Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Cieknący olej spod uszczelki pod klawiaturą

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
dawido89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 22 paź 2012, 23:12
Lokalizacja: Iłża

[B4 ABT] Cieknący olej spod uszczelki pod klawiaturą

Post autor: dawido89 » 26 lis 2012, 12:37

Witam mam taki problem Kupiłem nową uszczelkę pod klawiaturę bo silnik miał nie duże ślady oleju na sobie. Wymieniłem ją pierwszy raz, kupiłem specjalnie przeznaczony do uszczelnienia uszczelki pod klawiaturą silikon po tej wymianie zrobiły się dużo większe plamy oleju na silniku. Zdjąłem ją jeszcze raz, wyczyściłem wszystko bardzo dokładnie i użyłem dużo więcej silikonu, naprawdę dużo więcej :-P I znów cieknie... Słyszałem że są dwa rodzaje uszczelek pod klawiaturę do tego silnika.. Ale pan w sklepie nic na ten temat nie wspominał tylko był przekonany że to musi być ta..

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 26 lis 2012, 12:55

Witam Kolego
Po pierwsze z którego roku masz auto?
Po drugie były dwa rodzaje korkowa i gumowa
Po trzecie wg. mnie powinna być gumowa
Po czwarte ważne jest też w jaki sposób dokręcasz dekiel (powinno się zaczynać od środka na zewnątrz)

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 26 lis 2012, 13:08

nie wiem jak wygląda sprawa w ABT w ABK jest gumowa dodatkowo w srodku jest metalowa skręcałem na sucho dobrze odtłuscilem i nawet kropelki nigdzie nie ma.

mozliwe ze pokrywa jest troche koślawa i z tąd robią się wycieki pamiętam ze należy ja puzniej jeszcze raz troche dociągnąć.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 26 lis 2012, 14:50

Ponadto na samej pokrywie zaworów w osi szpilek powinna być podkładka, taka blacha o grubości 2 mm, przez całą długość pokrywy. Może tak jak kolega wyżej pisał sama pokrywa jest krzywa. Sprawdź równym liniałem płaszczyznę przylegającą do głowicy.

Awatar użytkownika
dawido89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 22 paź 2012, 23:12
Lokalizacja: Iłża

Post autor: dawido89 » 26 lis 2012, 17:46

Mam Audiczkę z 91 roku, jest tam taka blacha metalowa która zakrywa zawory i dopiero na nią dokręca się pokrywę silnika

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 26 lis 2012, 18:14

Jak już przy pokrywie jesteśmy - nakrętki dajecie zwykłe czy samokontrujące, słyszałem ze lubią czasem lekko puścić zwykłe i troche oleju wtedy leci.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 26 lis 2012, 18:26

Cała mitologia uszczelek pod pokrywą zaworów składa się ze szpileczek. Są z rantem (dla uszczelek korkowych) oraz bez rantu (uszczelki metalowo-gumowe). Ów rant powoduje że tulejki w uszczelkach metalowo gumowych siadają na tychże rantach i robi się szpara, której żaden silikon nie uszczelni.

Dlatego. OLEWAĆ RADY SPRZEDAWCÓW, ŻE METALOWO-GUMOWE SĄ LEPSZE, bo nie są lepsze tylko po prostu nie pasują. Dobrze założony korek (czyli czystość oraz dobre wyczyszczenie starej uszczelki z pokrywy) jest równie dobry jak nowa metalowo gumowa uszczelka.

Przewagą metalowo-gumowej uszczelki jest to, że jest wielokrotnego montażu i przy delikatnym obchodzeniu się z nią można ją zakładać kilka razy.

Dla metalowo-gumowej można od biedy zastąpić szpilki śrubkami M6 na klucz 10mm gwint zwykły.

Teraz co do chemii. Jest specjalny jakby silikon. Koloru czarnego. Odtłuszczone powierzchnie smarujemy odpowiednią ilością i dokręcamy pokrywę palcami. Następnie dokręcamy kluczem od 1/2 do 3/4 obrotu i uruchamiamy silnik. Po nagrzaniu do temperatury roboczej wszystko mamy szczelne i robotę wykonaną profesjonalnie.

Ów silikon jest firmy Victor Reinz i to ten sam producent, który sprzedaje większość metalowo-gumowych uszczelek.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 26 lis 2012, 18:56

Równie dobrze może to być wina samej uszczelki. Jak kupiłem auto to pociło się właśnie pod tą uszczelką. Kupiłem z wyższej półki za ponad 30 zł i po miesiącu znowu się pociła...później po wymianie uszczelniaczy zaworowych kupiłem i założyłem gorszą toprana i przez pół roku już mam spokój. Trzyma szczelnie. Uszczelka z metalowymi tulejkami.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 lis 2012, 19:15

Kurcze sam też muszę się za to wziąć bo też zaczęło mi cieknąć ostatnio.
Muszę teraz tylko sprawdzić jak pisze Francis1982, jakie mam te śrubki.
A może ktoś ma foto jak wyglądają te śrubki z rantem i bez :!:

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 26 lis 2012, 19:31

W etce wygląda to tak:
Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 lis 2012, 19:43

manfred19 pisze:W etce wygląda to tak:
dzięki
Czyli i tak muszę całą pokrywę zdjąć aby zobaczyć jakie mam śrubki.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 26 lis 2012, 19:48

U brata w ABK jest gumowa uszczelka ;-)

maciek2fl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 05 kwie 2012, 23:46
Lokalizacja: Gąsocin

Post autor: maciek2fl » 27 lis 2012, 10:56

u mnie w ABT też jest gumowo-metalowa

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 27 lis 2012, 16:16

Co do metalowo gumowych nie lubią one jak się je dokręca zbyt mocno.

Co do korkowych należy dobrze zeskrobać starą z pokrywy sprawdzając jej powierzchnię. Nie bać się używania papieru ściernego. Tylko po zgrubnym zebraniu starej trzeba przejechać wodnym dla wygładzenia.

Awatar użytkownika
dawido89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 22 paź 2012, 23:12
Lokalizacja: Iłża

Post autor: dawido89 » 27 lis 2012, 17:39

Ja czyściłem pokrywę z silikonu szczotką drucianą.. Jest możliwość że wyżłobiła ona pokrywę i przez to cieknie? Mam uszczelkę metalowo gumową i lepiej kupić korkową czy spróbować jeszcze raz uszczelnić specjalnym czarnym silikonem uszczelkę metalowo gumową?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl