Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Czasami trudny rozruch

ODPOWIEDZ
jubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 02 mar 2010, 09:37
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

[B4 1Z] Czasami trudny rozruch

Post autor: jubik » 12 lis 2012, 08:01

Witam wszystkich.

Ostatnio pojawił mi się problem. Czasami rano przy odpalaniu czy po dłuższym postoju ciężko odpalić mojego bzyka. Piszę czasami bo nie jest to regułą, czasami na dotyk odpala rano. W sumie nie ma zasady. Wcześniej myślałem że może jest to spowodowane wilgotnością powietrza bo częściej zdarzało mu się od razu nie odpalić w czasie deszczu albo po długotrwałych opadach. Ale dzisiaj w miarę ciepło, sucho a też musiałem go dłużej pogiełdać zanim odpałił. Po pierwszym odpaleniu już jeżdzi nie ma problemu z odpaleniem praktycznie na dotyk. Czy ktoś z was miał taki problem?

Świece były wymieniane na zimę ubiegłego roku.
Ostatnio zmieniony 12 lis 2012, 10:49 przez jubik, łącznie zmieniany 1 raz.

dami118
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 12 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: dami118 » 12 lis 2012, 08:13

sprawdź zaworek zwrotny przy filtrze bo może paliwo się cofa do zbiornika
filtr paliwa czy nie jest zapchany
a co do świec to niema reguły mogła się już któraś spalić

p-a-b-u
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 10 mar 2010, 08:58
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Torun

Post autor: p-a-b-u » 12 lis 2012, 10:06

Jak masz vaga to sprawdz kąt wtrysku, bo to typowy objaw złego ustawienia kąta.

pozdr

jubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 02 mar 2010, 09:37
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: jubik » 12 lis 2012, 10:48

O.k. Na weekendzie pojadę do znajomego mechanika. On ma vaga to podepnie i zobaczy.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 lis 2012, 18:39

jubik pisze:Czasami rano przy odpalaniu czy po dłuższym postoju ciężko odpalić mojego bzyka. Piszę czasami bo nie jest to regułą, czasami na dotyk odpala rano.
p-a-b-u pisze:sprawdz kąt wtrysku, bo to typowy objaw złego ustawienia kąta.
To ma być typowy objaw złego ustawienia kąta wtrysku :?: :shock: :roll: To raczej typowy objaw cofającego się paliwa ;-) Kąt wtrysku jak jest kiepski to zwykle zawsze ,a nie tylko czasami :-P

p-a-b-u
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 10 mar 2010, 08:58
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Torun

Post autor: p-a-b-u » 12 lis 2012, 20:19

MUNIOR pisze:
jubik pisze:Czasami rano przy odpalaniu czy po dłuższym postoju ciężko odpalić mojego bzyka. Piszę czasami bo nie jest to regułą, czasami na dotyk odpala rano.
p-a-b-u pisze:sprawdz kąt wtrysku, bo to typowy objaw złego ustawienia kąta.
To ma być typowy objaw złego ustawienia kąta wtrysku :?: :shock: :roll: To raczej typowy objaw cofającego się paliwa ;-) Kąt wtrysku jak jest kiepski to zwykle zawsze ,a nie tylko czasami :-P
U mnie było czasami i pomogła regulacja ale ja sie nie znam <ok>

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 12 lis 2012, 20:26

MUNIOR pisze:
jubik pisze:Czasami rano przy odpalaniu czy po dłuższym postoju ciężko odpalić mojego bzyka. Piszę czasami bo nie jest to regułą, czasami na dotyk odpala rano.
p-a-b-u pisze:sprawdz kąt wtrysku, bo to typowy objaw złego ustawienia kąta.
To ma być typowy objaw złego ustawienia kąta wtrysku :?: :shock: :roll: To raczej typowy objaw cofającego się paliwa ;-) Kąt wtrysku jak jest kiepski to zwykle zawsze ,a nie tylko czasami :-P
Chyba, że się ścina klin na wale :mrgreen: znane są i takie przypadki ... wtedy kąt mega wariuje.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 lis 2012, 20:56

radi88 pisze:Chyba, że się ścina klin na wale :mrgreen: znane są i takie przypadki ... wtedy kąt mega wariuje.
Zgadza się ,ale wtedy wariuje i na wolnych obrotach ,a nie jak w tym przypadku tylko <ok>
jubik pisze:po dłuższym postoju ciężko odpalić mojego bzyka. Piszę czasami bo nie jest to regułą, czasami na dotyk odpala rano.
Akurat fiksujący kąt wtrysku widać jak na dłoni po podpięciu vaga ,więc dla pewnści również zalecam podpiecie i sprawdzenie

jubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 02 mar 2010, 09:37
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: jubik » 13 lis 2012, 07:54

Dzisiaj rano odpalił na dotyk. Generalnie poza tym sporadycznym ciężkim giełdaniem to wszystko jest w porządku, chodzi równo, miarowo. Nie ma problemu z przyśpieszaniem itp. rzeczach.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 lis 2012, 08:53

Jak silnik pracuje to sprawdz czy w przewodach paliwowych jest powietrze.
Ewentualnie wymień filtr na http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... ltron.html i powinno być lepiej, bo może poprzez o-ring na podgrzewaczu łapać powietrze.

jubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 02 mar 2010, 09:37
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: jubik » 19 lis 2012, 13:01

Nie wiem co się stało ale od kilku dni pali na dotyk, odeszło mu od d..y. Nic nie robiłem samo z siebie. Jak to mówi moj znajomy mechanik - "Masz magiczny samochód" :-) Za to w weekend wymieniłem nagrzewnicę, raczej nie ja tylko ten znajomy mechanik. W końcu gorąco...

[ Dodano: 2013-01-28, 13:28 ]
Niestety problem wrócił, wszystkie filtry zostały zmienione tydzień temu (przed wymianą też był problem ale miałem nadzieję że po wymianie coś się poprawi). Kurczę już nie wiem co robić niby babęlków nie widać. Dziwne jest to że przestał cały weekend nie ruszany i na sporym mrozie i rano odpalił bez problemu. A teraz niecałe 4 godziny od odpalenia i musiałem nim kilka razy długo giełdać żeby odpalił...

Ratujcie :-)

[ Dodano: 2013-03-15, 09:29 ]
Problem znikł. Pojechałem do kolegi Munior i okazało sie kąt wtrysku jest poza zakresem. Kat i dawka została ustawiona i autko odpala z tzw. półobrotu :-) .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl