[80 B4 2.0 ABT] zgasł i nie chce odpalić
[80 B4 2.0 ABT] zgasł i nie chce odpalić
Witam.
Wiem, że problem odpalania aut jest monotematyczny, ale korzystając z szukajki nie udało mi się znaleźć podobnego przypadku.
A więc znajomkowi po odpaleniu auta (B4 silinik ABT), po około 3minutach auto zgasło i nie chce odpalić. Zdjąłem więc na chybił trafił pokrywę filtra powietrza - podczas kręcenia silnikiem widać że paliwo leci. Zdjąłem więc kopułkę, kołki od wewnątrz trochę nadpalone, palec w górnej części, od blaszki do której styka węgielek do krawędzi gdzie idzie iskra na kołki kopułki praktycznie wyjarany. Ale wykręciłem świece - iskra licha, ale jest. Wymieniłem jednak palec i kopułkę na nowe, mówię sobie, może w cylindrze, przy ciśnieniu iskra jest na tyle słaba, że nie chce zaskoczyć, ale niestety auto nadal nie chce zaskoczyć. Było już późno więc dalej nie grzebałem, ale pytam się znajomka czy coś nie majstrował, a on na to że ładował akku, ale podczas ładowania nie odłączył klem od akku....., a jak samochód zgasł na dobre to słyszalny był jakiś dziwny pisk (nie potrafię opisać jaki bo go nie słyszałem).
Moje podejrzenie idzie w tym kierunku, że albo padł sterownik (przez złe ładowanie akku), albo pompa paliwa i to paliwo co leci do monowtrysku to jest za mało żeby zaskoczył, albo przeskoczył rozrząd. Zastanawiam się tylko czy jakby padł sterownik i skoro leci paliwo i jest iskra to nie zaskoczyłby?, jakby rozrząd przeskoczył o jeden ząbek to nie zaskoczy?.
Chce jutro podpiąć obd i zobaczyć czy się połączy, sprawdzę też ten rozrząd i jeśli wszystko będzie oki, a nie zaskoczy to odkręcę wężyk od paliwa i zobaczę co się dzieje z paliwem i zrobię próbę z podaniem mu ze strzykawki paliwa bezpośrednio na przepustnicę. Wykluczę tym sposobem pompę.
Ale jeśli to nie pomoże to macie jeszcze jakieś pomysły?
Dodam że auto bez gaz-bomby.
Aha, zapomniałem dodać, że właśnie po tym ładowaniu akku auto pochdziło 3 minuty i padło, być może to zbieg okoliczności.
Wiem, że problem odpalania aut jest monotematyczny, ale korzystając z szukajki nie udało mi się znaleźć podobnego przypadku.
A więc znajomkowi po odpaleniu auta (B4 silinik ABT), po około 3minutach auto zgasło i nie chce odpalić. Zdjąłem więc na chybił trafił pokrywę filtra powietrza - podczas kręcenia silnikiem widać że paliwo leci. Zdjąłem więc kopułkę, kołki od wewnątrz trochę nadpalone, palec w górnej części, od blaszki do której styka węgielek do krawędzi gdzie idzie iskra na kołki kopułki praktycznie wyjarany. Ale wykręciłem świece - iskra licha, ale jest. Wymieniłem jednak palec i kopułkę na nowe, mówię sobie, może w cylindrze, przy ciśnieniu iskra jest na tyle słaba, że nie chce zaskoczyć, ale niestety auto nadal nie chce zaskoczyć. Było już późno więc dalej nie grzebałem, ale pytam się znajomka czy coś nie majstrował, a on na to że ładował akku, ale podczas ładowania nie odłączył klem od akku....., a jak samochód zgasł na dobre to słyszalny był jakiś dziwny pisk (nie potrafię opisać jaki bo go nie słyszałem).
Moje podejrzenie idzie w tym kierunku, że albo padł sterownik (przez złe ładowanie akku), albo pompa paliwa i to paliwo co leci do monowtrysku to jest za mało żeby zaskoczył, albo przeskoczył rozrząd. Zastanawiam się tylko czy jakby padł sterownik i skoro leci paliwo i jest iskra to nie zaskoczyłby?, jakby rozrząd przeskoczył o jeden ząbek to nie zaskoczy?.
Chce jutro podpiąć obd i zobaczyć czy się połączy, sprawdzę też ten rozrząd i jeśli wszystko będzie oki, a nie zaskoczy to odkręcę wężyk od paliwa i zobaczę co się dzieje z paliwem i zrobię próbę z podaniem mu ze strzykawki paliwa bezpośrednio na przepustnicę. Wykluczę tym sposobem pompę.
Ale jeśli to nie pomoże to macie jeszcze jakieś pomysły?
Dodam że auto bez gaz-bomby.
Aha, zapomniałem dodać, że właśnie po tym ładowaniu akku auto pochdziło 3 minuty i padło, być może to zbieg okoliczności.
a jak ma samochód odpalić podczas kręcenia? na samym powietrzu?Jarewa pisze: Ale czy paliwo podaje przez wtrysk tylko w momencie kręcenia?
Ostatnio zmieniony 17 lis 2012, 15:01 przez LUPO, łącznie zmieniany 1 raz.
Jarewa, masz racje, poszedłeś w dobrym kierunku. Więc podpiąłem obd, wyrzucił błąd - brak sygnału z czujnika Halla. Hmmmm, mówie - jest iskra i brak sygnału, coś mi tu nie styka, ale mówie sobie, wymontuję aparat zapłonowy i żeby mieć pewność zrobię test przez podpięcie go pod 12V i sprawdzenie sygnału z Halla. Więc ustawiam wał korbowy i wałek rozrządu na 0 i patrzę, a palec aparatu pokazuje palenie między 2 cylindrem a 1 (patrząc wg kolejności palenia 1-3-4-2). Więc demontuję go w pozycji ustawionej na 0 wg wału korb i wałku rozrz. Patrzę - zębatka od aparatu i wałka pośredniego cała, zabezpieczenie od koła zębatego od aparatu zapłonowego całe, płetwa od pompy oleju cała, brak śladów żeby obudowa od aparatu zapłonowego się przesunęłą względem mocowania....Montuje aparat tak jak powinien być - czyli wszystko na 0 i auto odpalilo bez problemu, ale problem z ciśnieniem oleju, stał jakieś 2 miechy i załapał ciśnienie po około 1 minuty (nawet było słychać jak walą popychacze ze względu na brak oleju i jak dostał ciśnienie to się wyciszyły). Więc jedyne rozsądne wytłumaczenie dla mnie,że pompa oleju jest do wymiany - postawiła tak duży opór na aparat zapłonowy, że ten pośrednio zblokował wałek pośredni i przeskoczył pasek rozrządu na wałku pośrednim i rozregulował się zapłon - to jedyne wytłumaczenie dla mnie. Sam aparat po wymontowaniu chodzi luźniutko....
[ Dodano: 2012-11-18, 00:50 ]
a tak wogóle to jak prawidłowo wyregulować zapłon w tym aucie. Tak jak pisałem ustawiłem wszystko na 0 i aparat żeby "środek " palca pokazywał na ten punkcik na aparacie, ale to pewnie mało precyzyjne... Mam lampę strobo, jak to prawidłowo wyregulować w abt? (jak pisałem miałem pm-a i mam książkę do tych starszych a80, która niestety nie obejmuje silników abt)
Z góry dzięki
[ Dodano: 2012-11-18, 00:50 ]
a tak wogóle to jak prawidłowo wyregulować zapłon w tym aucie. Tak jak pisałem ustawiłem wszystko na 0 i aparat żeby "środek " palca pokazywał na ten punkcik na aparacie, ale to pewnie mało precyzyjne... Mam lampę strobo, jak to prawidłowo wyregulować w abt? (jak pisałem miałem pm-a i mam książkę do tych starszych a80, która niestety nie obejmuje silników abt)
Z góry dzięki
- ignac112
- Forum Audi 80
- Posty: 740
- Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
- Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
- Kontakt:
Jak masz lampe strobo z regulacją kata wyprzedzenia to na lampie ustawiasz 6 st, a w skrzyni korbowej na kole zamachowym zaznaczasz sobie 0. Odpalasz silnik, nagrzewasz do 90st. i kręcisz aparatem tak, by 0 pokryło się z dolną krawędzią tego otworku.
Jak masz lampe strobo bez regulacji kąta to na kole zamachowym zaznaczasz sobie tą kreskę i ustawiasz aparatem tak by ta kreska pokrywała się z dolną krawędzią otworu.
Dla lpg zaleca się przyspieszenie zapłonu o kilka stopni, co żeby na gazie auto było jurne
Jak masz lampe strobo bez regulacji kąta to na kole zamachowym zaznaczasz sobie tą kreskę i ustawiasz aparatem tak by ta kreska pokrywała się z dolną krawędzią otworu.
Dla lpg zaleca się przyspieszenie zapłonu o kilka stopni, co żeby na gazie auto było jurne
Witam.
Koledzy, ja do tej pory ustawiałem zapłon tak jak wy, ale znalazłem taki opis. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2 ... l#10963823 . Co o tym myślicie. Dosyć długi ten temat, ale przeczytajcie od momentu ROZWIĄZANIE PROBLEMU.
Koledzy, ja do tej pory ustawiałem zapłon tak jak wy, ale znalazłem taki opis. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2 ... l#10963823 . Co o tym myślicie. Dosyć długi ten temat, ale przeczytajcie od momentu ROZWIĄZANIE PROBLEMU.