Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 TDI 1Z ] Potrzebny opis pinów ECU 021 AQ

ODPOWIEDZ
dami118
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 12 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

[b4 1.9 TDI 1Z ] Potrzebny opis pinów ECU 021 AQ

Post autor: dami118 » 18 lis 2012, 09:45

Witam pilnie potrzebuje opis pinów sterownika ECU o numerze 028 906 021 AQ ,
jest to sterownik silnika z automatyczną skrzynią biegów.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 lis 2012, 10:25

Mów co konkretnie chcesz wiedzieć ,to ci powiem 8-)

dami118
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 12 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: dami118 » 18 lis 2012, 10:42

Mam taki problem wyskakuje mi błąd 01117 Sygnał ładowania generatora terminala DF chodzi o to że w mojej wtyczce od ECU niema pinu 39 i po doprowadzeniu kabla od alternatora do ECU i po podłączeniu go na zapalonym silniku, silnik gaśnie a po podpięciu go na zgaszonym silnik nie odpali błąd dalej występuje,. Sprawdzałem pin 39 w ECU miernikiem i na zapalonym silniku daje napięcie około 12v a impuls z alternatora też daje napięcie na zapalonym silniku, dokładnie nie wiem jakie bo była bateria słaba w mierniku i oszukuje. Co z tym można zrobić
dodam że wcześniej sterownik był z końcówką 021 AQ od silnika z automatyczną skrzynią biegów a teraz po przeróbce skrzyni jest 021 AP od manualna

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 lis 2012, 13:58

Bo dołożeniu 39 pina na kompie AP i puszczeniu z alternatora sygnału DF na niego , powinno być wszystko ok .A w kompie AQ wystarczyło zmienić kodowanie softu na manual czyli soft coding same zera i bedzie jezdził jak kazdy manual ;-)

dami118
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 12 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: dami118 » 18 lis 2012, 17:29

Kodowanie było zrobione na 00000 ale czujnik sprzęgła nie działał i dlatego zmieniłem kompa
z pinem niema problemu żeby go podłączyć tylko dlaczego silnik gaśnie po jego wpięciu ,
a jeśli pin 39 jest podłączony do ecu na wyłączonym zapłonie to po włączeniu zapłonu i próbie uruchomienia silnika, silnik nie odpala.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 lis 2012, 18:36

dami118 pisze:Kodowanie było zrobione na 00000 ale czujnik sprzęgła nie działał i dlatego zmieniłem kompa
z pinem niema problemu żeby go podłączyć tylko dlaczego silnik gaśnie po jego wpięciu ,
a jeśli pin 39 jest podłączony do ecu na wyłączonym zapłonie to po włączeniu zapłonu i próbie uruchomienia silnika, silnik nie odpala.
Dziwne :shock: bo ostatnio był u mnie kolega z forum ,też po przekładce z automata na manual i u niego czujnik sprzegła na kompie AQ działał ,tyle że na odwrót :-P czyli wciśniete sprzegło komp "widział " jak w spoczynku i na odwrót ,sprzęgło w spoczynku widział jak wciśniete ,na vagu 100 ;-) Podpiąłem mu sterownik 021 F czyli blizniaka AP z A4 ,i cuda z czujnikiem sprzęgła się skończyły ...Póżniej dzwonił że kupił 021AP podpiął i wszytsko było ok...Tyle że nie pamiętam czy miał podłaczony 39 pin ,ale raczej nie miał ,choć głowy nie dam ...ale miał czy nie miał ....auto odpalało bez problemu,dlatego twój przypadek jest jakiś dziwny :shock: spróbuj z 16 bitowym kompem

dami118
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 12 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: dami118 » 18 lis 2012, 21:17

A gdybyś mógł sprawdzić czy sterownik o numerach 021AQ ma sygnał alternatora DF w tym pinie 39, czy może ma w pinie 29 lub xx bo skoro w mojej wtyczce niema tego pinu na 39 pozycji to może dla AQ jest w xx i tylko trzeba go podmienić dla AP.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 lis 2012, 22:15

W AP ma na 100% na 39 pinie ,wiec skoro masz AP to DF ma być na 39 ,czyli tak jak masz podpiete ,posprawdzaj czy podpiąłeś ten syganał DF na pewno do 39 pinu,no i ma być przy altku tylko ten kabel do tego 39 pinu ...jak jest jakiś jeszcze to odepnij ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl