[80 B4 ABK]czujnik temperatury - niebieski
pociesze cie ja licznik rozbieralem w ciagu roku ze by nie sklamac 100 razy poprawiane luty ktore i tak byly dobre kombinacja z dodawaniem masy tu i tam szlifowanie podkladek dodawanie cyny w miejscu wchodzenia gwintu ze wskaznika docieranie dokrecanie mocno i temp jak bylo 90 to ok nagle temp opadala do ok 85 i tak stala wczesniej pomagalo stukniecie wielokrotne w szybke puzniej juz nie narazie sie unormowalomonkahead pisze:Wymienilem u siebie oba czujniki na kroccu: szary (Facet) & niebieski (ori ASO). Auto zapala teraz od strzalu, nie trzeba juz dluzej krecic rozrusznikiem i dodawac lekko gazu. Niestety dalej jest problem ze wskazaniami temp na liczniku. Do tej pory zrobilem:
- sprawdzilem wskaznik temp (na krotko do aku)
- przeszlifowalem punkty styku wskaznika temp na liczniku
- wymienilem stabilizator napiecia na liczniku
- sprawdzilem sciezki i luty na plytce od licznika
- sprawdzilem wiazke od czujnika temp - mostkowanie - wiazka jest OK
- wymienilem czujnik temp
Nie wiem gdzie lezy problem. Silnik lapie temp okolo 90C, sprawdzone VAGiem ale na wskazniku temp 90C pojawia sie dopiero po dluzszym postoju, w czasie jazdy spada do 50C ale tylko na wskazniku, mierzona za pomoca kompa jest OK czyli okolo 90C. Co jeszcze sprawdzic. Mam LPG ale przed zalozeniem instalacji mialem identyczny problem.
zdarzyło sie moze ostniego czasu ze 2 razy mniejsza temp na wskazniku
- Kelis.Zx145
- Forum Audi 80
- Posty: 625
- Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
- Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
- Kontakt:
własnie napisałem wyżej, że po odpięciu wtyczki od tego czujnika w chłodnicy nic się nie zmieniło, wentylatory dalej się kręcą. Odpinam natomiast wtyczkę od samych wiatraków, żeby nie dostawały prądu.krisiun1 pisze:Kelis.Zx145, Czujnik w chłodnicy (Termistor NTC) ma "zwarcie" i jest do wymiany skoro po odpięciu wtyczki wentylatory się wyłączają.
To najprawdopodobnie wina termostatu w moim przypadku, bo nic innego juz nie pozostaje. Dzisiaj w czasie jazdy mierzylem temp VAGiem, przy 120km/h po 20 minutach jazdy wynosila 57C, takze bede wymienial termostat. Ciekawe bo w aucie jest bardzo cieplo, ogrzewanie dziala i to zaraz po przejechaniu 3-4km.
Z góry przepraszam ,że poruszam tak oklepany temat,ale czytam,szukam i jakoś nie daje rady ..... :cry:
Czy ktoś z klubowiczów może mi podpowiedzieć jak za pomocą zwykłego przewodu podpiąć szarą kostkę odpowiedzialną za podanie temp. na zegar aby ją sprawdzić?
Nie wskazuje mi temp. na budziku i chcę zacząć od sprawdzenia ów czujnika zamontowanego na wężu.
Czy ktoś z klubowiczów może mi podpowiedzieć jak za pomocą zwykłego przewodu podpiąć szarą kostkę odpowiedzialną za podanie temp. na zegar aby ją sprawdzić?
Nie wskazuje mi temp. na budziku i chcę zacząć od sprawdzenia ów czujnika zamontowanego na wężu.
[B4 ABK] Czujnik niebieski temperatury - wysokie obroty
Hej,
Mam problem ze zbyt wysokimi obrotami biegu jałowego. Trzymają się na poziomie 1200obr.
Problem ustępuje w momencie gdy odepnę kostkę od niebieskiego czujnika temperatury. Obroty ładnie spadają i trzymają się lekko ponad 800.
Sprawdziłem niebieski czujnik. Przy gorącym silniku ok 280 Ohm. Czyli wychodzi na to ze czujka sprawna.
Z drugiej strony dlaczego sytuacja poprawia się gdy wypnę kostkę.
Czy może to być objaw lekko przestawionego zapłonu? Ostatnio wymieniany był rozrząd i od tego czasu wydaje mi się że spalanie wzrosło.
Czy po zmianie paska konieczna jest korekta zapłonu (nowy pasek mniej rozciągnięty)
Ps. Dawno mnie tu nie było. Cześć wszystkim
Mam problem ze zbyt wysokimi obrotami biegu jałowego. Trzymają się na poziomie 1200obr.
Problem ustępuje w momencie gdy odepnę kostkę od niebieskiego czujnika temperatury. Obroty ładnie spadają i trzymają się lekko ponad 800.
Sprawdziłem niebieski czujnik. Przy gorącym silniku ok 280 Ohm. Czyli wychodzi na to ze czujka sprawna.
Z drugiej strony dlaczego sytuacja poprawia się gdy wypnę kostkę.
Czy może to być objaw lekko przestawionego zapłonu? Ostatnio wymieniany był rozrząd i od tego czasu wydaje mi się że spalanie wzrosło.
Czy po zmianie paska konieczna jest korekta zapłonu (nowy pasek mniej rozciągnięty)
Ps. Dawno mnie tu nie było. Cześć wszystkim
Może moja uwaga na coś się przyda.
Całkiem niedawno miałem podobnie. Po rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej obroty oscylowały w granicach 1200 RPM. Przegazuj trzykrotnie powyżej 3500 RPM (na ciepłym silniku oczywiście). U mnie po tym zabiegu obroty wróciły do normy. Nie mam pojęcia czemu silnik przeszedł w stan awaryjny. Stało się to po pierwszych opadach śniegu. Nie wiem... jakaś wilgoć czy coś, a może tylko dziwny zbieg okoliczności.
Całkiem niedawno miałem podobnie. Po rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej obroty oscylowały w granicach 1200 RPM. Przegazuj trzykrotnie powyżej 3500 RPM (na ciepłym silniku oczywiście). U mnie po tym zabiegu obroty wróciły do normy. Nie mam pojęcia czemu silnik przeszedł w stan awaryjny. Stało się to po pierwszych opadach śniegu. Nie wiem... jakaś wilgoć czy coś, a może tylko dziwny zbieg okoliczności.
Ostatnio zmieniony 07 lis 2012, 13:44 przez dex_1985, łącznie zmieniany 1 raz.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Rozrząd.... kto go robił i czy blokował koło wałka pośredniego?
Opisz jak silnik reaguje na przyspieszanie. Ma dziurę czy pięknie wstaje z lekkim stukotem przy wciśnięciu pedału do końca?
Na 90% zapłon może być do korekty. Trzeba tylko ustalić w którą stronę.
Dla gorącego silnika ma mieć o ile dobrze pamiętam około 210-220 omów. Albo nawet 195. W każdym razie 280 to za dużo. Dobrze było by sprawdzić wskazania Vagiem.
Opisz jak silnik reaguje na przyspieszanie. Ma dziurę czy pięknie wstaje z lekkim stukotem przy wciśnięciu pedału do końca?
Na 90% zapłon może być do korekty. Trzeba tylko ustalić w którą stronę.
Dla gorącego silnika ma mieć o ile dobrze pamiętam około 210-220 omów. Albo nawet 195. W każdym razie 280 to za dużo. Dobrze było by sprawdzić wskazania Vagiem.
Natknęliście mnie Panowie tym zablokowanym sterownikiem. Faktycznie zdarzyło mi się odłączyć wtyczkę temperatury ( ale nie pamiętam żebym gazował ). Tak czy inaczej dla pewności odłączyłem aku na dłuższą chwilę i jak ręką odjął. Silnik o niebo lepiej się zbiera, spalanie spadło, a obroty stoją sztywno na 850 (mniej więcej) .
Wielkie dzięki za pomoc!!!!!
Przy okazji zerknę jeszcze jak wygląda zapłon po tej wymianie, ale wygląda na to że wszystko gra i buczy....
Wielkie dzięki za pomoc!!!!!
Przy okazji zerknę jeszcze jak wygląda zapłon po tej wymianie, ale wygląda na to że wszystko gra i buczy....
Ja tak mam też jak jest taka nagła zmiana pogody i po jakimś czasie to mija,pewnie gdzieś wilgoć się dostaje,dex_1985 pisze:Może moja uwaga na coś się przyda.
Całkiem niedawno miałem podobnie. Po rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej obroty oscylowały w granicach 1200 RPM. Przegazuj trzykrotnie powyżej 3500 RPM (na ciepłym silniku oczywiście). U mnie po tym zabiegu obroty wróciły do normy. Nie mam pojęcia czemu silnik przeszedł w stan awaryjny. Stało się to po pierwszych opadach śniegu. Nie wiem... jakaś wilgoć czy coś, a może tylko dziwny zbieg okoliczności.
Witam o ile się nie mylę to do wentylatora jest przekaźniki nr 2 i nr 3 w skrzynce bezpieczników sprawdź sobie je.Kelis.Zx145 pisze:własnie napisałem wyżej, że po odpięciu wtyczki od tego czujnika w chłodnicy nic się nie zmieniło, wentylatory dalej się kręcą. Odpinam natomiast wtyczkę od samych wiatraków, żeby nie dostawały prądu.krisiun1 pisze:Kelis.Zx145, Czujnik w chłodnicy (Termistor NTC) ma "zwarcie" i jest do wymiany skoro po odpięciu wtyczki wentylatory się wyłączają.
- sylwester28ET
- Forum Audi 80
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
- Lokalizacja: Busko Zdrój
Do tego czasu to już na pewno ma to ogarnięte jak post cytowany jest z 12.12.2011r.nowcur pisze:Witam o ile się nie mylę to do wentylatora jest przekaźniki nr 2 i nr 3 w skrzynce bezpieczników sprawdź sobie je.Kelis.Zx145 pisze:własnie napisałem wyżej, że po odpięciu wtyczki od tego czujnika w chłodnicy nic się nie zmieniło, wentylatory dalej się kręcą. Odpinam natomiast wtyczkę od samych wiatraków, żeby nie dostawały prądu.krisiun1 pisze:Kelis.Zx145, Czujnik w chłodnicy (Termistor NTC) ma "zwarcie" i jest do wymiany skoro po odpięciu wtyczki wentylatory się wyłączają.
:roll: :roll: :roll: