Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]Nieszczęsne przednie zawieszenie, stukanie.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 26 lis 2012, 21:54

Kurcze....wskazywało by albo na końcówkę drążka albo łącznik stabilizatora lub poluzowaną nakrętkę na poduszce.....kurcze....za dużo rzeczy w tym zawiasie może generować stuki :-/

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 26 lis 2012, 21:59

nakretki mam doje..ne pneumatem i jeszcze jedna kontra i teraz sie nie luzuje, wywalałem cały stabilizator i nie pomagało

skad brałeś te tulejki? Bo w serwisie one nie występują.

A Tobie w jakich warunkach pukało jak winne były te tulejki?

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 26 lis 2012, 22:39

Podczas normalnej jazdy po nierównościach mi stukało. Z tego co pamiętam to te tulejki były od jakiegoś citroena.....ale nic więcej nie pamiętam. Tak czy inaczej pasowały i pomogły.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 27 lis 2012, 10:47

ja mam wlasnie olejowe amorki - wiadomo oba jednakowe a puka tylko z prawej.
W najlichszych dniach wyjmę prawą kolumnę i sprawdzę...

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 27 lis 2012, 14:00

U mnie też powoli przegub się kończy z prawej strony. Jak złapię za półoś to ma wyczuwalny luz promieniowy góra-dół......i może on tak stuka. Przed zimą chyba już nie będę się za to brał.....no chyba że pogoda będzie sprzyjająca. U siebie muszę też wyjąć całą kolumnę i sprawdzić luz amorka w kolumnie i chyba przy okazji końcówkę drążka wymienię....bo tylko to zostało stare....reszta gratów nowa.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 29 lis 2012, 19:31

przypadkowo trafilem na mechanika ktory się zajmowal moja Audiczką wrocil po roku z Norwegii :)
Gosc sie specjalizuje w starszych Audicach i Mercedesach.

Wypatrzył uszkodzoną tuleję ławy silnika - zapadła się ... Bardzo trudno to dostrzec, ale jak się porówna lewą z prawą, to widać różnicę.

Mówił, że trzeba sprawdzić, czy nakrętka trzymająca wkład amortyzatora się nie zluzowała - twierdzi, że w 80 i w 100 bardzo czesty przypadek - po prawej stronie gdzie zawiecha bardziej pracuje.

I jest podejrzane prawe łożysko - nie huczy podczas jazdy ale jest na nim za duży luz

We wtorek wymieniam łożysko, oraz tuleję ławy + sprawdzenie dokręcenia wkładu amora i dam znac czy pomoglo

Awatar użytkownika
Arteriusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1172
Rejestracja: 13 cze 2010, 21:57
Lokalizacja: Raciąż

Post autor: Arteriusz » 29 lis 2012, 21:06

przyjedz to się przekonasz :mrgreen: robić możesz wszystko z zawiechą i tak pukać bedziesz, zmień muzykie na łubudubu, i kłopot zniknie. <ok>

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 29 lis 2012, 21:08

U siebie jak ogarnąłem zawieszenie i naprawdę nic nie pukało to nie mogłem się długo przyzwyczaić do tej ciszy :mrgreen: też zerknę nakrętkę amora u siebie....może faktycznie się poluzowała.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 29 lis 2012, 23:05

JA dokręcałem nakrętke po paru dniach ale to dlatego że nie byłem pewien czy nie za lekko ją dojeb.łem a rozbierałem kolumne i tak przy okazji. Wywaliłem wtedy też podkładkę pod ta nakrętkę która niby bardziej dociskała wkład amora ale uznałem że jest zbędna a lepiej jak nakretka niżej dojdzie i bedzie trzymać wieksza powierzchnią gwintu.
No cóż jakby sie okazało że jest teraz poluzowana to zawsze można spawnąć ale myśle że to nie to bo ja mam i tak WBITE tuleje na scisk miedzy goleń a amorek i sam nie wiem jak wyjme wkład jak kiedyś bede musiał amor wymienić.

Jak by nie patrzeć nie uważam aby tego nie dało sie naprawić bo to poprostu nie możliwe. Najwyżej opatentuje sie jakiś wynalazek i bedzie cacy.

Widze że osób u których puka jest całe gro wiec prosze meldowac u kogo NIE puka, bede zbierał informacje aż coś wymyśle

matii62
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 30 gru 2008, 00:39
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: matii62 » 29 lis 2012, 23:46

dołącze do grona stukającej zawiechy, tylko u mnie problem był taki ze klepało okrutnie przez wyrobione tuleje wahacza, wymienione tuleje, i końcówki drążków kierowniczych bo tez już swoje przeżyły i jest ciszej, ale to jeszcze nie to, najeżdżając na jakąś dziurę albo wykonując gwałtowniejszy skręt słychać właśnie jakby prawa strona się udzielała czasem, ale nie mam pojęcia co to może być, może tak jak poczytałem sprawdzę te nakrętki albo jeszcze co innego chyba że ktoś z was też miał taki dziwny odgłos przesunięcia jakby przy skręcie

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 30 lis 2012, 07:21

Moim zdaniem i powtórze to już po raz któryś, nie ma gotowej recepty, każdemu moze pukac co innego a kazdy powie że i tak słyszy pukanie. Wiec każdy samochód trzeba sprawdzać indywidual

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 30 lis 2012, 09:14

Marcin - ok. Tylko w przypadku gdy ludzie mają wszystie tuleje i łaczniki wymienione i nadal puka. Z opisów wynika, że odglos jest bardzo podobny i dobiega z tej samej strony. To może trzeba się przyjżeć z innej storny, może są winne tuleje ławy albo faktycznie odkręcają się nakrętki trzymające wkład amora (nie mylić z nakrętką trzymajacą poduszkę z łożyskiem)

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 30 lis 2012, 13:16

no niestety wszysko trzeba sprawdzać:(

ja jak miałem walniete łożysko przednie w pierwszym samochodzie to dałbym sobie reke odciąć ze wszystko hałasowało z pod nóg pasażera a było do wymiany akurat lewe od kierowcy - wiec niezłe zdziwko mnie pierdykneło gdy po wymianie wszystkiego z prawej strony wynmieniłem w koncu lewe łożysko i pomogło

matii62
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 30 gru 2008, 00:39
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: matii62 » 30 lis 2012, 14:45

na pewno nie ma takiego samego odgłosu jak przy pukaniu które powodowała tuleja wahacza, ale tak jak mowie, jeszcze zdarza mi się coś słyszeć, chyba że to już mój słuch jest wyczulony na takie dzwięki :mrgreen:

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 01 gru 2012, 00:29

pamietajcie że luźne odboje amorów skaczące po trzpni amora też potrafią dawac niezły huk

kurde jakby ktoś z okolic miał nie stukające zawieszenie to chciałbym podmienić prawy macperson oczywiście wszystko robie sam a w gratisie jakąs naprawę tez mugłbym wykonać w ramach rekompensaty

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl