[B4 ABT] Cieknący olej spod uszczelki pod klawiaturą
[B4 ABT] Cieknący olej spod uszczelki pod klawiaturą
Witam mam taki problem Kupiłem nową uszczelkę pod klawiaturę bo silnik miał nie duże ślady oleju na sobie. Wymieniłem ją pierwszy raz, kupiłem specjalnie przeznaczony do uszczelnienia uszczelki pod klawiaturą silikon po tej wymianie zrobiły się dużo większe plamy oleju na silniku. Zdjąłem ją jeszcze raz, wyczyściłem wszystko bardzo dokładnie i użyłem dużo więcej silikonu, naprawdę dużo więcej I znów cieknie... Słyszałem że są dwa rodzaje uszczelek pod klawiaturę do tego silnika.. Ale pan w sklepie nic na ten temat nie wspominał tylko był przekonany że to musi być ta..
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Cała mitologia uszczelek pod pokrywą zaworów składa się ze szpileczek. Są z rantem (dla uszczelek korkowych) oraz bez rantu (uszczelki metalowo-gumowe). Ów rant powoduje że tulejki w uszczelkach metalowo gumowych siadają na tychże rantach i robi się szpara, której żaden silikon nie uszczelni.
Dlatego. OLEWAĆ RADY SPRZEDAWCÓW, ŻE METALOWO-GUMOWE SĄ LEPSZE, bo nie są lepsze tylko po prostu nie pasują. Dobrze założony korek (czyli czystość oraz dobre wyczyszczenie starej uszczelki z pokrywy) jest równie dobry jak nowa metalowo gumowa uszczelka.
Przewagą metalowo-gumowej uszczelki jest to, że jest wielokrotnego montażu i przy delikatnym obchodzeniu się z nią można ją zakładać kilka razy.
Dla metalowo-gumowej można od biedy zastąpić szpilki śrubkami M6 na klucz 10mm gwint zwykły.
Teraz co do chemii. Jest specjalny jakby silikon. Koloru czarnego. Odtłuszczone powierzchnie smarujemy odpowiednią ilością i dokręcamy pokrywę palcami. Następnie dokręcamy kluczem od 1/2 do 3/4 obrotu i uruchamiamy silnik. Po nagrzaniu do temperatury roboczej wszystko mamy szczelne i robotę wykonaną profesjonalnie.
Ów silikon jest firmy Victor Reinz i to ten sam producent, który sprzedaje większość metalowo-gumowych uszczelek.
Dlatego. OLEWAĆ RADY SPRZEDAWCÓW, ŻE METALOWO-GUMOWE SĄ LEPSZE, bo nie są lepsze tylko po prostu nie pasują. Dobrze założony korek (czyli czystość oraz dobre wyczyszczenie starej uszczelki z pokrywy) jest równie dobry jak nowa metalowo gumowa uszczelka.
Przewagą metalowo-gumowej uszczelki jest to, że jest wielokrotnego montażu i przy delikatnym obchodzeniu się z nią można ją zakładać kilka razy.
Dla metalowo-gumowej można od biedy zastąpić szpilki śrubkami M6 na klucz 10mm gwint zwykły.
Teraz co do chemii. Jest specjalny jakby silikon. Koloru czarnego. Odtłuszczone powierzchnie smarujemy odpowiednią ilością i dokręcamy pokrywę palcami. Następnie dokręcamy kluczem od 1/2 do 3/4 obrotu i uruchamiamy silnik. Po nagrzaniu do temperatury roboczej wszystko mamy szczelne i robotę wykonaną profesjonalnie.
Ów silikon jest firmy Victor Reinz i to ten sam producent, który sprzedaje większość metalowo-gumowych uszczelek.
Równie dobrze może to być wina samej uszczelki. Jak kupiłem auto to pociło się właśnie pod tą uszczelką. Kupiłem z wyższej półki za ponad 30 zł i po miesiącu znowu się pociła...później po wymianie uszczelniaczy zaworowych kupiłem i założyłem gorszą toprana i przez pół roku już mam spokój. Trzyma szczelnie. Uszczelka z metalowymi tulejkami.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt: