Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] zgasł i nie chce odpalić

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
serg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 14 gru 2008, 21:08
Lokalizacja: Poznań

[80 B4 2.0 ABT] zgasł i nie chce odpalić

Post autor: serg » 11 lis 2012, 22:42

Witam.
Wiem, że problem odpalania aut jest monotematyczny, ale korzystając z szukajki nie udało mi się znaleźć podobnego przypadku.
A więc znajomkowi po odpaleniu auta (B4 silinik ABT), po około 3minutach auto zgasło i nie chce odpalić. Zdjąłem więc na chybił trafił pokrywę filtra powietrza - podczas kręcenia silnikiem widać że paliwo leci. Zdjąłem więc kopułkę, kołki od wewnątrz trochę nadpalone, palec w górnej części, od blaszki do której styka węgielek do krawędzi gdzie idzie iskra na kołki kopułki praktycznie wyjarany. Ale wykręciłem świece - iskra licha, ale jest. Wymieniłem jednak palec i kopułkę na nowe, mówię sobie, może w cylindrze, przy ciśnieniu iskra jest na tyle słaba, że nie chce zaskoczyć, ale niestety auto nadal nie chce zaskoczyć. Było już późno więc dalej nie grzebałem, ale pytam się znajomka czy coś nie majstrował, a on na to że ładował akku, ale podczas ładowania nie odłączył klem od akku....., a jak samochód zgasł na dobre to słyszalny był jakiś dziwny pisk (nie potrafię opisać jaki bo go nie słyszałem).
Moje podejrzenie idzie w tym kierunku, że albo padł sterownik (przez złe ładowanie akku), albo pompa paliwa i to paliwo co leci do monowtrysku to jest za mało żeby zaskoczył, albo przeskoczył rozrząd. Zastanawiam się tylko czy jakby padł sterownik i skoro leci paliwo i jest iskra to nie zaskoczyłby?, jakby rozrząd przeskoczył o jeden ząbek to nie zaskoczy?.
Chce jutro podpiąć obd i zobaczyć czy się połączy, sprawdzę też ten rozrząd i jeśli wszystko będzie oki, a nie zaskoczy to odkręcę wężyk od paliwa i zobaczę co się dzieje z paliwem i zrobię próbę z podaniem mu ze strzykawki paliwa bezpośrednio na przepustnicę. Wykluczę tym sposobem pompę.
Ale jeśli to nie pomoże to macie jeszcze jakieś pomysły?
Dodam że auto bez gaz-bomby.

Aha, zapomniałem dodać, że właśnie po tym ładowaniu akku auto pochdziło 3 minuty i padło, być może to zbieg okoliczności.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 lis 2012, 21:59

Tak za przeproszeniem ten sterownik jest idiotoodpory wiec pewnie żyje, skoro jest paliwo jest iskra to morze pomieszane kable NW lub przesunięcie zapłonu lub jak podejrzewasz sprawy mechaniczne.

Ale czy paliwo podaje przez wtrysk tylko w momencie kręcenia?

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 12 lis 2012, 22:07

Jarewa pisze: Ale czy paliwo podaje przez wtrysk tylko w momencie kręcenia?
a jak ma samochód odpalić podczas kręcenia? na samym powietrzu?
Ostatnio zmieniony 17 lis 2012, 15:01 przez LUPO, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 lis 2012, 22:17

Źle zrozumiałeś koło wtrysku znajduje się regulator ciśnienia paliwa, pęknięta w nim mebrama może powodować zalewanie silnika. I podczas przestania kręcenia lub gdy tylko damy na zapłon (pierwsze pare sekund) jak coś jeszcze leci to może ona być trafiona.

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 12 lis 2012, 22:33

ona nawet nie musi pęknąć,a będzie z niej leciało
miałem taki przypadek że była cała i paliwo puszczała-była tak zmurszała guma na niej

serg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 14 gru 2008, 21:08
Lokalizacja: Poznań

Post autor: serg » 18 lis 2012, 00:40

Jarewa, masz racje, poszedłeś w dobrym kierunku. Więc podpiąłem obd, wyrzucił błąd - brak sygnału z czujnika Halla. Hmmmm, mówie - jest iskra i brak sygnału, coś mi tu nie styka, ale mówie sobie, wymontuję aparat zapłonowy i żeby mieć pewność zrobię test przez podpięcie go pod 12V i sprawdzenie sygnału z Halla. Więc ustawiam wał korbowy i wałek rozrządu na 0 i patrzę, a palec aparatu pokazuje palenie między 2 cylindrem a 1 (patrząc wg kolejności palenia 1-3-4-2). Więc demontuję go w pozycji ustawionej na 0 wg wału korb i wałku rozrz. Patrzę - zębatka od aparatu i wałka pośredniego cała, zabezpieczenie od koła zębatego od aparatu zapłonowego całe, płetwa od pompy oleju cała, brak śladów żeby obudowa od aparatu zapłonowego się przesunęłą względem mocowania....Montuje aparat tak jak powinien być - czyli wszystko na 0 i auto odpalilo bez problemu, ale problem z ciśnieniem oleju, stał jakieś 2 miechy i załapał ciśnienie po około 1 minuty (nawet było słychać jak walą popychacze ze względu na brak oleju i jak dostał ciśnienie to się wyciszyły). Więc jedyne rozsądne wytłumaczenie dla mnie,że pompa oleju jest do wymiany - postawiła tak duży opór na aparat zapłonowy, że ten pośrednio zblokował wałek pośredni i przeskoczył pasek rozrządu na wałku pośrednim i rozregulował się zapłon - to jedyne wytłumaczenie dla mnie. Sam aparat po wymontowaniu chodzi luźniutko....

[ Dodano: 2012-11-18, 00:50 ]
a tak wogóle to jak prawidłowo wyregulować zapłon w tym aucie. Tak jak pisałem ustawiłem wszystko na 0 i aparat żeby "środek " palca pokazywał na ten punkcik na aparacie, ale to pewnie mało precyzyjne... Mam lampę strobo, jak to prawidłowo wyregulować w abt? (jak pisałem miałem pm-a i mam książkę do tych starszych a80, która niestety nie obejmuje silników abt)
Z góry dzięki

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 lis 2012, 09:47

Zapłon tak samo jak w PM, czyli jak lampa bez stopni to ustawiasz na kresce.
serg pisze:Więc podpiąłem obd, wyrzucił błąd - brak sygnału z czujnika Halla.
W tych silnikach zawsze rzuca ten błąd jak silnik nie chodzi.

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 18 lis 2012, 12:03

Jak masz lampe strobo z regulacją kata wyprzedzenia to na lampie ustawiasz 6 st, a w skrzyni korbowej na kole zamachowym zaznaczasz sobie 0. Odpalasz silnik, nagrzewasz do 90st. i kręcisz aparatem tak, by 0 pokryło się z dolną krawędzią tego otworku.
Jak masz lampe strobo bez regulacji kąta to na kole zamachowym zaznaczasz sobie tą kreskę i ustawiasz aparatem tak by ta kreska pokrywała się z dolną krawędzią otworu.
Dla lpg zaleca się przyspieszenie zapłonu o kilka stopni, co żeby na gazie auto było jurne ;)

serg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 14 gru 2008, 21:08
Lokalizacja: Poznań

Post autor: serg » 18 lis 2012, 13:41

Mam lampe bez regulacji. Na kole zamachowym jest 0 i kreska, rozumiem że mam ustawić lampą na tą kreskę? Czy coś jeszcze prócz 90C musi być? W PM odpinało się jeszcze regulator podciśnieniowy (tu oczywiście nie ma), ale pytam czy jeszcze jakieś niespodzianki są? :)

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 18 lis 2012, 17:26

Tak na kreskę, ustawiasz na jałowych przy 90st. i po problemie ;) Ja przynajmniej tak ustawiałem :)

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 19 lis 2012, 22:59

Witam.
Koledzy, ja do tej pory ustawiałem zapłon tak jak wy, ale znalazłem taki opis. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2 ... l#10963823 . Co o tym myślicie. Dosyć długi ten temat, ale przeczytajcie od momentu ROZWIĄZANIE PROBLEMU.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl