Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]Nieszczęsne przednie zawieszenie, stukanie.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 12 lis 2012, 20:13

Ja pozawijałem amor puszkami po browarach <piwo>

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 12 lis 2012, 22:23

sandall pisze:jaki olej tam wlac? ja tez myslalem o owinieciu tasma izolacyjna amory co Wy na to?
lipa po jakimś czasie wytrze się i dalej kiszka ;-)

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 13 lis 2012, 00:13

słuchajcie centrowanie ma byc fest bez popierdułek. To nie jest ustalenie wkładu w osi wzgledem goleni bo to sie robi raz i skręca. Natomiast tutaj cały czas działają siły wiec jak sie nie zastosuje czegoś porządnego to bedzie kibel i tak.

Swoją drogą, polecam jedno małe sprawdzenie, bierzesz prawą reką łapiesz za wspólne mocowanie łącznika drążków kierowniczych do kolumny czyli ogólnie za koniec kolumny kierowniczej przy kołach ustawionych na wprost i szarpiesz energicznie góra dół jakbyś chciał wyrwać, jak coś stuknie to już wiesz co stuka i tak defacto u mnie tylko to najprawdopodobniej stuka (rzadko) ale stuka
Pisze najprawdopodobniej bo nie słyszałem tego od środka i nie moge ocenić czy stukot jest podobny, jednakże jeżeli taki stukot nie mam problemu wywołać ręką to baaardzo możliwe że na dołkach tez drążki potrafia stuk wywołać

w mechanice cudów nie ma - jak nie chcesz wymieniać na pałe to trzeba wszystko sprawdzić

Awatar użytkownika
vitja07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 187
Rejestracja: 25 lut 2010, 13:02
Lokalizacja: Podkarpacie RSR

Post autor: vitja07 » 13 lis 2012, 00:34

jaki olej tam wlac? ja tez myslalem o owinieciu tasma izolacyjna amory co Wy na to?
ja u siebie uporałem się z tym w tamtym tygodniu i faktyczne to amory miały luz, rozwiązanie to utoczenie jakby to nazwać, takiej tulejki z kołnierzem by mogła się oprzeć na amortyzatorze i nie wjechała do obudowy miała ok 2cm długości a kołnierz ok 4mm grubości, zalany wkład olejem do pełna prawie, wszystko dopasowane bardzo ciasno utoczone z zapasem i docierane papierem ściernym, po zamontowaniu zero jakich kolwiek stuków głównie stukało przy skręcaniu w miejscu na twardym podłożu lub gwałtownym ruszaniu lub hamowaniu przy obciążonym aucie

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 13 lis 2012, 16:25

Ja wlałem taki żel, coś jak olej (zapobiega rdzewieniu środka i tłumi hałasy) i nie zauważyłem stuków amora. Zresztą może jak będę miał więcej czasu to nagram wam filmik z wnętrza ze podczas jazdy po dziurach.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 13 lis 2012, 19:20

ignac112 pisze:Ja wlałem taki żel, coś jak olej (zapobiega rdzewieniu środka i tłumi hałasy) i nie zauważyłem stuków amora. Zresztą może jak będę miał więcej czasu to nagram wam filmik z wnętrza ze podczas jazdy po dziurach.
co to za żel ?

sandall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 03 lut 2012, 16:45
Lokalizacja: Małomice

Post autor: sandall » 13 lis 2012, 19:42

vitja07 pisze:
jaki olej tam wlac? ja tez myslalem o owinieciu tasma izolacyjna amory co Wy na to?
ja u siebie uporałem się z tym w tamtym tygodniu i faktyczne to amory miały luz, rozwiązanie to utoczenie jakby to nazwać, takiej tulejki z kołnierzem by mogła się oprzeć na amortyzatorze i nie wjechała do obudowy miała ok 2cm długości a kołnierz ok 4mm grubości, zalany wkład olejem do pełna prawie, wszystko dopasowane bardzo ciasno utoczone z zapasem i docierane papierem ściernym, po zamontowaniu zero jakich kolwiek stuków głównie stukało przy skręcaniu w miejscu na twardym podłożu lub gwałtownym ruszaniu lub hamowaniu przy obciążonym aucie

masz na mysli tulejke nakladana od gory ktora jest miedzy nim a kolumna, ktora ma kolnierz zeby sie niezsuwala w dol? i potem jest dociskana ta duza nakertka na kolumnie?

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 13 lis 2012, 22:29

sandall pisze:vitja07 napisał/a:
Cytat:
jaki olej tam wlac? ja tez myslalem o owinieciu tasma izolacyjna amory co Wy na to?


ja u siebie uporałem się z tym w tamtym tygodniu i faktyczne to amory miały luz, rozwiązanie to utoczenie jakby to nazwać, takiej tulejki z kołnierzem by mogła się oprzeć na amortyzatorze i nie wjechała do obudowy miała ok 2cm długości a kołnierz ok 4mm grubości, zalany wkład olejem do pełna prawie, wszystko dopasowane bardzo ciasno utoczone z zapasem i docierane papierem ściernym, po zamontowaniu zero jakich kolwiek stuków głównie stukało przy skręcaniu w miejscu na twardym podłożu lub gwałtownym ruszaniu lub hamowaniu przy obciążonym aucie




masz na mysli tulejke nakladana od gory ktora jest miedzy nim a kolumna, ktora ma kolnierz zeby sie niezsuwala w dol? i potem jest dociskana ta duza nakertka na kolumnie?
Tak, tylko robcie to z twardego materialu bo ja raz zrobilem miekkie i sie wygniotly po jakims czasie.
Lemforder, Mann, Bosch- made in china, norma, teraz wszedze tna koszty produkcji, nawet paski rozrzadu Conti robione sa na Tajwanie, w Afryce, w Hiszpanii, w Chinach tylko na opakowaniu o tym nie pisza ;-)

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 13 lis 2012, 23:14

Ross pisze:
ignac112 pisze:Ja wlałem taki żel, coś jak olej (zapobiega rdzewieniu środka i tłumi hałasy) i nie zauważyłem stuków amora. Zresztą może jak będę miał więcej czasu to nagram wam filmik z wnętrza ze podczas jazdy po dziurach.
co to za żel ?
Nie mam pojęcia, ale na pewno to nie było przeznaczone do takiego celu. Ważne że działa. Mógł to być nawet bardzo gęsty olej silnikowy/przekładniowy. Kolor tego płynu był żółto-złoty.

sandall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 03 lut 2012, 16:45
Lokalizacja: Małomice

Post autor: sandall » 17 lis 2012, 13:22

niezle jaja wyszly powiem wam, dzis zrobilem te amorki jak pisaliscie, olej + tuleja i sa tak docisniete ze juz niema opcji zeby sie ruszaly, ale zanim zaczalem to robic stuki zaczely sie robic coraz bardziej glosne i czestsze, przy rozbieraniu amorow okazalo sie ze lacznik stabilizatora byl niedokrecony i napierdzielal ze hej, jak zrobilem amorki i zlozylem wszystko, stuk jest niemal taki sam lecz nie slychac go na kazdej dziurze, prawdopodobnie okazuje sie ze od paczatku byl to lacznik ktory wydawal mi sie ze jest ok a tak nie bylo, teraz przy zrobieniu troche KM na niedokreconym rozpieprzyl sie na dobre, niestety dzis nigdzie niemoge dostac juz lacznika wiec dopiero na pon bede mial, zrobie i zdam relacje czy jest w koncu tak jak oczekuje tego od roku czasu, pozdrawiam!

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 17 lis 2012, 19:43

Kurna te samochody sa jakies popierdzielone, tyle kombinacji tyle mądrych głów i dalej stuka, mi po wyjeciu amora i skreceniu stuka dużo mniej po czym znów zaczyna nawalać

Następna operacja - magiel
po tem przerabiam na poduszki z Golfa IV jak to nie pomoże to pierdziele

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 18 lis 2012, 19:32

marszall, nie ma takiej opcji że coś stuka jak wszystko dasz nowe, i zrobisz to dobrze.

Wymien kolumny, wymien wszystkie połączenia gumowo metalowe, wachacze, drążki, magiel, amortyzatory i sprezyny, lozyska i wtedy jak uzyjesz dobrych części i dobrze złożysz musi być dobrze.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 18 lis 2012, 20:17

jak to nie pomoże to pierdziele
też tak zrobiłem ;-)

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 19 lis 2012, 00:18

znaczy sie ja zauważam pewną prawidłowość, jak pierwszym razem rozbierałem amory to nowe poduszki i amor naprawdę fest dokrecony i na pare dni naprawde praktycznie nie pukało bo było to sporadyczne - ale ze jednak pukało to postanowiłem jeszcze raz rozebrać i dokrecić ew. nakretkę goleni bo bałem sie że za lekko, dałem nową podkładkę pod tależyk bo jej nie było, nowe nakretki łozysk i dekrecone fest. I znowy jakiś czas spokój i ponownie wali.

Dziwi mnie to troche natomiast jak szarpię za koniec kolumny to jest wyczuwalny luz i niesie troche stuk wiec moze to?
Ogolenie to nauczyłem sie przy tym samochodzie że co sie wydaje że pomoże to nie pomaga.


No dobra a może ktos sie wypowie komu nic nie puka? Bo nie wierze żeby każda b4 stukała. NIech powie na jakich częsciach jeździ bo też nie wierze że same orginały

Ale jak to jeden kolega zauważył konstrukcja kolumny kierowniczej jest zbudowana tak a nie inaczej wiec może coś tam stukać szczególnie z prawej strony

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 19 lis 2012, 09:34

marszall: właśnie, czemu z prawej ?

U mnie z lewej cisza, a z prawej głuche pukanie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl