[80 B4 ABT 92R +Lpg]Problem z zapowietrzajacym sie uk.chlodz
[80 B4 ABT 92R +Lpg]Problem z zapowietrzajacym sie uk.chlodz
Witam
Mam nastepujacy problem
Od czasu do czasu moja niiunia dostaje temperatury jak elegancko trzyma 90 stopni tp nieraz dojdzie do setki i nie chce spaść oczywiscie gasze auto okazuje sie w tedy ze układ sie zapowietrzył wiec staram sie go odpowietrzyc i wsio ok jest np przez tydzien.
Pytanie 1
Co może być powidem tego zapowietrzania
Termostat jest nowy, czujnik temperatury tez, pompa wody pracuje poprawnie.
Pytanie 2
Jak najszybciej i najskuteczniej odpowietrzyc moje autko ?
Mam nastepujacy problem
Od czasu do czasu moja niiunia dostaje temperatury jak elegancko trzyma 90 stopni tp nieraz dojdzie do setki i nie chce spaść oczywiscie gasze auto okazuje sie w tedy ze układ sie zapowietrzył wiec staram sie go odpowietrzyc i wsio ok jest np przez tydzien.
Pytanie 1
Co może być powidem tego zapowietrzania
Termostat jest nowy, czujnik temperatury tez, pompa wody pracuje poprawnie.
Pytanie 2
Jak najszybciej i najskuteczniej odpowietrzyc moje autko ?
odpowietrzasz oczywiście zaworkiem pod maską na wejściu do nagrzewnicy ! ?Czy ten łącznik plastikowy na którym są dwa czujniki jest cały i nie przecieka? Umnie ostatnio ubuwało płynu i okazało się ,że uszczelki na tych czujnikach szlak trafił. Tam wszystko szybko wysycha i trudno to zauważyć.Najgorszą rzeczą byłoby to ,że płyn ucieka do silnika...Opisz dokładniej jak to wygląda.
ten zaworek jest na jaki klucz bo u mnie cały jest ze rdzy łącznik z czujnikami jest suchy jak by wysychało to by został taki chyba nalot po płynie petrygo. Uszczelka raczej nie jest wydmuchana autko dobrze jeździ oleju mu nie przybywa:P Przed chwila jeździłem i znow 100
po czym podjechałem pod dom upusciłem korka od wlewu płynu troche powietrza odbiło i po 5 min właczył sie wentylator i spadła temperatura ale za to cały zbiornik wody wciagło prawie a rano wstane to bedzie pełny zbiornik nie wiem o co w tym wszystkich chodzi
po czym podjechałem pod dom upusciłem korka od wlewu płynu troche powietrza odbiło i po 5 min właczył sie wentylator i spadła temperatura ale za to cały zbiornik wody wciagło prawie a rano wstane to bedzie pełny zbiornik nie wiem o co w tym wszystkich chodzi
Jeśli w zaworku masz rdzę to znaczy ,że nie ma orginalnej śrubki do odpowietrzania.Orginalna jest plastikowa i często się urywa.Musisz to świNstwo wykręcić i dobrać coś co będzie pasowało .Ja znalazłem taką śrubkę ze stali nierdzewnej i dałem pod nią uszczelkę.Starą musiałem rozwiercić ,ale to tylko plastik .Nie wiem czy można kupić ogyginał.Natomiast to może być przyczyną zapowietrzania. Nagrzewnica dobrze grzeje ? zaworek oryginalny odkręca się palcami ,ale ma też wycięcie na śrubokręt.Jeśli będziesz odpowietrzał to zagrzej silnik i nie odkręcaj korka przy zbiorniczku tylko delikatnie tą śrubkę .Gdy przestanie lecieć powietrze dokręć śrubkę. Powtórz tę czynność po jakimś czasie .Obawiam się ,że masz pożądnie zapowietrzony blok silnika.Tak się dzieje jak jest spuszczany płun z bloku. Natomiast w układzie na ciepłym silniku zawsze powinno być ciśnienie i po odkręceniu korka może wywalić płyn.
Podepnę się pod temat po wymianie uszczelki pod głowicą nie mogę dojść do ładu z układem chłodzenia (ABT 2.0 b4) temperatura ciągle rośnie, a dolny przewód jest zimny Wymieniłem termostat, pompę wody i nic nie pomaga Dodam, ze ogrzewanie dziala normalnie.
Ostatnio zmieniony 18 lis 2012, 17:29 przez Ramalho, łącznie zmieniany 1 raz.