Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Spadające nagle Ciśnieie doładowania.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

[B4 1.9 TDI 1Z] Spadające nagle Ciśnieie doładowania.

Post autor: Solskier » 28 paź 2007, 09:19

Wczoraj założyłem sobie wskaźnik boosta i po paru kilometrach odkrylem że raz na ja kiś czas (dość żadko) ciśnienie spada z 0.9 bara na 0.5. i w tym momencie jest odczuwalne szarpniecie, coś jak by brakowało paliwa. Niunie mam od jakiegoś tygodnia ale dopiero od 3 dni zauważyłem że dzieją sie takie szarpniecia. Vag nic nie pokazuje, chyba że mam zdiagnozowac coś szczegulnie.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 28 paź 2007, 09:31

Zależy przy jakich obrotach Ci spada, bo jeśli przyspieszasz dynamicznie to w pewnym momencie żeby nie przeładować włącza się zawór upustowy i wtedy spada ciśnienie doładowania.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 paź 2007, 10:08

minon1, nie wiem przy jakich obrotach bo nie ma jeszcze obrotka, ale mniej wiecej na 3 biegu przy 100 to bedzie jakoś koło 3500 - 3700 obr. powtórzyło sie to również przy 4 biegu, wystepuje to dość żadko i ma efekt odciecia paliwa. Czasem szarpnie tylko raz a czeasem jest to seria szarpniec.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 28 paź 2007, 11:37

Sprawdź jeszcze N75 i przewody przy nim.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 paź 2007, 12:19

minon1, Jeden przewód-niebieski już wymieniłem bo usmarzył sie od turbiny. pozsotaje mi jeszcze drugi. PS. N75 u mni jest zaraz za wzmocnieniem czołowym, bo może myle zaworki :-P ?? B4 avant 95r. A jak już to jak moge sprawdzić jego poprawne działanie?

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 28 paź 2007, 12:38

Tak jest koło osłony paska rozrządu. N75

(a ten za filtrem powietrza to n18 jak dobrze pamiętam)

Nie sprawdzisz go za bardzo, najlepiej podstawić drugi :-/

[ Dodano: 2007-10-28, 12:40 ]
czy jak jedziesz to nagle brakuje Ci mocy :?: tak jak byś zdjął nogę z gazu mimo że wciskasz gaz:?:

Jeśli tak to odpuść i znów wciśnij, jak będzie dalej ciągnął to N75.

Czasem tylko uszkodzone przewody.

Zaworek koło 130zł

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 paź 2007, 12:47

minon1, właściwie to co do moncy nie ma żadnych braków, jedynie to szarpanie. Ale raz zauwazyłem że jak wpadl w takie szarpniecie równoczesnie spadło ciśnienie jak pisałem na 0.5 bara ale nie przestałem go pałować, to powoli po chwili odzyskało spowrotem własciwe czyli około 0.8-0.9

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 28 paź 2007, 13:21

Solskier pisze:minon1, Jeden przewód-niebieski już wymieniłem bo usmarzył sie od turbiny.
to może to tylko to :?:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 paź 2007, 14:45

minon1 pisze:
Solskier pisze:minon1, Jeden przewód-niebieski już wymieniłem bo usmarzył sie od turbiny.
to może to tylko to :?:
raczej nie tylko, bo i po tej wymianie objawy nie ustąpiły, dzisiaj już nie bede siedzaił z głową pod maską bo wstyd w niedziele krecić a i tak sąsiedzi mają mnie :evil: :-P wiec jutro posprawdzam reszte, przewodów, ewentualnie wymienie wszystkie na nowe, niczemu to nie zaszkodzi. A jak to nie pomoż to już nie wiem :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl