[80 B4 ABK 2.0] Diagnostyka i regulacja sekwencji Stag 300
Auto chodzi OK, zobacze jak bedzie wygladac spalanie po wyjechaniu 1-2 bakow LPG. Mapki mam zamiar jeszcze delikatnie poprawic ale to juz w tygodniu, bede smigac do pracy z podgladem LPG na kompie. Jezdze A4 takze bedzie jak znalazl do sprawdzenia czasow wtryskow w calym zakresie.
Co do temp to mialem ustawione 25C 3 lata (3 zimy) i reduktor dalej smiga, takze lekko podnioslem biorac pod uwage Wasze uwagi ale te 30C chyba styknie, zwlaszcza ze zimne ABK pali w miescie (Pb) jak smok.
Co do temp to mialem ustawione 25C 3 lata (3 zimy) i reduktor dalej smiga, takze lekko podnioslem biorac pod uwage Wasze uwagi ale te 30C chyba styknie, zwlaszcza ze zimne ABK pali w miescie (Pb) jak smok.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Odwrotnie napięcie bliżej 1V to bogato a bliżej 0V ubogo. Możliwe że pomyliło Ci się ze współczynnikiem lambda, który im niższy ty bogaciej.Francis1982 pisze:Ubogo to sonda pokazuje od pół Volta wzwyż. Jak poniżej pół Volta to jest bogato. Czyli bardzo ubogo to 0,9 a bardzo bogato to 0,1.
Jeśli sonda faluje (podczas jazdy z niezbyt mocno wciśniętym pedałem gazu) albo jest na bogato z pedałem w podłodze to nic się silnikowi nie stanie. Jeśli w którymś momencie podczas jazdy jest stale ubogo (poza cut-offem bo wtedy sonda spada na ubogo bo paliwo jest odcięte) to trzeba się martwić.
Autokalibracje można zrobić ale jak się dalej wie co zrobić z mnożnikiem bo ten z autkokalbiracji jest za płaski dla matrixów, szczególnie jak są krótkie czasy benzyny.Francis1982 pisze:Aldi, dlaczego w takiej konfiguracji nie powinno się robić autokalibracji?
OK czyli logicznie wiecej V bogato :mrgreen: , mniej V ubogo.aldi pisze:Odwrotnie napięcie bliżej 1V to bogato a bliżej 0V ubogo.
Przejade jutro droge do pracy, zrobie zrzuty ekranu map/odchylki oraz zapisze oscyloskop od zimnego startu to powinno juz wszystko byc widac czarno na bialym.
Dzisiaj podczas jazdy nie zauwazylem zadnych problemow. Odpalilo od razu, jazda po miescie plynna, zero szarpania/falowania na jalowym. Na trasie przy 120km/h OK, zbutowalem go do 180km/h bez problemu, przy cut-offie tez wszystko OK, nic nie krztusi/dusi, etc.
[ Dodano: 2012-11-21, 22:14 ]
Oto wyniki z ustawiania LPG.
1. Tak wyglada wykres po przejechaniu okolo 20km autostrada, stala predkosc 120km, 3000rpm (silnik trzyma 90C).
2. Tak wyglada wykres zrobiony jakies 10 minut pozniej po wjechaniu do miasta.
Mam stara wersje STAGa 300-4 bez korekcji po temperaturze.
Auto chodzi bardzo plynnie, zadnych szarpniec w zakresie 750-5500rpm, przyspiesza OK, jak ABK :mrgreen:
Zostawic tak jak jest czy isc w strone calkowitej odchylki okolo 5% ale na plus w przedziale 2,5-5,5ms (przy jezdzie autostrada)?
Spalania jeszcze nie znam, dzisiaj zalalem pelny zbiornik LPG. Prosze o opinie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Benzyna & gaz zrobiona na autostradzie, pozniej tylko obserwowalem jak sie zmienia wykres LPG pod wplywem jazdy miejskiej.
W takim wypadku jak poprawnie wyregulowac instalacje, skoro wykres Pb do ktorego probuje dopasowac wykres LPG zmienia sie wraz ze stylem jazdy? Jest to oczywiscie logiczne ale jak np. ustawie gaz u gazownika, na miejskiej drodze a pozniej bede uzywal auto 90% na autobanie to sie okazuje ze regulacja u gazownika jest nic nie warta.
W takim wypadku jak poprawnie wyregulowac instalacje, skoro wykres Pb do ktorego probuje dopasowac wykres LPG zmienia sie wraz ze stylem jazdy? Jest to oczywiscie logiczne ale jak np. ustawie gaz u gazownika, na miejskiej drodze a pozniej bede uzywal auto 90% na autobanie to sie okazuje ze regulacja u gazownika jest nic nie warta.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Dlatego wprawny gazownik koryguje mnożnik podczas jazdy. Wykonywanie korekcji na podstawie map jest dobre tu na forum i dla ludzi tak jak ja (mniej obeznanych). Wprawne oko gazownika wykona dobre ustawienia LPG podczas jazdy i tak też się powinno wykonywać takie zabiegi.
Mapki super, tylko lać dobry gaz i nigdy nie oszczędzać na paliwie w ogóle. Unikać tankowania LPG przy stodołach i starać się znaleźć jednego sprawdzonego dostawcę. A niunia się odwdzięczy na pewno <ok>
Mapki super, tylko lać dobry gaz i nigdy nie oszczędzać na paliwie w ogóle. Unikać tankowania LPG przy stodołach i starać się znaleźć jednego sprawdzonego dostawcę. A niunia się odwdzięczy na pewno <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wydaje mi się że nie do końca rozumiesz o co mi chodzi.monkahead pisze:W takim wypadku jak poprawnie wyregulowac instalacje, skoro wykres Pb do ktorego probuje dopasowac wykres LPG zmienia sie wraz ze stylem jazdy?
Niebieskie oraz zielone linie i kropki nie muszą się pokrywać cały czas bo nie mają bezpośredniego wpływu na działanie instalacji, są tylko pomocą w regulacji. Należy je porównywać gdy są zebrane w takich warunkach a jak się rozjadą po kilkuset kilometrach to nic dziwnego. Gdy skasujesz te rozjechane, zbierzesz na nowo w takich samych warunkach to powinny się pokryć ja podczas regulacji.
Aby dobrze ustawić należy zbierać gaz i benzynę w takich samych warunkach, jeżeli jest wymagana korekta mnożnika po jej dokonaniu kasuje się gaz i zbiera na nowo w takich samych warunkach jak zbierało się benzynę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
Widzę że wątek żyje więc i ja przyłączę się do tematu. Też mam ABK i Stag 300-4 plus, wtryski MagicJet i reduktor także Magic. Otóż kilka miesięcy temu, któregoś dnia autko przy wciśnięciu gazu na LPG do końca nie chciało przyśpieszać jak należy i szarpało. Wymieniłem oba filtry, ale bez efektu. Jakiś czas tak jezdziłem, ale to była męczarnia. Potem gazownik próbował coś poregulować ale bez efektu; było nawet gorzej. Gdy podłożył sterownik od 300-6 i odrobinę wyregulował auto chodziło jak ta lala. Swój wysłałem do serwisu i przysłali mi nówkę, ale to i tak nie jest to co powinno być.
Pierwsze dwa screeny są sprzed wymiany sterownika, trzeci po wymianie i wstępnej regulacji. Przejrzałem cały temat i tak się zastanawiam, czy mnożnik nie powinien być bardziej płaski? Czy ta zamuła na LPG może być spowodowana tym, że nie zebrał sobie jeszcze całej mapy?
Pierwsze dwa screeny są sprzed wymiany sterownika, trzeci po wymianie i wstępnej regulacji. Przejrzałem cały temat i tak się zastanawiam, czy mnożnik nie powinien być bardziej płaski? Czy ta zamuła na LPG może być spowodowana tym, że nie zebrał sobie jeszcze całej mapy?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Taki mnożnik w autach z full-grupowym wtryskiem czasem wychodzi i musi tak zostać bo na płaskim nie będzie chciało jechać.
Zbierane punkty nie mają nic do regulacji bo to tylko pomoc w ustawianiu mnożnika. Chyba że masz włączony inteligenty system adaptacji i ten system zadziała właściwie to może coś ustawić. Ale i tak przed jego włączeniem trzeba ręcznie ustawić mnożnik jak najlepiej.
Zobacz czy masz włączone do ISA2 (przycisk auto-adaptacja) bo też może on mieszać.
ABK najlepiej ustawiać podczas jazdy dla ułatwienie najpierw zebrać świeże punkty benzyny a później przełączyć na gaz. Trzymać wskaźnik w jednym punkcie względem osi czasu i przesuwać kropkę mnożnika aby kursor była na niebieskiej linii.
Zbierane punkty nie mają nic do regulacji bo to tylko pomoc w ustawianiu mnożnika. Chyba że masz włączony inteligenty system adaptacji i ten system zadziała właściwie to może coś ustawić. Ale i tak przed jego włączeniem trzeba ręcznie ustawić mnożnik jak najlepiej.
Zobacz czy masz włączone do ISA2 (przycisk auto-adaptacja) bo też może on mieszać.
ABK najlepiej ustawiać podczas jazdy dla ułatwienie najpierw zebrać świeże punkty benzyny a później przełączyć na gaz. Trzymać wskaźnik w jednym punkcie względem osi czasu i przesuwać kropkę mnożnika aby kursor była na niebieskiej linii.
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
Nowy komp jest z ISA2. Stary chyba też bo pamiętam jak jakies 2,5 roku temu to było zakładane to pikało sobie w czasie jazdy, więc zdaje się autoadaptacja była włączona. Potem gazownik ją wyłączył i teraz włączana nie była przy tym nowym sterowniku.
Narazie sobie nowej mapy nie zbiorę, pogoda do kitu i sobie za szybko człowiek nie pojeździ... Trza poczekać.
A i jeszce jedno. Czasy LPG nie za małe?
Narazie sobie nowej mapy nie zbiorę, pogoda do kitu i sobie za szybko człowiek nie pojeździ... Trza poczekać.
A i jeszce jedno. Czasy LPG nie za małe?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek