Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Szarpanie przy niskich i wysokich obrotach.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 20 lis 2011, 10:21

sprawdź rezystancję cewki sterującego....dobry ok 100 omów...niektórzy pukają delikatnie młoteczkiem podczaspracy,jak zakuleje w tym momencie ...tzn,że pada,w/g mnie to nie wtrysk :-?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 20 lis 2011, 10:48

Mój też szarpie tzn nierówno pracuje na wolnych jak odpalam zimnego z rana i podczas jazdy na 3 i 4 biegu przy około 2 tys obrotów i też pukalem we wtrysk kluczem i nie zmieniła się nawet jego praca w tym momencie. Vag był podłączony i żadnego błędu nie wykazał. Więc zostało mi tylko zrobić przekładkę na Pierburg'a. Mam nadzieję że jeszcze w tym roku dam radę uporać się z tym i umówić się z Muniorem na ten zabieg ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 lis 2011, 12:10

januszbin pisze:w/g mnie to nie wtrysk
Zgadza się ...bardzo mało prawdopodobne przy tych objawach że to sterujący .Tak jak ci napisał axell ,nastawnika się nie wymienia ,tylko czyści .Choć zdarza się że był juz czyszczony ,po jakimś czasie jest to samo i po rozebraniu znowu widac opiłki .Niestety ,opiłki "produkuje "dolna część pompy ,najczęściej wskutek zalania "suchego "paliwa ,trące gładkie elementy pompy ulegaja podtarciu i pompa zaczyna "produkować "większą ilość opiłków ,a te zawalają w krótkim czasie rdzeń nastawnika ,przyklejając się do niego w skutek działania pola magnetycznego .Wymiana na niesprawdzony i nieczyszczony często kończy się tak jak u ciebie ,czyli wczesniej czy pużniej ewidentnymi objawami brudnego nastawnika :-/
Krzysiek 84 pisze:Mój też szarpie tzn nierówno pracuje na wolnych jak odpalam zimnego z rana i podczas jazdy na 3 i 4 biegu przy około 2 tys obrotów i też pukalem we wtrysk kluczem i nie zmieniła się nawet jego praca w tym momencie.
Na wolnych i do 2 tys ,praktycznie można wykluczyć że winny jest sterujący.Sterujący daje dość specyficzny objaw gwałtownego szarpnięcia ,przerwania pracy silnika ,ale najczęściej powyżej 2 tys obr...wygląda to tak jak by na sekundę ktoś nagle wyłaczył silnik ...i zdarza się bardzo różnie ,bez żadnej analogi ,czasem kilka dni nic ,a czasem kilka razy dziennie ...

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 21 lis 2011, 07:56

MUNIOR pisze:wygląda to tak jak by na sekundę ktoś nagle wyłaczył silnik ...i zdarza się bardzo różnie ,bez żadnej analogi ,czasem kilka dni nic ,a czasem kilka razy dziennie ...
ja tak mialem ze starym 1z na boschu 92/93r

kulał i niewiedzialem oco kaman ( a wczesniej zalalem go bio po 2 zeta od ruskich )

myslalem ze to wina paliwa,pojechalem na shella wlalem mu Vpowera ale nic nie pomoglo.

pojechalem do sklepu kupilem kontakt IPA do styków,i wszystkie przeleciałem ,do tego TORX i wszystkie sruby podokrecalem na pompie i gdzie sie tylko dalo.

po tym zabiegu nic sie nie dzialo, (a mówili juz mi ze to nastawnik siada.) i tak jezdzil juz az do sprzedania i nic mu juz nie bylo.

i gosciu mi tez nic nie trukal do dzis zeby sie cos dzialo
ale ja poprostu mialem moze szczescie :)

ruki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 13 lip 2011, 22:42
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: ruki » 29 gru 2011, 21:57

MUNIOR pisze:Sterujący daje dość specyficzny objaw gwałtownego szarpnięcia ,przerwania pracy silnika ,ale najczęściej powyżej 2 tys obr...wygląda to tak jak by na sekundę ktoś nagle wyłaczył silnik ...i zdarza się bardzo różnie ,bez żadnej analogi ,czasem kilka dni nic ,a czasem kilka razy dziennie ...
mam bardzo podobny problem, właściwie dotyczący całego tematu jednak kilka cech:
1. kilka razy zdarzyło się coś w stylu tąpnięcia podczas przyspieszania co by wskazywało na wtrysk
2. nie koniecznie zauważyłem coś w stylu falowania obrotów
3. to szarpanie jest bardzo nieregularne, jednak rzadko trafia się na trasach do 15 km, często jednak na takich 50-200km, czyżby na to miała wpływ wysoka temperatura?
4. jak dobrze sprawdzić wtrysk sterujący?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 29 gru 2011, 22:02

wtrysk - zmierz opór powinno być ok 120
a jak rozpyla to niestety ale najlepiej na maszynie ;-)

ruki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 13 lip 2011, 22:42
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: ruki » 29 gru 2011, 22:09

mógłbyś trochę lepiej sprawę opisać? na włączonym silniku/ zapłonie? kable są bezpośrednio przy wtryskiwaczu?

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 04 mar 2012, 13:21

Mam problem, znowu. Miałem seryjne wtryski 1Z i seria komp. W czasie jazdy szarpało ok 2000 - 2200 obr, czasem niżej czasem wyżej. Szarpało ale jeszcze się dało jechać w miare normalnie. Wczoraj zmieniłem wtryski na afn i kompa z chipem. Problem w tym, że szarpie tak jak pierwszy raz miałem zasyfiony nastawnik jakies 3lata temu, czyli nie da się jechac.. do 2000 jeszcze jakoś jedzie a potem można jechac powyżej 2600obr. Odpiąłem kostkę ze skrzyni od prędkości i jest spokój. Czy zmiana wtrysków i kompa mogła zwiększyć szarpanie? Na co zwrócić uwagę na VAGu żeby sprawdzić co nie gra? Czy może to na pewno nastwnik i mogę na pewniaka dać do czyszczenia? Kąt mam 50-54 a dawkę ok 4,8.

Znacie kogoś z okolicy Katowic, kto czyści nastawniki tylko nie za 500zł ? :-)

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 04 mar 2012, 13:33

Nastawnik do czyszczenia. Po co płacić tyle kup kabel i rób sam.

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 04 mar 2012, 16:00

100 procentowej pewności nigdy nie ma, ale jak odpinasz wtyczkę czujnika prędkości i pomaga to wychodzi na to że to nastawnik. Po modyfikacjach takie niedomagania czasami wychodzą.
Co do czyszczenia jak masz trochę pojęcia, zdolności manualnych i dokładności to może dasz radę. Pierwszy raz zawsze jest najtrudniejszy. VAG jest do tego niezbędnym narzędziem.
Musisz uważać na lewe gwinty (czasami występują) i bardzo dobrze to polutować z powrotem (tego najbardziej nie lubię - materiał trudny w lutowaniu).
Podstawowe instrukcje znajdziesz w internecie.
Ale ja do tej roboty Cię nie namawiam, twoja odpowiedzialność.

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 05 mar 2012, 00:58

W zasadzie to wszystko robie sam. Do tej pory auto oddałem w łapy mechanika tylko jak trza było zbieżność i geometrie ustawić i jak był nastawnik robiony a potem jak pompa puściła. Także pompa to chyba jedyny bebech którego nie tykam bo jakoś mam lekkiego stracha. Może przez to że naczytałem się na forum tym i innych że z pompą to jak z szwajcarskim czasomierzem i że jak się nigdy nie robiło to nie dotykać... ale hmm, poszukam info o czyszczeniu i przemyśle sprawe.

lisek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 lis 2012, 17:05
Lokalizacja: STRZEGOWO

Post autor: lisek83 » 22 lis 2012, 22:20

Hmm panowie ja wyczyscilem nastawnik i 3 dni bylo gitara a dzis znowu szarpie jutro odepne kostke i zobacze czy przestanie ale to dziwne aby po 3 dniach tak sie dzialo,a co do nastawnika to jak macie vaga smialo mozna rozbierac i czyscic z tym ze naj trudniejsza jest reg aby odpalil a jak juz odpali to kladziemy na stolku lapka zapalamy auto i stukamy mloteczkiem do wartosci przed wymontowaniem

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 24 lis 2012, 06:58

lisek83 pisze:Hmm panowie ja wyczyscilem nastawnik i 3 dni bylo gitara a dzis znowu szarpie jutro odepne kostke i zobacze czy przestanie ale to dziwne aby po 3 dniach tak sie dzialo,a co do nastawnika to jak macie vaga smialo mozna rozbierac i czyscic z tym ze naj trudniejsza jest reg aby odpalil a jak juz odpali to kladziemy na stolku lapka zapalamy auto i stukamy mloteczkiem do wartosci przed wymontowaniem
moze dlatego znowu szarpie,trzeba tak ustawic aby dawke mial dobrą i rsw.

jak mie ustawiam rsw tak jak bylo tylko jak jest lepiej dla silnika.

lisek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 lis 2012, 17:05
Lokalizacja: STRZEGOWO

Post autor: lisek83 » 24 lis 2012, 10:27

speckom juz doszedlem wtrysk sterujacy walnal ale mialem zbieg okolicznosci a rsw ustawilem 0.80 a dawka miedzy 3,2 a 3,6 bylo 3.0 powiedz czy masz na stanie jakis sterujacy?

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 24 lis 2012, 14:46

lisek83 pisze:speckom juz doszedlem wtrysk sterujacy walnal ale mialem zbieg okolicznosci a rsw ustawilem 0.80 a dawka miedzy 3,2 a 3,6 bylo 3.0 powiedz czy masz na stanie jakis sterujacy?

zawsze mam na stanie,cena na pw

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl