Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Avant] Tylna klapa, urwana klamka.

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 11 lis 2012, 06:36

Szczerze to nie wiem kto o zdrowych zmysłach, chce spawać cynk, klamka nie jest aluminiowa tak jak co niektórzy by pewnie mysleli. A jak Twoja klamka wyglada po zalozeniu?

Awatar użytkownika
asienka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 456
Rejestracja: 29 wrz 2010, 22:09
Lokalizacja: Śląskie/Będzin

Post autor: asienka » 11 lis 2012, 10:19

Nam w avancie sposób naprawy sie nie udał więc całkowicie wyrzuciliśmy klamkę wymieniliśmy blendę na blendę z b3 żeby nie było dziury i podpieliśmy pod centralny zamek (koszt 150zł i 30 blenda)

brozek6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 10 lis 2012, 21:50
Lokalizacja: Łask

Post autor: brozek6 » 11 lis 2012, 16:06

Co do tego czy to cynk czy alu to wg mnie jakiś stop alu bo zaczęło sie ładnie spawać tyle że materiał był na tyle cienki ( był już 3 razy wiercony)że sie po prostu stopił. Klamki jeszcze nie montowałem więc nie mam jeszcze żadnych zdjęć. Musze jeszcze ją pomalować i zamontować ten plastikowy element blendy . Jak skończę wszystko to dam znać :-D

Awatar użytkownika
lobos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 27 lis 2012, 23:24
Lokalizacja: PL

Post autor: lobos » 25 gru 2012, 23:01

A ja mam takie drobne pytanko, wiadomo że klamka w avantach ma duże prawdopodobieństwo kiedyś pęknąć a za używkę żądają sobie od 250 do 350 zł. chciałem się dowiedzieć czy można w klapę wmontować zamek od sedana (czyli otwieranie za pomocą guzika) czy w klapie z avanta jak i sedana jest taki sam mechanizm cięgien?

popek1990

Post autor: popek1990 » 18 lip 2013, 08:30

Też postanowiłem zrobić to pod centralny zamek. Jestem zadowolony robota z częściami u mechanika wyniosła mnie 120zł.

Po przytrzymaniu 3s przycisku w pilocie zamki się odblokowywują, jednak klapa sama się nie podnosi, tak samo jest u Was ? Czy macie może jakiś patent, żeby klapa podnosiła się sama. Mowa oczywiście o b4 avant.

Chcę zakupić jeszcze blende z b3 lub 90. Czy te blendy się czymś różnią w b3 od audi 90 ? I czy jest w nich coś żeby złapać i podnieść klape ?
Pozdro


Mam też do sprzedania klamkę do avanta, z pękniętym "tym czymś" co w pierwszym poście.
Jak coś to PW.

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 18 lip 2013, 12:17

a niby jak ma się klapa sama podnieść ? wcześniej sie sama podnosiła ? musiałbyś dac jakieś super mocne lifty, ale bedą walić klapą pod koniec pracy, a robić siłownik elektryczny z jakims ogranicznikiem to chyba nie ma sensu, no chyba, że jesteś tak leniwy, że chciałbys żeby sie sama podnosiła i opuszczała :mrgreen:

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 23 mar 2014, 21:31

Witam,

i u mnie pojawiła się historia z peknięciem klamki klapy. Duży mróz, zamarznięte uszczelki (padał deszcz i zamarzł) - chwyciłem za mocno za klamke i.... trach!

Koledzy, zima BARDZO UWAŻAJCIE na tę klamkę. I najlepiej tylko otwierajcie zamek, a klapę do góry drugą ręką.

Po demontażu okazało się, że naprawa będzie trudna. Nie wiem co to za debil to projektował, można to było zrobic na 100 innych sposobów, albo chociaż wykonać to ze stali jak cały korpus, ale co zrobić.

Zrobiłem podobnie jak w tym temacie - rozwierciłem pęknięte miejsce najpierw wiertłem 2mm, potem 3mm. Wierciłem wiertarką ze statywem, klamka w imadle. Do środka dałem trzpień od nitu zrywalnego - są bardzo mocne. Wokół trzpienia wypełniłem POXIPOLEM.

Jeszcze jedna ważna modyfikacja: osłabiłem sprężynę kontrującą klamkę. Nie było to zbyt proste, bo sprężyna jest mocna, ale do zrobienia. Dzięki temu klamka chodzi lżej, ale oczywiście nie jest luźna. Sądzę, że to przedłuży żywotność naprawy.

Po naprawie działa jak złotko :)

oem_plus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 09 lis 2016, 11:26
Lokalizacja: LBk

Post autor: oem_plus » 09 lis 2016, 11:38

Oświeże trochę kotleta ;) panowie wystąpił u mnie problem którego rozwiązania stricte dotyczącego mnie , nie znalazłem na forum , wystąpił problem z tylną klapą a mianowicie - i tu pytanie czy to wina zamka czy klamki ? auto jest wyposażone w centralny zamek , wczoraj niestety nie udało mi sie otworzyć klapy , więc hop do bagażnika przez fotele i po odblokowaniu , demontażu pokrywy wewnętrznej klapy okazało się że nie odbija hmmm i teraz pytanie co powinno odbijać - cofać cały mechanizm , zamek w lampie czy klamka ? dodam że na klamce są seryjne dwie sprężyny i obie pracują dobrze natomiast jak to jest z zamkiem w lampie ? czy to czasami nie on powinien cofać ten cały mechanizm ? jak widzicie założyłem różową gumkę co pomogło w cofaniu i teraz mogę normalnie otwierać klamką bagażnik ? gdzie jest awaria ? w zamku czy w klamce ? mam drugi zamek taki sam jak mój ale on również nie cofa ? czy tam jest wewnątrz jakaś sprężynka która za to odpowiada ? zerknijcie proszę na zdjęcia


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 09 lis 2016, 19:47

Skoro po założeniu tej gumki zamek działa, to jak dla mnie głównym podejrzanym jest siłownik.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 lis 2016, 20:42

Tam nie ma prawa nic odbijać to działa luźno. Albo zamek coś nie gra albo cięgno źle wyregulowane. O ile siłownik szczelny i działa.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 09 lis 2016, 20:55

Jarewa pisze: O ile siłownik szczelny i działa.
Po powiększeniu (podwójnym) ostatniej fotki widać, że jest z nim coś nie halo.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 lis 2016, 21:12

Tak ale ten pierwszy uszczelniacz w tym przypadku mniej ważny bo działa tylko tylna komora. Bo siłownik dwu komorowy. Widać tez odbezpieczoną regulację i możliwość samo przestawienia.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 09 lis 2016, 21:23

Jarewa pisze: Bo siłownik dwu komorowy.
No aż tak dokładnej wiedzy to ja nie mam ;-) ale skoro to szło, szło i przestało szłać...wszystko pozapinane na swoich miejscach, to raczej zdechł jakiś napęd :-)

oem_plus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 09 lis 2016, 11:26
Lokalizacja: LBk

Post autor: oem_plus » 09 lis 2016, 23:27

generalnie chodzi o to że siłownik działa w obie strony ale , gdy zamknę go z pilota siłownik przestawia zamek w lampie do końca - czyli tak jak powinien ale gdy otworze go również pilota siłownik pociąga to wahadełko na zamku ale tak jakby nie do końca , co skutkuje właśnie tym że bolec przy ślizgu "nie dociera" do bolca na klamce a ten z kolei nie popycha go i nie można otworzyć klapy, dopiero jak założyłem gumkę :D to klamka wraca do końca :)

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 10 lis 2016, 17:08

oem_plus pisze:siłownik pociąga to wahadełko na zamku ale tak jakby nie do końca
oem_plus pisze:dopiero jak założyłem gumkę :D to klamka wraca do końca
W takim razie, Jarek chyba dostrzegł przyczynę.

:idea: :idea: :idea:
Jarewa pisze:Widać tez odbezpieczoną regulację i możliwość samo przestawienia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl