[80 B4 2.0 ABT] Ciężko wchodzą biegi jak zimny.
[80 B4 2.0 ABT] Ciężko wchodzą biegi jak zimny.
Witam!
Mam pytanie rano jak zawsze zapalam autko to bardzo ciężko mi biegi wchodzą, muszę pare razy po przeżucać biegi i normalnie chodzi albo rozgrzać auto i też normalnie jest.
Co może być przyczyną?
Mam pytanie rano jak zawsze zapalam autko to bardzo ciężko mi biegi wchodzą, muszę pare razy po przeżucać biegi i normalnie chodzi albo rozgrzać auto i też normalnie jest.
Co może być przyczyną?
Ostatnio zmieniony 28 paź 2007, 15:49 przez facienek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
a co Danek można innego wymyśleć. Chyba tylko to że czasami na sterowaniu zewnętrzym biegami coś jak jest nierozgrzne to blokuje, ale ja stawiam na olej. Niestety to dość częsty przypadek na którego niestety mało kto zwraca uwagę.
Ostatnio zmieniony 28 paź 2007, 16:58 przez Kokolino, łącznie zmieniany 2 razy.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Toteż napisałem, że być może jest to kwestia bardzo mocno wyeksploatowanego oleju. Nawet najlepszy syntetyk się zużywa i traci swoje właściwości przez co staje się coraz bardziej podatny na zmiany temperatur - im niższa, tym gorsze właściwości smarujące bo jest zbyt gęsty, a im wyższa tym gorzej smaruje bo za rzadki. Być może jest to też kwestia gorszego wysprzęglania (zużyte, wytarte sprzęgło), ale to już daleko idące gdybanie. Na początek zmieniłbym olej.Darecki3037 pisze:ja mam full syntetic i tez jak zimny przez pierwsze 3km ciężko wchodzą
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
No to dużo się dowiedzieliśmy , podałbyś przynajmniej oznaczenie handlowe i orientacyjną cenę.goldi j51 pisze:witam jest castrol do skrzyni biegów naprawdę polecam nie wiem czy dostanie się go normalnie w sklepie ja kupiłem go w hurtowni oleju naprawdę nie ma problemów zimą polecam stosują go w mercedesach z tego co się dowiedziałem
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
Witam.
Cytat z mądrych książek:
Nie zachodzi koniecznośc wymiany oleju przekładniowego.Przekladnia wypełniona jest
olejem na stałe,a ewentualne opiłki są wyławiane przez magnesy.
Olej przekładniowy musi jednak odpowiadać określonym wymaganiom.Do tych celów Audi zaleca oleje o specyfikacji G50 klasy lepkości SAE 75 W-90.
W przeciwieństwie do stosowanych w starszych modelach Audi olejach przekładniowych,tutaj mowa jest o OLEJU SYNTETYCZNYM.
Ja jednak pozwolę nie zgodzić się z instrukcją i po 100 000 km wymieniam na nowy
oczywiście o wyżej podanych parametrach
Jasiu.
[ Dodano: 2007-10-28, 18:57 ]
Olej 80W-90 jest już za gęsty!
Występuje pop.zjawisko "klejenia synchronizatorów"szczególnie zimą.
Ale ten temat był już na "tapecie"
Jasiu
[ Dodano: 2007-10-28, 18:59 ]
Danek dobrze prawisz!
Cytat z mądrych książek:
Nie zachodzi koniecznośc wymiany oleju przekładniowego.Przekladnia wypełniona jest
olejem na stałe,a ewentualne opiłki są wyławiane przez magnesy.
Olej przekładniowy musi jednak odpowiadać określonym wymaganiom.Do tych celów Audi zaleca oleje o specyfikacji G50 klasy lepkości SAE 75 W-90.
W przeciwieństwie do stosowanych w starszych modelach Audi olejach przekładniowych,tutaj mowa jest o OLEJU SYNTETYCZNYM.
Ja jednak pozwolę nie zgodzić się z instrukcją i po 100 000 km wymieniam na nowy
oczywiście o wyżej podanych parametrach
Jasiu.
[ Dodano: 2007-10-28, 18:57 ]
Olej 80W-90 jest już za gęsty!
Występuje pop.zjawisko "klejenia synchronizatorów"szczególnie zimą.
Ale ten temat był już na "tapecie"
Jasiu
[ Dodano: 2007-10-28, 18:59 ]
Danek dobrze prawisz!
Ja jestem dokładnie za tym co piszą w książkach.
Czyli nie dotykać, nie ruszać, nie poprawiać po szfabach, bo wtedy z reguły się przekombinuje.
Co do wymiany zgodzę się raz na 300.000 km, tam siedzą sztaby ludzi, którzy myślą nad tym, robią doświadczenia i wyciągają odpowiednie wnioski. Lepiej nie podważać opracowanych przez nich instrukcji, bo nadgorliwość szkodzi.
Co do kolegi problemu to ktoś wlał czegoś co miał pod ręką, być może oryginalny olej wyleciał w jakiś sposób.
Czyli nie dotykać, nie ruszać, nie poprawiać po szfabach, bo wtedy z reguły się przekombinuje.
Co do wymiany zgodzę się raz na 300.000 km, tam siedzą sztaby ludzi, którzy myślą nad tym, robią doświadczenia i wyciągają odpowiednie wnioski. Lepiej nie podważać opracowanych przez nich instrukcji, bo nadgorliwość szkodzi.
Co do kolegi problemu to ktoś wlał czegoś co miał pod ręką, być może oryginalny olej wyleciał w jakiś sposób.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Owszem, z tą uwagą, że w jakiejś serwisówce kiedyś widziałem taką uwagę, że owszem olej w skrzyni jest tak dobrany by skrzynia przejeździła bez dotykania cały okres eksploatacji. Tylko, że dalej było napisane, że okres eksploatacji jest szacowany na 200-250 tys. km, a więc w praktyce do wymiany sprzęgła. Nasze niunie jak wiadomo jeżdżą duuuużo dłużej, a wymiana oleju nawet wcześniej niż by to wynikało z rzeczywistej potrzeby na pewno nie zaszkodzi, pod warunkiem wszakże zastosowania oleju o ściśle określonych właściwościach.pajak100 pisze:Czyli nie dotykać, nie ruszać, nie poprawiać po szfabach, bo wtedy z reguły się przekombinuje.
oj oj oj, co do tego castrola to .....castrol spirax atf- to chyba jest olej czerwony, a jeśli jest to do przekładni automatycznych i niektóych wybranych skrzyń manualnych..Ale nie AUDI na litość boską. Skrzynie w VW/Audi są zalewane tylko i wyłącznie olejami 75w 90 i koniec tematu. Wałkowałem to setki razy. Nie czerwonymi! :evil: