[b4 1.9 TDI 1Z ]Drgania podczas jazdy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jeśli po odpięciu impulsatora drgawki znikają ,to ja bym raczej wtryski wykluczył ...a nastawnik potrafi się zabrudzić w dwa tygodnie i szybciej ...jak pompa produkuje opiłki ...w ciągu ostatnich dwóch miesięcy miałem dwa takie przypadki ...nastawnik po czyszczeniu ponownie zabrudzony opiłkami w dość krótkim czasie Niestety trzeba ponownie czyścić i albo wymienić dół pompy ,albo......założyć sobie dodatkowo drobną siateczkę w oczku z magnesem wprawdzie nie zatrzyma to produkcji opiłków przez pompę ,ale przynajmniej nie dostaną się one do środka nastawnika ...W sumie to rzeżba i raczej nie polecam na dłuższą metę ,bo wczesniej czy pużniej siatka się zapcha i trzeba i tak zrzucić nastawnik żeby ją wyczyscić ...Kamil91 pisze:dodam swoje 3 grosze do tematu dziwne mam tak samo jak kolega szarpie mi silnikiem takiej czkawki dostaje tylko w moim przypadku jest tak ze szarpie silnikiem ponizej np 50km.h przy 5 biegu na puszczonym gazie np dojezdzajac do świateł. a jak odpinam predkosciomierz to te trgawki znikaja jest jeden moment kiedy silnik drgnie ale mozna go praktycznie do zera na biegu puścić i nic nie drga.
A w moim przypadku góra pompy była naprawiana. i teraz nie wiem czy to wina wtryskiwaczy ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dziwne ...bo w zasadzie to w nastawniku indukcyjnym nie ma się praktycznie co zepsuć lub zużyć ...no przynajmniej bez zewnętrznej ingerencji choć czasem zdarzają się cudajanks pisze:Konsultowałem ten temat z kolegą Dami118. Okazuje się, że u niego skończyło się wymianą nastawnika, nawet pomimo jego wcześniejszego czyszczenia.
[ Dodano: 2012-11-12, 19:12 ]
Widziałem już różne ''naprawy '' nasatwnika np.czyszczenie pędzelkiem płytki po zdjęciu dekielka :roll: ,co akurat w przypadku indukcyjnego jest zupełnie bez sensu i wpływu na cokolwiek , więc ja bym tu nie był taki pewien że "naprawa " była naprawą 8-) Zeby być pewnym co jest przyczyną ,wystarczy podmienić nastawnik i będzie jasne jak to było naprawione ,a raczej czyszczone 8-)Kamil91 pisze:tylko ze te drgawki pojawiły sie wraz z rozwaleniem pompy i po naprawie były niestety dalej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak chcesz się dowiedzieć ,to ściągnij wąż z turbiny za przepływomierzem i sobie obejrzyj muszlę od strony zimnej ,czy nie ma śladów wirnika 8-)Kamil91 pisze:na wysokich obrotach turbina ze świstu przechodzi w taki metaliczny świst mozna by powiedziec zaczyna brzekac ale to juz na bardzo wysokich obrotach. IC łapie gdzies powietrze ? czy raczej turbina szmelc ?
Na forum już zostało ustalone, że przecięcie biało - niebieskiego kabelka przy niebieskiej wtyczce w liczniku = odpięciu kostki na impulsatorze, to dlaczego u mnie szarpanie nie zniknęło (licznik działał). Dopiero gdy odpiąłem wtyczkę od prędkościomierza na skrzyni - nie ma wskazań prędkości ale auto idzie idealnie (0 szarpania). Czy jest to wina impulsatora, a może kabelkologii? Tylko dlaczego po podpięciu wtyczki z powrotem, licznik wskazuje prędkość i działa prawidłowo.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
witam mam podobny problem ,auykiem zaczyna mi szarpać jak wżucam trujke ,telepie calom skrzynia na lewarku i całym wnętrzu czuc straszne wibracje,jak dochodzi do ok 2000 tys obrotów to jest ok ,podczas hamowania silmikiem tez na tych niższycz obrotach zaczyna telepać,jak wcisne sprzęgło to znika niezależnie od prędkości ,dodam jeszcze że autko na jałowym chodzi cacy ,tzn obrory nic nie faluje ,odpala super ,i jest na pompie boscha ,ma ktos koncepcje na diagnoze bo ni mam ochoty u mechaników wymieniać połowe dobtych części pozdrawiam a no i 1,9 tdi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To raczej normalne w audi 80 ,bo innych nie byłoelbula pisze:jest na pompie boscha
Koncepcją na diagnoze jest diagnoza vagiem ...a jak silnik na nastawniku potencjometrycznym ,czego się domyślam po opisie resetu sprzęgłem ,to szukaj raczej drugiego nastawnika 8-)elbula pisze:ma ktos koncepcje na diagnoze
elbula pisze:auykiem
elbula pisze: trujke
<uhh>elbula pisze: calom
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No raczej :mrgreen: trochę tego się zrobiłoelbula pisze:czy miałeś do czynienia z wymianą
szybko i sprawnie ,przynajmniej jak ja robię ,jakieś 15 minut i zrobione 8-)elbula pisze:jak to sie odbywa
A to już zależy gdzie i u kogo i ile zapłacisz za sprawny nastawnik,o ile taki znajdziesz bo to trudna sztukaelbula pisze:jakie koszty