Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT + LPG] Strasznie dużo pali

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
patrykzs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 21 sie 2012, 22:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: patrykzs » 06 lis 2012, 20:26

No to mam odpiąć sygnał od sondy czyli czarny kabel i te dwa białe też i tak pojeździć, dobrze rozumiem?

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 06 lis 2012, 22:19

no ja teraz robię taką próbę tylko do mnie tylko czarny kabel chyba szedł. Tzn. one były spięte w jedną wiązkę i jedną wtyczką wchodziły chyba.

Tommek261
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 24 maja 2009, 21:39
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Tommek261 » 06 lis 2012, 22:26

Wymiana sondy a następnie regulacja LPG.
Nie ma co wymyślać.
Sonda dobrej firmy NKG BOSCH żeby tylko nie żadne tam podróbki.Szkoda kasy.

gadzik90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 02 lip 2009, 15:15
Lokalizacja: Kielce

Post autor: gadzik90 » 07 lis 2012, 00:52

Z tego co wiem, to wypięcie krokowca da tyle, że będzie zamknięty. Niby ustawisz go tak jak chcesz, ale po wypięciu i tak się zamknie. A kranik można dowoli ustawiać. Taki sposób na drutowanie swojego samochodu (przynajmniej do czasu zebrania $ na nową sondę).

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 07 lis 2012, 07:33

Jak ma zamiar kupic kranik to po co ladowac sie w sonde jak tylko na lpg sie jezdzi? Kupic kranik zrobic 1 gen gazu i w tyle.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 07 lis 2012, 09:12

No tak, lecz dobrze dobrana i dostrojona II generacja jest lepsza od I-ej. A przy II-ej lambda jest potrzebna.

Awatar użytkownika
patrykzs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 21 sie 2012, 22:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: patrykzs » 20 lis 2012, 22:50

A więc wszystko posprawdzałem co może mieć wpływ na to spalanie i została sonda, dziś zamówiłem, teraz zostało mi czekać aż przyjdzie, zamontować i zdać relacje na forum czy pomogło.

[ Dodano: 2012-12-01, 19:31 ]
A więc wracam, sonda wymieniona z benzyną się trochę poprawiło, a przynajmiej mam takie wrażenie, ale gaz właśnie wyjeździłem i jest dokładnie tak samo, dalej tyle pali, jakieś pomysły jeszcze?

[ Dodano: 2012-12-01, 22:34 ]
No i za szybko się pochwaliłem z tą benzyną, po napisaniu postu wsiadam przejechałem pare metrów i audi zgasło z powodu braku paliwa, a wskaźnik mnie kłamie bo miałem niby na drugiej czerwonej kresce a tak naprawdę paliwo już się skończyło.

Bialas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 07 lis 2011, 07:50
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Bialas » 03 gru 2012, 20:37

nie do konca jestem pewien ale jak zalewam 4 litry paliwa do pustego baku, to wskazówka powinna sie pokazać minimalnie nad wszystkimi czerwonymi, i tak sie u mnie dzieje, wiec 2ga czerwona to juz prawie opary, nie ma sie co dziwić.

A z tym spalaniem to też różnie bywa, sam sie omęczylem i dalej bywa jak w ruletce.
Jak kupilem auto, mialo spalac 12-14l max gazu w miescie, a palilo 17l. na trasie 12.
Wymieniłem parownik, sonde, niebieski czujnik, świece, kopółke, uszczelka zaworow(tak z nudy bo troche tlusto bylo) itp itd. Benzyny dalej pije jak smok, ale z gazem zacząlem bawić sie sam bo nie szło wyrobic na regulacje i taniej wyszło kupić kabel na allegro. Poczytalem,metoda prób i błedów i ostatnio jadąc w trase milo zaskoczyl mnie wynik bo jedynie ok 9,5l gazu spalił, dla mnie to rewelacja, mimo ze wskazówka temp wskazuje 70'C ( nawet po wymianie termostatu - nie wiem, moze to szary czujnik sie posypał a nie termostat). W miescie spalanie niestety dalej ok 15-17l. Jedynie co mnie jeszcze zastanawia to zapłon, nie wiem czy mam dobrze wyregulowany i czy on ma jakies wieksze znaczenie na spalanie

Czy ktoś wie, czy silnik krokowy 6pin ten pod filtrem powietrza ma wpływ na spalanie? czasem czuje ze dodaje samoczynnie gazu, i benza jak i lpg. Jak z tym jest?

W tym aucie by dojść do sedna problemu czego tyle pali to jest wyczyn, i dużo nie trafnych prób. Czasem jednak sie udaje. Powodzenia, moze i mi sie cos uda wyciagnąć z tematu, jak ktos podrzuci jakis pomysl

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 03 gru 2012, 21:46

ja mam chyba nibieski czujnik jeszcze sypnięty, odepnę jutro i zobaczę co będzie. ;]

kraczo

Post autor: kraczo » 16 lis 2015, 19:56

Cześć, mam taki sam problem. Na zimnym odpala na dotyk na ciepłym troszkę trzeba go pokręcić. Najgorsze jest to spalanie 16-18 l LPG. Podczas gwałtownego przyspieszenia (pedał w podłogę) słychać takie buczenie jakby coś latało (tłumik może). Proszę o pomoc. Temat był zakładany wiele razy ale za każdym razem ludzie zamiast odpisać jak rozwiązali problem nie napisali nic.. A ostatnia ich wizyta na forum to 2 lata temu więc przez forum złapać kontakt jest niemożliwością.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 lis 2015, 08:46

kraczo, dobrze by było zapiąć kompa i sprawdzić co tam w trawie piszczy, może będą jakieś podpowiedzi. Można sprawdzić wówczas sprawdzić parę parametrów silnika ni i nie wiem ja instalację masz i może wymaga już regulacji.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 lis 2015, 20:36

Temat był zakładany wiele razy ale za każdym razem ludzie zamiast odpisać jak rozwiązali problem nie napisali nic.
Bo mogli nie rozwiązać.
kraczo pisze:Najgorsze jest to spalanie 16-18 l LPG.


Skoro w mieście potrafi 12-14Pb łyknąć to ile może gazu z reguły zakładając 20% więcej? nawet nie piszesz która generacja.

Awatar użytkownika
patrykzs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 21 sie 2012, 22:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: patrykzs » 20 lis 2015, 17:25

Witam, w temacie nie odpisywałem ponieważ tak jak napisał kolega problem został nie rozwiązany. Pogodziłem się z tym, że to auto musi tyle palić przy poprawnej regulacji aby nie był mułowaty. Jak palił tak pali nadal w lato w mieście 15-16l a w zimę nawet łyknąć 18-20l nie jest mu obce. Ciężkie auto, silnik słaby więc aby w miare jechał trzeba mu deptać. Przestałem czytać opinie na forum ile auto pali ponieważ po pierwsze nie wiesz jak inni jeżdżą, po drugie miasto jedno większe drugie mniejsze w jednym mniejsze korki w drugim większe, króciutkie odcinki robią swoje.

fiorello
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 09 sty 2012, 17:28

Post autor: fiorello » 31 mar 2017, 09:05

Odkopuje temat ale mam taki sam problem,
Audi 80 ABT z gazem 1szej generacji.
Po wymianie wydechu (ściągałem filtr paliwa i gaźnik więc mogłem tu coś spi....lić) zaczał mi palić ponad 20l benzyny i tyle samo gazu. Zatankowałem za 80zł a przejechałem 50km. Auto ma raczej sprawną sondę, gazownik sprawdzał, dobrze odpala, nie dławi się, raczej równo chodzi. Próbowałem ją wymienić na orginalną (używaną) ale zaczął się dławić, chodzić mniej równo i w ogóle lipa a palił tyle samo. Tak jak pisałem możliwe że mogłem podłączyć wtyczke od grzania sondy pod coś innego i mogłem to spalić(?). Czytałem też że silnik może pracować ciągle na ssaniu. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2017-03-31, 17:56 ]
Nie używaj wulgaryzmów!
Ostatnio zmieniony 31 mar 2017, 17:55 przez fiorello, łącznie zmieniany 1 raz.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 mar 2017, 10:15

Jeśli masz gaz I generacji to sonda nic nie będzie miała do spalania gazu.
Z tego co pamiętam to wtyczkę od grzania sondy trudno jest zamienić z czymś innym bo przy aparacie zapłonowym jest tylko czujnik zbiorniczka płynu hamulcowego z podobną wtyczką. Oraz na filtrze powietrza jest zawór oparów benzyny.

Może "podstawa gaźnika ma dziurę albo filtr powietrza nie trzyma szczelności.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl