Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK 2.0] Diagnostyka i regulacja sekwencji Stag 300

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 19 lis 2012, 13:10

Auto chodzi OK, zobacze jak bedzie wygladac spalanie po wyjechaniu 1-2 bakow LPG. Mapki mam zamiar jeszcze delikatnie poprawic ale to juz w tygodniu, bede smigac do pracy z podgladem LPG na kompie. Jezdze A4 takze bedzie jak znalazl do sprawdzenia czasow wtryskow w calym zakresie.

Co do temp to mialem ustawione 25C 3 lata (3 zimy) i reduktor dalej smiga, takze lekko podnioslem biorac pod uwage Wasze uwagi ale te 30C chyba styknie, zwlaszcza ze zimne ABK pali w miescie (Pb) jak smok.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 lis 2012, 13:18

Francis1982 pisze:Ubogo to sonda pokazuje od pół Volta wzwyż. Jak poniżej pół Volta to jest bogato. Czyli bardzo ubogo to 0,9 a bardzo bogato to 0,1.
Odwrotnie napięcie bliżej 1V to bogato a bliżej 0V ubogo. Możliwe że pomyliło Ci się ze współczynnikiem lambda, który im niższy ty bogaciej.

Jeśli sonda faluje (podczas jazdy z niezbyt mocno wciśniętym pedałem gazu) albo jest na bogato z pedałem w podłodze to nic się silnikowi nie stanie. Jeśli w którymś momencie podczas jazdy jest stale ubogo (poza cut-offem bo wtedy sonda spada na ubogo bo paliwo jest odcięte) to trzeba się martwić.
Francis1982 pisze:Aldi, dlaczego w takiej konfiguracji nie powinno się robić autokalibracji?
Autokalibracje można zrobić ale jak się dalej wie co zrobić z mnożnikiem bo ten z autkokalbiracji jest za płaski dla matrixów, szczególnie jak są krótkie czasy benzyny.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 19 lis 2012, 13:30

aldi pisze:Odwrotnie napięcie bliżej 1V to bogato a bliżej 0V ubogo.
OK czyli logicznie wiecej V bogato :mrgreen: , mniej V ubogo.

Przejade jutro droge do pracy, zrobie zrzuty ekranu map/odchylki oraz zapisze oscyloskop od zimnego startu to powinno juz wszystko byc widac czarno na bialym.

Dzisiaj podczas jazdy nie zauwazylem zadnych problemow. Odpalilo od razu, jazda po miescie plynna, zero szarpania/falowania na jalowym. Na trasie przy 120km/h OK, zbutowalem go do 180km/h bez problemu, przy cut-offie tez wszystko OK, nic nie krztusi/dusi, etc.

[ Dodano: 2012-11-21, 22:14 ]
Oto wyniki z ustawiania LPG.

1. Tak wyglada wykres po przejechaniu okolo 20km autostrada, stala predkosc 120km, 3000rpm (silnik trzyma 90C).

Obrazek

Obrazek

2. Tak wyglada wykres zrobiony jakies 10 minut pozniej po wjechaniu do miasta.

Obrazek

Obrazek

Mam stara wersje STAGa 300-4 bez korekcji po temperaturze.

Auto chodzi bardzo plynnie, zadnych szarpniec w zakresie 750-5500rpm, przyspiesza OK, jak ABK :mrgreen:

Zostawic tak jak jest czy isc w strone calkowitej odchylki okolo 5% ale na plus w przedziale 2,5-5,5ms (przy jezdzie autostrada)?

Spalania jeszcze nie znam, dzisiaj zalalem pelny zbiornik LPG. Prosze o opinie.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 lis 2012, 15:14

Przed zrobieniem drugiego wykresu skasowałeś gaz i benzynę? Bo jeśli benzynę zrobiłeś na autostradzie a gaz (na 2 wykresie) autostrada + miasto to wykresy stracą na precyzji. Wg. mnie już niema sensu ustawiać dalej w tym wypadku korzystając z kropek i kresek.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 22 lis 2012, 18:18

Benzyna & gaz zrobiona na autostradzie, pozniej tylko obserwowalem jak sie zmienia wykres LPG pod wplywem jazdy miejskiej.

W takim wypadku jak poprawnie wyregulowac instalacje, skoro wykres Pb do ktorego probuje dopasowac wykres LPG zmienia sie wraz ze stylem jazdy? Jest to oczywiscie logiczne ale jak np. ustawie gaz u gazownika, na miejskiej drodze a pozniej bede uzywal auto 90% na autobanie to sie okazuje ze regulacja u gazownika jest nic nie warta.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 22 lis 2012, 18:45

Dlatego wprawny gazownik koryguje mnożnik podczas jazdy. Wykonywanie korekcji na podstawie map jest dobre tu na forum i dla ludzi tak jak ja (mniej obeznanych). Wprawne oko gazownika wykona dobre ustawienia LPG podczas jazdy i tak też się powinno wykonywać takie zabiegi.

Mapki super, tylko lać dobry gaz i nigdy nie oszczędzać na paliwie w ogóle. Unikać tankowania LPG przy stodołach i starać się znaleźć jednego sprawdzonego dostawcę. A niunia się odwdzięczy na pewno <ok>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 lis 2012, 18:55

monkahead pisze:W takim wypadku jak poprawnie wyregulowac instalacje, skoro wykres Pb do ktorego probuje dopasowac wykres LPG zmienia sie wraz ze stylem jazdy?
Wydaje mi się że nie do końca rozumiesz o co mi chodzi.
Niebieskie oraz zielone linie i kropki nie muszą się pokrywać cały czas bo nie mają bezpośredniego wpływu na działanie instalacji, są tylko pomocą w regulacji. Należy je porównywać gdy są zebrane w takich warunkach a jak się rozjadą po kilkuset kilometrach to nic dziwnego. Gdy skasujesz te rozjechane, zbierzesz na nowo w takich samych warunkach to powinny się pokryć ja podczas regulacji.

Aby dobrze ustawić należy zbierać gaz i benzynę w takich samych warunkach, jeżeli jest wymagana korekta mnożnika po jej dokonaniu kasuje się gaz i zbiera na nowo w takich samych warunkach jak zbierało się benzynę.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 02 gru 2012, 13:37

Spalanie po wyjezdzeniu 2 zbiornikow: 10L/100km LPG, czyli tak jak bylo 'fabrycznie' od gazownika :mrgreen:

Awatar użytkownika
FIFI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 422
Rejestracja: 05 sty 2010, 20:36

Post autor: FIFI » 07 gru 2013, 21:05

Za co odpowiada wartość parametru przełączania na benzynę - minimalna temperatura gazu? I co jeśli jest ona ustawiona na -20st?

Obrazek

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 gru 2013, 23:02

To na wypadek gdyby źle dobrany reduktor nie dawał rady i za słabo grzal gaz (głównie dłuższa jazda z pedalem w podlodze, Zwykle ustawia się na -5 stopni.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 20 sty 2014, 19:11

Widzę że wątek żyje więc i ja przyłączę się do tematu. Też mam ABK i Stag 300-4 plus, wtryski MagicJet i reduktor także Magic. Otóż kilka miesięcy temu, któregoś dnia autko przy wciśnięciu gazu na LPG do końca nie chciało przyśpieszać jak należy i szarpało. Wymieniłem oba filtry, ale bez efektu. Jakiś czas tak jezdziłem, ale to była męczarnia. Potem gazownik próbował coś poregulować ale bez efektu; było nawet gorzej. Gdy podłożył sterownik od 300-6 i odrobinę wyregulował auto chodziło jak ta lala. Swój wysłałem do serwisu i przysłali mi nówkę, ale to i tak nie jest to co powinno być.
Obrazek Obrazek Obrazek
Pierwsze dwa screeny są sprzed wymiany sterownika, trzeci po wymianie i wstępnej regulacji. Przejrzałem cały temat i tak się zastanawiam, czy mnożnik nie powinien być bardziej płaski? Czy ta zamuła na LPG może być spowodowana tym, że nie zebrał sobie jeszcze całej mapy?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 sty 2014, 20:01

Taki mnożnik w autach z full-grupowym wtryskiem czasem wychodzi i musi tak zostać bo na płaskim nie będzie chciało jechać.
Zbierane punkty nie mają nic do regulacji bo to tylko pomoc w ustawianiu mnożnika. Chyba że masz włączony inteligenty system adaptacji i ten system zadziała właściwie to może coś ustawić. Ale i tak przed jego włączeniem trzeba ręcznie ustawić mnożnik jak najlepiej.
Zobacz czy masz włączone do ISA2 (przycisk auto-adaptacja) bo też może on mieszać.

ABK najlepiej ustawiać podczas jazdy dla ułatwienie najpierw zebrać świeże punkty benzyny a później przełączyć na gaz. Trzymać wskaźnik w jednym punkcie względem osi czasu i przesuwać kropkę mnożnika aby kursor była na niebieskiej linii.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 20 sty 2014, 20:17

Nowy komp jest z ISA2. Stary chyba też bo pamiętam jak jakies 2,5 roku temu to było zakładane to pikało sobie w czasie jazdy, więc zdaje się autoadaptacja była włączona. Potem gazownik ją wyłączył i teraz włączana nie była przy tym nowym sterowniku.
Narazie sobie nowej mapy nie zbiorę, pogoda do kitu i sobie za szybko człowiek nie pojeździ... Trza poczekać.
A i jeszce jedno. Czasy LPG nie za małe?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 sty 2014, 20:23

Magic Jety powinny sobie poradzić z takimi czasami, można ewentualnie ciśnienie zmniejszyć do 1 bara aby były dłuższe.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 20 sty 2014, 20:29

Dzięki aldi za porady. Przed podmianą kompa zwiększyliśmy ciśnienie z 1 do 1,2 co zresztą widać na zrzutach. Powrócę więc do starego ustawienia, może mu pomoże :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl