Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1Z, B4] Uszkodzona panewka główna + niskie ciśnienie oleju

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 01 lis 2011, 16:52

misiekdzwon pisze:Dodam jeszcze, że zmieniłem olej z pełnego na pół syntetyk i ciśnienie jest jeszcze gorsze. Na tym pełnym było blisko 0,5 bara na wolnych, a teraz mam z 0,2- 0,3 bara
A no, pewnie dla tego że na zimnym silniku półsyntetyk faktycznie jest gęstszy od syntetyka, tak jak i minerał od półsyntetyk. Ale wraz z nagrzewaniem się oleju te proporcje się odwracają.

johnybravo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
Lokalizacja: Staszów

Post autor: johnybravo » 06 lis 2012, 15:14

Podbijam temat - wiem, że nie nowy, ale jestem ciekaw jak się sprawa zakończyła :)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 lut 2014, 20:48

Panowie odmierzam temat.U mnie jest tez dziwna sytuacja z ciśnieniem.Wróciłem właśnie z garażu gdyż mierzyłem ciśnienie oleju.Niestety trochę się zmartwiłem gdyż na bardzo rozgrzanym silniku na wolnych pokazywał 1,1bara ale przy 2 tys obrotów pokazywało 2,2 ale po chwili spadało i zatrzymywało się na 1,9bara.I tak za każdym razem.Najpierw trzymało ponad dwa ale w miarę gazowania motoru i wzrostu temperatury ciśnienie malało.Jak na zegarze miałem 80 stopnie (temp płynu) to przy 2tys miałem prawie 2,5bara ale w miarę gotowania motoru ciśnienie spadało.Przy tych 1,9bara to temp oleju była na pewno ok 90-100stopni.
co ciekawe przy max obrotach ciśnienie idzie w górę aż do 6 bar także pompa chyba jest ok.
Dlatego proszę o radę jakie w końcu powinno być prawidłowe ciśnienie w 1Z tylko proszę o dane z życia a nie książkowe informacje.Jakie u was macie ciśnienie.Wielu z was montowało zegary więc możecie coś podpowiedzieć
Niestety z jakim mechanikiem nie gadam to twierdzi że 1,5 na wolnych i ponad 2 bary przy 2tys.
Nie wiem czy rozbierać dół silnika czy jeszcze się wstrzymać.Proszę o radę.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 05 lut 2014, 18:08

Ja mam na jałowym (silnik rozgrzany) ok 1-1.1 bar przy 2 tyś. mam lekko ponad 2 bary czasem ciut mniej, przy bucie dochodzi do jakiś 4-5 nie przyglądałem się dokładniej. Coś nie tak z motorem, że drążysz temat ?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 05 lut 2014, 18:42

radi88 pisze:Coś nie tak z motorem, że drążysz temat ?
Tak ciągle drążę gdyż cały czas stuka w górnych partiach głowicy i tylko na zagrzanym przy wolnych obrotach.Teraz zająłem się olejem a raczej jego ciśnieniem.Niestety jak widzę mało kto jest zainteresowany odpowiadaniem w starych tematach ;-) U mnie na jałowym przy rozgrzanym jest 0,9-1bar a przy 2tys 1,9-2bary a przy max obrotach prawie 6bar.
Gdyby pompa siedziała to nie wierzę by wytworzyła ciśnienie 6bar.
U znajomego dziś mierzyliśmy i też jest 0,8-0,9 na jałowym i 1,8-1,9 przy 2tys.
Druga sprawa to również olej ma znaczenie.Zastanawiam się nad zalaniem 10W60 gdyż z valvoline jest półsyntetyk i może w wysokich temperaturach będzie lepiej się zachowywał niż 10w40...

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 05 lut 2014, 18:46

hudy pisze:
radi88 pisze:Coś nie tak z motorem, że drążysz temat ?
U znajomego dziś mierzyliśmy i też jest 0,8-0,9 na jałowym i 1,8-1,9 przy 2tys.
To masz odpowiedz, z ciśnieniem masz wporządku, ja bym nie szukał dziury w całym tylko jeździł <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 05 lut 2014, 18:52

No mam porównanie i myślę że jest ok tym bardziej że u kumpla miesiąc temu zdjęta była misa i mechanik sprawdzał panewki i pompę.
Nie szukam dziury w całym tylko chce zlikwidować usterkę.Niestety jest to trochę irytujące jak podczas jazdy słychać ten stukot.
W sumie już sprawdziłem większość rzeczy i wszystkie są w porządku.Ostatnim podejściem będzie chyba zamiana tego oleju na 10w60 i zobaczymy czy coś pomoże.

Awatar użytkownika
izi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 11 lis 2013, 13:31
Lokalizacja: Woszisław Sl

Post autor: izi » 06 lut 2014, 09:28

a kiedy sprawdzałeś popychacze i wałek rozrządu ? też stukało mi w głowicy zrobiłem kapę i jest cisza

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 06 lut 2014, 11:02

Zapomniałem dodać, że moje ciśnienie jest na oleju 5W40 Valvoline.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl