Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABT 92R +Lpg]Problem z zapowietrzajacym sie uk.chlodz

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
djpumba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:28

[80 B4 ABT 92R +Lpg]Problem z zapowietrzajacym sie uk.chlodz

Post autor: djpumba » 16 lis 2012, 19:55

Witam

Mam nastepujacy problem

Od czasu do czasu moja niiunia dostaje temperatury jak elegancko trzyma 90 stopni tp nieraz dojdzie do setki i nie chce spaść oczywiscie gasze auto okazuje sie w tedy ze układ sie zapowietrzył wiec staram sie go odpowietrzyc i wsio ok jest np przez tydzien.

Pytanie 1
Co może być powidem tego zapowietrzania
Termostat jest nowy, czujnik temperatury tez, pompa wody pracuje poprawnie.


Pytanie 2
Jak najszybciej i najskuteczniej odpowietrzyc moje autko ?

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 16 lis 2012, 20:33

odpowietrzasz oczywiście zaworkiem pod maską na wejściu do nagrzewnicy ! ?Czy ten łącznik plastikowy na którym są dwa czujniki jest cały i nie przecieka? Umnie ostatnio ubuwało płynu i okazało się ,że uszczelki na tych czujnikach szlak trafił. Tam wszystko szybko wysycha i trudno to zauważyć.Najgorszą rzeczą byłoby to ,że płyn ucieka do silnika...Opisz dokładniej jak to wygląda.

djpumba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:28

Post autor: djpumba » 16 lis 2012, 20:51

ten zaworek jest na jaki klucz bo u mnie cały jest ze rdzy :P łącznik z czujnikami jest suchy jak by wysychało to by został taki chyba nalot po płynie petrygo. Uszczelka raczej nie jest wydmuchana autko dobrze jeździ oleju mu nie przybywa:P Przed chwila jeździłem i znow 100
po czym podjechałem pod dom upusciłem korka od wlewu płynu troche powietrza odbiło i po 5 min właczył sie wentylator i spadła temperatura ale za to cały zbiornik wody wciagło prawie a rano wstane to bedzie pełny zbiornik nie wiem o co w tym wszystkich chodzi

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 17 lis 2012, 17:23

Jeśli w zaworku masz rdzę to znaczy ,że nie ma orginalnej śrubki do odpowietrzania.Orginalna jest plastikowa i często się urywa.Musisz to świNstwo wykręcić i dobrać coś co będzie pasowało .Ja znalazłem taką śrubkę ze stali nierdzewnej i dałem pod nią uszczelkę.Starą musiałem rozwiercić ,ale to tylko plastik .Nie wiem czy można kupić ogyginał.Natomiast to może być przyczyną zapowietrzania. Nagrzewnica dobrze grzeje ? zaworek oryginalny odkręca się palcami ,ale ma też wycięcie na śrubokręt.Jeśli będziesz odpowietrzał to zagrzej silnik i nie odkręcaj korka przy zbiorniczku tylko delikatnie tą śrubkę .Gdy przestanie lecieć powietrze dokręć śrubkę. Powtórz tę czynność po jakimś czasie .Obawiam się ,że masz pożądnie zapowietrzony blok silnika.Tak się dzieje jak jest spuszczany płun z bloku. Natomiast w układzie na ciepłym silniku zawsze powinno być ciśnienie i po odkręceniu korka może wywalić płyn.

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 17 lis 2012, 18:38

inna opcja odpowietrzenia to popuszczenie przewodu od nagrzewnicy i zsunięcie go lekko tak by mógł się odpowietrzyć

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 17 lis 2012, 22:08

LUPO pisze:inna opcja odpowietrzenia to popuszczenie przewodu od nagrzewnicy i zsunięcie go lekko tak by mógł się odpowietrzyć
Tak i ja właśnie robię, nawet szybszy sposób niz ori odpowietrznikiem, bo jest większa powierzchnia którą powietrze może się wydostać.

Ramalho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 07 paź 2011, 16:49

Post autor: Ramalho » 18 lis 2012, 17:26

Podepnę się pod temat :) po wymianie uszczelki pod głowicą nie mogę dojść do ładu z układem chłodzenia :/ (ABT 2.0 b4) temperatura ciągle rośnie, a dolny przewód jest zimny :( Wymieniłem termostat, pompę wody i nic nie pomaga :( Dodam, ze ogrzewanie dziala normalnie.
Ostatnio zmieniony 18 lis 2012, 17:29 przez Ramalho, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 18 lis 2012, 17:28

Termostat sprawdzony przed założeniem? Dobrze samochód odpowietrzony?

Ramalho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 07 paź 2011, 16:49

Post autor: Ramalho » 18 lis 2012, 17:33

Termostat w garnku ladnie i szybko sie otwiera. Wydaje Mi sie ze odpowietrzony.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 18 lis 2012, 19:08

Ramalho, a płyn jesteś zmuszony dolewać? ubywa w zborniczku?

djpumba,popuść korek na zbiorniku i tak jeździj przez jakiś czas powinno się ustabilizować.

Ramalho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 07 paź 2011, 16:49

Post autor: Ramalho » 18 lis 2012, 19:36

Problem rozwiązany.. To termostat :/ Kutwa, żeby części nowe po tydzień czasu wytrzymywały ???!!! Złożyłem układ bez termostatu i wszystko wróciło do normy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl