż kierownicy S-line Audi A4, A6

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

[B4] Montaż kierownicy S-line Audi A4, A6

Post autor: joandaw » 17 cze 2011, 23:03

Witam szukając na forum konkretnego opisu montażu kierownicy S-line nie znalazłem postanowiłem zrobić opis co i jak na pewno komuś z Was się przyda ;-)

Więc tak potrzebna nam kierownica z a4 lub a6 s-line oraz tuleje redukcje wieloklinu która zredukuje nam przejście z małego na duży wieloklin.
Obrazek Obrazek

Zdejmujemy kierownicę zamontowaną w aucie akurat moja jest od Coupe zaślepkę przekręcamy w lewo i wyciągamy później klucz nasadowy 24mm z przedłużką i odkręcamy kierownicę
Obrazek Obrazek

Po zdjęciu kierownicy ukazuje nam się pierścień mosiężny po którym ślizga się bolec zamontowany w kierownicy przez co mamy sygnał dźwiękowy czyli klakson.
Obrazek Obrazek

Teraz patrząc na nową kierownice i starą mamy kilka różnic takich jak bolec i odbijak kierunkowskazów
Obrazek Obrazek Obrazek

Teraz w nowej kierownicy robimy cechę na otwór w którym zamontujemy bolec taki jak w ori kierownicy. Cechę należy wykonać dokładnie ponieważ pierścień ma wielkość górną 53mm szeroki na 6mm średnica dolna 47mm więc cecha powinna być po środku 50mm na tej średnicy wiercimy otwór w moim przypadku 10mm.
Obrazek Obrazek

Trzeba wykonać coś na wzór bolca trochę rurki plastikowej o średnicy zewnętrznej 10mm w która wejdzie nam w otwór i będzie służyć jako izolator jak i w niej znajdzie się bolec który będzie się stykał z pierścieniem. Bolec jest dociskany przez sprężynę na końcu kawałek przewodu i śruba która będzie wkręcona w plastikową obudowę a zarazem będzie się o niom opierać sprężyna która dociska bolec do pierścienia.
Obrazek Obrazek Obrazek

Bolec wkładamy w otwór 10mm najlepiej żeby wchodził ciasno ja przykleiłem go klejem dwuskładnikowym. Należy pamiętać że nie może być za długi ani za krótki żeby styk był z pierścieniem w środku żeby dało rade poduszkę skręcić.
Obrazek Obrazek Obrazek

Jedno mamy z głowy druga sprawa odbijak kierunkowskazów ja zrobiłem tulejkę aluminiową która wchodzi na tulejkę wieloklinu
Obrazek

Średnica zewnętrzna 35mm wewnętrzna 27 mm taka żeby ciasno weszła na wieloklin tulejkę trzeba przerobić jej końcówkę taką jak jest w ori kierownicy Wysokość odbijaka 11mm grubość 2mm chodzi mi o ten pół księżyc ;-)
Obrazek

Tulejkę trzeba dobrze ustawić żeby kierunki odbijały tak jak trzeba czyli końcówka przez którą kierunki odbijają powinna być na prostych kołach lewej strony zaraz z boku plastiku wychodzącego podczas włańczania kierunków. Tulejkę żeby nie obróciła się na wieloklinie trza porządnie zamocować ja skleiłem klejem a dodatkowo wkręciłem śrubkę dla pewności ;-)
Obrazek Obrazek

Nowa kierownica odstaje wiec postanowiłem zrobić zaślepkę pierścień aluminiowy
średnica 100mm ścianki po 1.5mm wysokość 15mm..Ale że pierścień by się rzucał w oczy okleiłem go folią matową taką jak na grilu ;-)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Pierścień trzeba jakoś przymocować są w kierownicy takie trzy punkty które nawierciłem wiertłem 4mm oraz nagwintowałem gwintownik M5 Później śrubki i podkładki i oto efekt
Obrazek Obrazek Obrazek

Tak wygląda całość
Obrazek

Teraz tulejkę z wieloklinem montujemy w aucie. Bardzo ciężko wchodzi ta redukcja wieloklinu
Obrazek Obrazek

Później zakładamy nową kierownicę po dobrym ustawieniu koła dokręcamy podkładka i śruba 24mm
Obrazek

Teraz podłączamy kabelek do ori poduszki wkładamy kabelek wsuwkę i wszystko
Obrazek Obrazek

Sprawdzamy czy działa wkładamy poduszkę i przykręcamy dwiema śrubami na imbus z tyłu kierownicy Przy okazji zaślepka która niweluje szparę między kierownicą a pająkiem
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Wszelkie uwagi pozytywne jak i negatywne mile widziane.Jest na pewno kilka szczegółów które można by było zmienić w nowej kierownicy można by było wykorzystać ten duży otwór prostokątny zastosować jaką blaszkę która by stykała się z pierścieniem. Zaślepka mogła by być o 2-3mm szersza, takie szczegóły.
U mnie wygląda super :lol: a co najważniejsze działa jak należy. Mam nadzieje że komuś się przyda Powodzenia ;-)
Ostatnio zmieniony 24 lut 2012, 19:57 przez joandaw, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 18 cze 2011, 00:13

Fajnie wyszło - ja ten ślizg od sygnału zrobiłem z oryginalnej kierownicy (trochę wiercenia i piłowania kiery) no i przy okazji był już tam odrzutnik do kierunków <piwo> za robotę <ok>

Awatar użytkownika
dydo85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2521
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:37
Lokalizacja: swd

Post autor: dydo85 » 23 cze 2011, 23:34

miałem okazje dzis zobaczyc to na żywo. Moim zdanie bardzo dobre wykonanie <ok> tez sie przymierzam do wymiany kierownicy, ja mam mozliosc podglądniecia na żywo co i jak ale dla tych co nie maja dobry opis ;-)

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 06 wrz 2012, 21:08

Odkopię trochę temat prosze o informację kolegów co już zmieniali kierownicę. Mam ori kierownice s-line z Audi 80, u siebie obecnie tez mam airbaga. Myslalem ze przelozenie to bedzie chwila moment. Problem polega na podlaczeniu klaksonu i na gornej obudowie kolumny. Kierownica ma inny ksztal elementu obracajacego sie z kablami poduszki i klaksonu niz ta stara. Moje pytanie brzmi czy mozna przelozyc ten stary element do nowej kierownicy ? czy co powinienem nabyc aby bylo jak w oryginale ?

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 06 wrz 2012, 23:20

o ile wiem brak Ci taśmy od wersji po lifcie do audi 80

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 07 wrz 2012, 08:12

Taśmy, obudowy pająka i wielce prawdopodobne że przy samym przełączniku zespolonym też trzeba będzie wprowadzić modyfikacje.... było już o tym opowiadane i w którymś temacie są moje zdjęcia. Jeśli auto do którego przekładamy kierownice ma seri poduszke która posiada taśme ze kierownicą to przekładka jest prosta. Jeśli w seri jest kierownica z airbagiem który ma taśme od poduszki w kierownicy temat już nie jest taki prosty ale wykonalny bo to przerabiałem. Wystarczy swoją kierownicą przekręcic w bok i wszystko będzie jasne. Jeśli widać obudowe pająka która łączy się w środkowej cześci to mamy więcej roboty, jeśli widzimy taśmę od poduszki to temat jest prosty.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 07 wrz 2012, 09:43

Panowie mówiąc o taśmie macie na myśli coś specjalnego niż zwykłe kable do pouszki z czerwoną wtyczka na końcu ? U mnie poduszka ma kabel wyprowadzony z tyłu kierownicy slizga się on po specjalnym plastiku podczas krecenia kierą. Później idzie sobie do wtyczki czerwonej którą można odczepić o to wam chodzi ?

Kolego GSF czy mógłbyś jakieś fotki mi podesłać ? czytałem wszystko na ten temat ale wszędzie jest opis montażu kiery innej s-line niż ori z a80.

[ Dodano: 2012-09-07, 13:30 ]
Posiadam taką obudowę:

Obrazek

[ Dodano: 2012-09-08, 17:53 ]
Panowie pomożecie ? :) Jutro chcę montować ...

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 03 paź 2012, 23:01

tez myślę o wymianie kiery na multi funkcyjną by móc sterować radiem navigation plus z a6c5

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 05 lis 2012, 21:05

Panowie kupiłem kierę do audi s-line. Wieloklin pasuje idealnie do coupety.
Ma strzeloną poduszkę i zastanawiam się czy tylko ten model poduszki co był pasuje?
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... Y8oKLQ1HCe
Czy ta poduszka podejdzie?
http://www.autovw.pl/userdata/gfx/32d72 ... b453ac.jpg
Albo czy ta pasuje?
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... 5O5OylcZgg



edit by UFOtm: ta z 2 i 3 linka nie bedzie pasowała do tej z 1 linka
Ostatnio zmieniony 06 lis 2012, 22:26 przez rafalaudi1, łącznie zmieniany 1 raz.

ukaszc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 wrz 2009, 15:23

Kierownica od A8

Post autor: ukaszc » 06 paź 2014, 08:47

Dzień dobry.
Proszę o szybką pomoc.
Mam takie pytanie: czy do mojego audi 80 B4 z 1994r. podejdzie kierownica wyglądająca identycznie jak ta którą mam obecnie (małe kółka audi na poduszce-raczej rzadko spotykana) z Audi A8 D2 ?
Załączam zdjęcię i bardzo proszę o szybką odpowiedź Obrazek

kubica20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 lip 2014, 16:14
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: kubica20 » 12 kwie 2015, 10:14

Witam, dołączę się do tematu. Czy kierownica z podanego linku będzie pasować plug&play ?? czy trzeba będzie cos rezać??

http://olx.pl/oferta/audi-a3-8l-kierown ... 1080304267

Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam!

Awatar użytkownika
paweloli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 309
Rejestracja: 08 kwie 2011, 19:07
Lokalizacja: Płock Mazowieckie

Post autor: paweloli » 13 kwie 2015, 07:34

Trzeba przerabiac jak ta z s-line.

kubica20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 lip 2014, 16:14
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: kubica20 » 30 mar 2016, 18:18

Witam,mam pytanie odnosnie montazu tego odbijaka czy moge dospawac do tej redukcji wieloklinu taki sam pol ksiezyc (sam ten zab ) zamiast dorabiac tulejke z tym pol ksiezycem do odbijania kierunkow ? Bedzie to spelniac swoje zadanie ?

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 30 mar 2016, 22:02

Jak dobrze dopasujesz to jak najbardziej nie trza bedzie całej tuleji

michalkozak1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 23 sie 2015, 07:46
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: michalkozak1995 » 01 gru 2016, 06:59

joandaw, siemka,mam parę pytań odnośnie kierownicy w 80. Zechciałbys mi parę rzeczy doradzic?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl