Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] dziwny dzwięk na zimnym co to może być ?

Wszystko co tyczy się silników V6
cla
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 09 kwie 2010, 16:50
Lokalizacja: Bydgoszcz

[ABC] dziwny dzwięk na zimnym co to może być ?

Post autor: cla » 24 lis 2012, 16:44

Witam ostatnio z mojego abc wydobywają się dziwne dźwięki tak jak by chrobotanie gdzieś między kolektorem ssącym z pod dekla korbowodu, nie raz jak odpalę z zimnego to zastukocze,
jak się już rozgrzeje jest cisza, przy dodawaniu gazu nic nie stuka , wymieniłem wczoraj zaworek olejowy w jednej z głowic, dodaje filmik, na moje to nie są panewy bo po rozgrzaniu by klepał
dodam jeszcze że kontrolka od oleju po odpaleniu jak jest rozgrzany nie gaśnie dopiero jak przegazuje go do 1700 obr nie zawsze tak się dzieje
Macie jakieś pomysły ?

filmik

jaco82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 07 lut 2012, 10:15
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: jaco82 » 24 lis 2012, 20:28

Zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia oleju manometrem bo to, że kontrolka od oleju Ci nie gaśnie przy ciepłym silniku nie wróży nic dobrego.

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 24 lis 2012, 20:34

czasem może być walnięty bądź zasyfiony czujnik oleju i tak się dziać może co do nagrania hmm ciężko wyłapać, możliwe ze panewki skoro cichnie po zagrzaniu się

jaco82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 07 lut 2012, 10:15
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: jaco82 » 24 lis 2012, 20:42

Przy walniętym czujniku raczej nie powinno być różnicy czy ciepły czy zimny silnik.
Tak czy owak zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia oleju.

cla
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 09 kwie 2010, 16:50
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: cla » 24 lis 2012, 20:49

cisnienie sprawdzalem jest w porzadku, myslicie ze panewki ?

jaco82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 07 lut 2012, 10:15
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: jaco82 » 24 lis 2012, 20:50

W porządku tzn jakie? Zimny, ciepły?

cla
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 09 kwie 2010, 16:50
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: cla » 24 lis 2012, 20:52

wolne obr 2 bar 2 tys obr 5 bar na zimnym nie sprawdzalem

jaco82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 07 lut 2012, 10:15
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: jaco82 » 24 lis 2012, 20:59

To nie wygląda na panewki bo przy ciepłym byłoby marne ciśnienie.

Niewiele na Twoim filmie słychać, mi to stukanie przypomina trochę popychacze. Skąd mniej więcej dobiega ten dźwięk?

cla
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 09 kwie 2010, 16:50
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: cla » 24 lis 2012, 21:03

no tak dobiega tego dekla miedzy kolektorem dekla korbowodu , może to ten zawór przy pompie się przycinać nie raz ? jak go wyciągnąć może bym go wyczyścił i wtedy zobaczył co ?
wymieniłem jeden zaworek w głowicy i sprawdziłem jak działa w drugiej na zciągniętej pokrywie zaworów i jak odpaliłem to z niego dość ostro ciśnienie waliło czy on powinien tak puszczać ciśnienie?

jaco82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 07 lut 2012, 10:15
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: jaco82 » 24 lis 2012, 21:14

Z tym zaworkiem olejowym w głowicy to jak najbardziej normalny objaw, że sika olejem (szczególnie jak silnik jest zimny i duże ciśnienie oleju), bo te zaworki otwierają się już przy ciśnieniu 2,5 bara, żeby za bardzo nie "napompować" szklanek.

Pod tym deklem, który jest pod kolektorem ssącym raczej nic nie powinno stukać tam masz tylko zaworki zwrotne, które zapobiegają ściekaniu oleju z głowic przy niepracującym silniku.

Jedyne co mi przychodzi do głowy do pompa od wspomagania tez lubi chrobotać jak ma duże luzy sprawdź może jak silnik chodzi ze zdjętym paskiem klinowym :?:

cla
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 09 kwie 2010, 16:50
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: cla » 24 lis 2012, 21:16

no ci powiem że z tą pompa nie głupie muszę sprawdzić dzięki za podpowiedź kolego pozdro jak by co będę pisał dla potomnych <ok>

jaco82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 07 lut 2012, 10:15
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: jaco82 » 24 lis 2012, 21:19

Akurat to rzężenie, które słychać na Twoim filmie właśnie przypomina kończącą się pompę od wspomagania.

cla
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 09 kwie 2010, 16:50
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: cla » 24 lis 2012, 21:21

no mam nadzieje że to ona bo silnik kopa ma aż automat wykończyłem podziękował panowie za pomoc będę pisał co i jak :mrgreen:

a teraz mi się przypomniało jak zmieniałem pasek rozrządu to jak złapałem za pompę wspomagania to miała lekki luz wzdłużny to całkiem możliwe że to ona żężoli

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 24 lis 2012, 21:48

jaco82 pisze:Akurat to rzężenie, które słychać na Twoim filmie właśnie przypomina kończącą się pompę od wspomagania.
no to u mnie kończy się tak od dobrych 3-4 lat :lol:

pod kolektorem są stukowce, ale nie mam pojęcia czy mogą w takiej sytuacji odzywać się i czy taki dźwięk wydają :-P

Awatar użytkownika
maly81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:00
Lokalizacja: bialystok / sztabin

Post autor: maly81 » 24 lis 2012, 21:48

cla pisze: jak zmieniałem pasek rozrządu

i za mocno go naciągnołeś dla tego rzęzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl