Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] Wariujące obroty na ciepłym silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
pproniuk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:47
Lokalizacja: GD/GS

[ABK] Wariujące obroty na ciepłym silniku

Post autor: pproniuk » 22 lis 2012, 01:35

Witam.

Opis problemu: gdy odpalam auto na zimnym silniku, np. po nocy, ciężko pali, ale obroty zachowują się normalnie - jak już zapali to stają w miejscu. Gdy silnik już pracuje zdarzają się minimalne falowania tych obrotów - zauważyłem także, że bardziej odczuwalne jest bardziej, im cieplejszy silnik. Wielkich spadków nie ma, wskazóweczka sobie drga i troszeczkę czuć. Rzecz jasna wszystko na luzie. No i teraz kolejna sprawa - jak odpalam ciepły motor to zaczynają się schody, bo odpala zdecydowanie łatwiej niż na zimnym, ale mam na samym początku duży spadek obrotów (niekiedy zgasnąć potrafi), a po chwili podnoszą się i stają na właściwym miejscu.

No i teraz zastanawiam się, z co się zabrać, co by to naprawić. Przepływka, krokowiec czy coś innego? Dodam, że wymienione zostało: oba czujniki temp cieczy (szary i niebieski), przekaźnik 30, przewody zapłonowe, świece, kopułka i palec (generalnie cały zapłon). Wymiana tych rzeczy nie pomogła, bo wcześniej było dokładnie to samo.

Dzięki z góry za odp.
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 lis 2012, 07:08

Sprawdź regulator ciśnienia paliwa znajduje się na końcu listwy wtryskowej. Jest tam taki gumowy wężyk odepnij go, jak będzie w nim paliwo to regulator do wymiany.

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 22 lis 2012, 08:03

Tak jak mówi PieterB, sprawdź ten regulator.
Sam miałem z nim problem, silnik nie chciał załapać pomagało jedynie przygazowanie przy przekręceniu kluczyka .. Po wymianie regulatora pali na dyg.. Koszt 40zl uzywka z allegro. :-)

la222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 24 cze 2011, 09:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: la222 » 24 lis 2012, 07:34

moze byc przeplywka uszkodzona.najlepiej przełoz od innego auta i sprawdz. jak by co to mam przeplywke na sprzedaz tanio!

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 24 lis 2012, 09:47

skoro jest problem z paleniem to odkrec wtrysk rozruchowy i niech ktoś ci kręci sprawdz czy leci paliwo taka mgielka przez sekunde . jesli nie podaje topopatrz na kable do wtrysku czy nie sa naderwane . Jesli bedzie oki to odepnij wtyczke od czujnika niebieskiego na krucciu od weza chłodnicy i jesli paliwo poda to uwalony jest czujnik niebieski . jesli wszystko bedzie oki to sprawdz tak jak wyzej pisza czujnik cisnienia paliwa .jesli nic to nieda popatrz czy jest wpięta wtyczka od sondy lapmbdy ( znajduje sie przy aparacie zapłonowym tam gdzie kopulka w ABK jest jeden czarny przwód,kabel sygnałowy) .

Zrób zdjęcie alternatora być może masz zakręconą do niego mase a nie do głowiny jak powinna być w zwiazku z tym sonda szaleje bądz nie pracuje wogole

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl