Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Ciężko wchodzą biegi jak zimny.

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
facienek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 05 cze 2007, 18:43
Lokalizacja: Hrubieszów-Trzesz.

[80 B4 2.0 ABT] Ciężko wchodzą biegi jak zimny.

Post autor: facienek » 28 paź 2007, 15:41

Witam!
Mam pytanie rano jak zawsze zapalam autko to bardzo ciężko mi biegi wchodzą, muszę pare razy po przeżucać biegi i normalnie chodzi albo rozgrzać auto i też normalnie jest.
Co może być przyczyną?
Ostatnio zmieniony 28 paź 2007, 15:49 przez facienek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 28 paź 2007, 15:52

Być może jest już baaardzo wyeksploatowany olej w skrzyni, albo ktoś zmienił olej i wlał jakiegoś minerała. Ale może wypowiedzą się bardziej obeznani w temacie.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 28 paź 2007, 16:23

a co Danek można innego wymyśleć. Chyba tylko to że czasami na sterowaniu zewnętrzym biegami coś jak jest nierozgrzne to blokuje, ale ja stawiam na olej. Niestety to dość częsty przypadek na którego niestety mało kto zwraca uwagę.
Ostatnio zmieniony 28 paź 2007, 16:58 przez Kokolino, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 paź 2007, 16:38

Jak koledzy wyżej też stawiam na olej. Moze nawet ktoś celowo wlał mineralny bo np. zaczynała już głosno chodzić skrzynia.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 28 paź 2007, 16:54

ja mam full syntetic i tez jak zimny przez pierwsze 3km ciężko wchodzą...ale nie szukam dziury w całym.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 28 paź 2007, 16:59

A czy po dopaleniu zimnego auta po nocy i puszczeniu sprzęgła nie ciągnie ci samochodu?
Bo jeśli tak to napewno olej.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 28 paź 2007, 17:01

Darecki3037 pisze:ja mam full syntetic i tez jak zimny przez pierwsze 3km ciężko wchodzą
Toteż napisałem, że być może jest to kwestia bardzo mocno wyeksploatowanego oleju. Nawet najlepszy syntetyk się zużywa i traci swoje właściwości przez co staje się coraz bardziej podatny na zmiany temperatur - im niższa, tym gorsze właściwości smarujące bo jest zbyt gęsty, a im wyższa tym gorzej smaruje bo za rzadki. Być może jest to też kwestia gorszego wysprzęglania (zużyte, wytarte sprzęgło), ale to już daleko idące gdybanie. Na początek zmieniłbym olej.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 28 paź 2007, 17:17

witam jest castrol do skrzyni biegów naprawdę polecam nie wiem czy dostanie się go normalnie w sklepie ja kupiłem go w hurtowni oleju naprawdę nie ma problemów zimą polecam stosują go w mercedesach z tego co się dowiedziałem :-D

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 28 paź 2007, 17:26

goldi j51 pisze:witam jest castrol do skrzyni biegów naprawdę polecam nie wiem czy dostanie się go normalnie w sklepie ja kupiłem go w hurtowni oleju naprawdę nie ma problemów zimą polecam stosują go w mercedesach z tego co się dowiedziałem :-D
No to dużo się dowiedzieliśmy <do bani> , podałbyś przynajmniej oznaczenie handlowe i orientacyjną cenę.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 28 paź 2007, 17:48

castrol spirax atf do skrzyń biegów i przekładni cena około 45zł za l

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 28 paź 2007, 18:52

Witam.
Cytat z mądrych książek:
Nie zachodzi koniecznośc wymiany oleju przekładniowego.Przekladnia wypełniona jest
olejem na stałe,a ewentualne opiłki są wyławiane przez magnesy.
Olej przekładniowy musi jednak odpowiadać określonym wymaganiom.Do tych celów Audi zaleca oleje o specyfikacji G50 klasy lepkości SAE 75 W-90.
W przeciwieństwie do stosowanych w starszych modelach Audi olejach przekładniowych,tutaj mowa jest o OLEJU SYNTETYCZNYM.
Ja jednak pozwolę nie zgodzić się z instrukcją i po 100 000 km wymieniam na nowy
oczywiście o wyżej podanych parametrach
Jasiu.

[ Dodano: 2007-10-28, 18:57 ]
Olej 80W-90 jest już za gęsty!
Występuje pop.zjawisko "klejenia synchronizatorów"szczególnie zimą.
Ale ten temat był już na "tapecie"
Jasiu

[ Dodano: 2007-10-28, 18:59 ]
Danek dobrze prawisz!

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 28 paź 2007, 19:44

Ja jestem dokładnie za tym co piszą w książkach.
Czyli nie dotykać, nie ruszać, nie poprawiać po szfabach, bo wtedy z reguły się przekombinuje.
Co do wymiany zgodzę się raz na 300.000 km, tam siedzą sztaby ludzi, którzy myślą nad tym, robią doświadczenia i wyciągają odpowiednie wnioski. Lepiej nie podważać opracowanych przez nich instrukcji, bo nadgorliwość szkodzi.

Co do kolegi problemu to ktoś wlał czegoś co miał pod ręką, być może oryginalny olej wyleciał w jakiś sposób.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 28 paź 2007, 20:02

pajak100 pisze:Czyli nie dotykać, nie ruszać, nie poprawiać po szfabach, bo wtedy z reguły się przekombinuje.
Owszem, z tą uwagą, że w jakiejś serwisówce kiedyś widziałem taką uwagę, że owszem olej w skrzyni jest tak dobrany by skrzynia przejeździła bez dotykania cały okres eksploatacji. Tylko, że dalej było napisane, że okres eksploatacji jest szacowany na 200-250 tys. km, a więc w praktyce do wymiany sprzęgła. Nasze niunie jak wiadomo jeżdżą duuuużo dłużej, a wymiana oleju nawet wcześniej niż by to wynikało z rzeczywistej potrzeby na pewno nie zaszkodzi, pod warunkiem wszakże zastosowania oleju o ściśle określonych właściwościach.

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 28 paź 2007, 20:20

oj oj oj, co do tego castrola to .....castrol spirax atf- to chyba jest olej czerwony, a jeśli jest to do przekładni automatycznych i niektóych wybranych skrzyń manualnych..Ale nie AUDI na litość boską. Skrzynie w VW/Audi są zalewane tylko i wyłącznie olejami 75w 90 i koniec tematu. Wałkowałem to setki razy. Nie czerwonymi! :evil:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 28 paź 2007, 20:24

No właśnie coś mi się też tak wydaje, że ten castrol to jest do automatów :-( .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl