A no, pewnie dla tego że na zimnym silniku półsyntetyk faktycznie jest gęstszy od syntetyka, tak jak i minerał od półsyntetyk. Ale wraz z nagrzewaniem się oleju te proporcje się odwracają.misiekdzwon pisze:Dodam jeszcze, że zmieniłem olej z pełnego na pół syntetyk i ciśnienie jest jeszcze gorsze. Na tym pełnym było blisko 0,5 bara na wolnych, a teraz mam z 0,2- 0,3 bara
[1Z, B4] Uszkodzona panewka główna + niskie ciśnienie oleju
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:18
- Lokalizacja: Staszów
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Panowie odmierzam temat.U mnie jest tez dziwna sytuacja z ciśnieniem.Wróciłem właśnie z garażu gdyż mierzyłem ciśnienie oleju.Niestety trochę się zmartwiłem gdyż na bardzo rozgrzanym silniku na wolnych pokazywał 1,1bara ale przy 2 tys obrotów pokazywało 2,2 ale po chwili spadało i zatrzymywało się na 1,9bara.I tak za każdym razem.Najpierw trzymało ponad dwa ale w miarę gazowania motoru i wzrostu temperatury ciśnienie malało.Jak na zegarze miałem 80 stopnie (temp płynu) to przy 2tys miałem prawie 2,5bara ale w miarę gotowania motoru ciśnienie spadało.Przy tych 1,9bara to temp oleju była na pewno ok 90-100stopni.
co ciekawe przy max obrotach ciśnienie idzie w górę aż do 6 bar także pompa chyba jest ok.
Dlatego proszę o radę jakie w końcu powinno być prawidłowe ciśnienie w 1Z tylko proszę o dane z życia a nie książkowe informacje.Jakie u was macie ciśnienie.Wielu z was montowało zegary więc możecie coś podpowiedzieć
Niestety z jakim mechanikiem nie gadam to twierdzi że 1,5 na wolnych i ponad 2 bary przy 2tys.
Nie wiem czy rozbierać dół silnika czy jeszcze się wstrzymać.Proszę o radę.
co ciekawe przy max obrotach ciśnienie idzie w górę aż do 6 bar także pompa chyba jest ok.
Dlatego proszę o radę jakie w końcu powinno być prawidłowe ciśnienie w 1Z tylko proszę o dane z życia a nie książkowe informacje.Jakie u was macie ciśnienie.Wielu z was montowało zegary więc możecie coś podpowiedzieć
Niestety z jakim mechanikiem nie gadam to twierdzi że 1,5 na wolnych i ponad 2 bary przy 2tys.
Nie wiem czy rozbierać dół silnika czy jeszcze się wstrzymać.Proszę o radę.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Tak ciągle drążę gdyż cały czas stuka w górnych partiach głowicy i tylko na zagrzanym przy wolnych obrotach.Teraz zająłem się olejem a raczej jego ciśnieniem.Niestety jak widzę mało kto jest zainteresowany odpowiadaniem w starych tematach U mnie na jałowym przy rozgrzanym jest 0,9-1bar a przy 2tys 1,9-2bary a przy max obrotach prawie 6bar.radi88 pisze:Coś nie tak z motorem, że drążysz temat ?
Gdyby pompa siedziała to nie wierzę by wytworzyła ciśnienie 6bar.
U znajomego dziś mierzyliśmy i też jest 0,8-0,9 na jałowym i 1,8-1,9 przy 2tys.
Druga sprawa to również olej ma znaczenie.Zastanawiam się nad zalaniem 10W60 gdyż z valvoline jest półsyntetyk i może w wysokich temperaturach będzie lepiej się zachowywał niż 10w40...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
No mam porównanie i myślę że jest ok tym bardziej że u kumpla miesiąc temu zdjęta była misa i mechanik sprawdzał panewki i pompę.
Nie szukam dziury w całym tylko chce zlikwidować usterkę.Niestety jest to trochę irytujące jak podczas jazdy słychać ten stukot.
W sumie już sprawdziłem większość rzeczy i wszystkie są w porządku.Ostatnim podejściem będzie chyba zamiana tego oleju na 10w60 i zobaczymy czy coś pomoże.
Nie szukam dziury w całym tylko chce zlikwidować usterkę.Niestety jest to trochę irytujące jak podczas jazdy słychać ten stukot.
W sumie już sprawdziłem większość rzeczy i wszystkie są w porządku.Ostatnim podejściem będzie chyba zamiana tego oleju na 10w60 i zobaczymy czy coś pomoże.