Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 TDI 1Z ]Drgania podczas jazdy

janks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 05 cze 2011, 20:27

Post autor: janks » 12 lis 2012, 18:32

Konsultowałem ten temat z kolegą Dami118. Okazuje się, że u niego skończyło się wymianą nastawnika, nawet pomimo jego wcześniejszego czyszczenia. Też obstawiałem tą przyczynę ale wolałem się upewnić, bo to niezłe koszty... To tłumaczy też te zależności w odpięciu impulsatora.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 lis 2012, 18:54

Kamil91 pisze:dodam swoje 3 grosze do tematu dziwne mam tak samo jak kolega szarpie mi silnikiem takiej czkawki dostaje tylko w moim przypadku jest tak ze szarpie silnikiem ponizej np 50km.h przy 5 biegu na puszczonym gazie np dojezdzajac do świateł. a jak odpinam predkosciomierz to te trgawki znikaja jest jeden moment kiedy silnik drgnie ale mozna go praktycznie do zera na biegu puścić i nic nie drga.
A w moim przypadku góra pompy była naprawiana. i teraz nie wiem czy to wina wtryskiwaczy ?
Jeśli po odpięciu impulsatora drgawki znikają ,to ja bym raczej wtryski wykluczył ...a nastawnik potrafi się zabrudzić w dwa tygodnie i szybciej ...jak pompa produkuje opiłki ...w ciągu ostatnich dwóch miesięcy miałem dwa takie przypadki ...nastawnik po czyszczeniu ponownie zabrudzony opiłkami w dość krótkim czasie :-/ Niestety trzeba ponownie czyścić i albo wymienić dół pompy ,albo......założyć sobie dodatkowo drobną siateczkę w oczku z magnesem ;-) wprawdzie nie zatrzyma to produkcji opiłków przez pompę ,ale przynajmniej nie dostaną się one do środka nastawnika :-P ...W sumie to rzeżba i raczej nie polecam na dłuższą metę ,bo wczesniej czy pużniej siatka się zapcha i trzeba i tak zrzucić nastawnik żeby ją wyczyscić ...

Kamil91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 09 lis 2012, 19:52

Post autor: Kamil91 » 12 lis 2012, 19:06

no tak tylko ze te drgawki pojawiły sie wraz z rozwaleniem pompy i po naprawie były niestety dalej.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 lis 2012, 19:09

janks pisze:Konsultowałem ten temat z kolegą Dami118. Okazuje się, że u niego skończyło się wymianą nastawnika, nawet pomimo jego wcześniejszego czyszczenia.
Dziwne ...bo w zasadzie to w nastawniku indukcyjnym nie ma się praktycznie co zepsuć lub zużyć ...no przynajmniej bez zewnętrznej ingerencji ;-) choć czasem zdarzają się cuda ;-)

[ Dodano: 2012-11-12, 19:12 ]
Kamil91 pisze:tylko ze te drgawki pojawiły sie wraz z rozwaleniem pompy i po naprawie były niestety dalej.
Widziałem już różne ''naprawy '' nasatwnika :-P np.czyszczenie pędzelkiem płytki po zdjęciu dekielka :roll: ,co akurat w przypadku indukcyjnego jest zupełnie bez sensu i wpływu na cokolwiek , więc ja bym tu nie był taki pewien że "naprawa " była naprawą 8-) Zeby być pewnym co jest przyczyną ,wystarczy podmienić nastawnik i będzie jasne jak to było naprawione ,a raczej czyszczone 8-)

Kamil91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 09 lis 2012, 19:52

Post autor: Kamil91 » 12 lis 2012, 19:20

to jeszcze takie pytanie moze troche poza tematem, na wysokich obrotach turbina ze świstu przechodzi w taki metaliczny świst mozna by powiedziec zaczyna brzekac ale to juz na bardzo wysokich obrotach. IC łapie gdzies powietrze ? czy raczej turbina szmelc ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 lis 2012, 19:26

Kamil91 pisze:na wysokich obrotach turbina ze świstu przechodzi w taki metaliczny świst mozna by powiedziec zaczyna brzekac ale to juz na bardzo wysokich obrotach. IC łapie gdzies powietrze ? czy raczej turbina szmelc ?
Jak chcesz się dowiedzieć ,to ściągnij wąż z turbiny za przepływomierzem i sobie obejrzyj muszlę od strony zimnej ,czy nie ma śladów wirnika 8-)

janks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 05 cze 2011, 20:27

Post autor: janks » 13 lis 2012, 07:53

Na forum już zostało ustalone, że przecięcie biało - niebieskiego kabelka przy niebieskiej wtyczce w liczniku = odpięciu kostki na impulsatorze, to dlaczego u mnie szarpanie nie zniknęło (licznik działał). Dopiero gdy odpiąłem wtyczkę od prędkościomierza na skrzyni - nie ma wskazań prędkości ale auto idzie idealnie (0 szarpania). Czy jest to wina impulsatora, a może kabelkologii? Tylko dlaczego po podpięciu wtyczki z powrotem, licznik wskazuje prędkość i działa prawidłowo.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 lis 2012, 09:04

Tam ponoć są 2 takie kabelki , wiec może nie ten co trzeba został obciety.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 lis 2012, 19:33

janks pisze:Na forum już zostało ustalone, że przecięcie biało - niebieskiego kabelka przy niebieskiej wtyczce w liczniku = odpięciu kostki na impulsatorze, to dlaczego u mnie szarpanie nie zniknęło
Bo przecina się niebiesko biały , a nie biało niebieski :-P

janks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 05 cze 2011, 20:27

Post autor: janks » 13 lis 2012, 19:38

Munior, nie mogę przyznać "pomógł" bo nie ja założyłem ten wątek, ale naprawdę dzięki za pomoc. <piwo>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 lis 2012, 19:51

janks pisze:Munior, nie mogę przyznać "pomógł"
Mnie to nie potrzebne 8-)

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 13 lis 2012, 20:55

witam mam podobny problem ,auykiem zaczyna mi szarpać jak wżucam trujke ,telepie calom skrzynia na lewarku i całym wnętrzu czuc straszne wibracje,jak dochodzi do ok 2000 tys obrotów to jest ok ,podczas hamowania silmikiem tez na tych niższycz obrotach zaczyna telepać,jak wcisne sprzęgło to znika niezależnie od prędkości ,dodam jeszcze że autko na jałowym chodzi cacy ,tzn obrory nic nie faluje ,odpala super ,i jest na pompie boscha ,ma ktos koncepcje na diagnoze bo ni mam ochoty u mechaników wymieniać połowe dobtych części pozdrawiam a no i 1,9 tdi

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 lis 2012, 21:23

elbula pisze:jest na pompie boscha
To raczej normalne w audi 80 ,bo innych nie było ;-)
elbula pisze:ma ktos koncepcje na diagnoze
Koncepcją na diagnoze jest diagnoza vagiem ;-) ...a jak silnik na nastawniku potencjometrycznym ,czego się domyślam po opisie resetu sprzęgłem ,to szukaj raczej drugiego nastawnika 8-)
elbula pisze:auykiem
elbula pisze: trujke
elbula pisze: calom
<uhh>

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 13 lis 2012, 21:50

aha ,przepraszam za błędy ,tak mi sie kulawo na telefonie pisze,a czy miałeś do czynienia z wymianą ,jak to sie odbywa jakie koszty ,czy jakieś czyszczenie przed ,bede wdzięczny za pomoc

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 lis 2012, 22:03

elbula pisze:czy miałeś do czynienia z wymianą
No raczej :mrgreen: trochę tego się zrobiło
elbula pisze:jak to sie odbywa
szybko i sprawnie ,przynajmniej jak ja robię ,jakieś 15 minut i zrobione 8-)
elbula pisze:jakie koszty
A to już zależy gdzie i u kogo i ile zapłacisz za sprawny nastawnik,o ile taki znajdziesz ;-) bo to trudna sztuka :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl