Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABT LPG] Niepokojąca ilość spalin

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Avocado
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 19 gru 2011, 22:26
Lokalizacja: Gdańsk

[2.0 ABT LPG] Niepokojąca ilość spalin

Post autor: Avocado » 30 lis 2012, 19:13

Witam
Ostatnio zauważyłem, że na postoju zaraz po odpaleniu auta lub w czasie postoju w trakcie wydostaję się dużo białego dymu. W innych samochodach na drodze też widuję takie coś ale nie w takiej ilości. w styczniu wymieniłem uszczelkę pod głowicą i przez cały czas nie było nic niepokojącego. Czy może to zależeć od filtru gazu i regulacji instalacji LPG? był wymieniany trochę ponad rok temu i instalacja poddana regulacji.
Ostatnio zmieniony 01 gru 2012, 21:54 przez Avocado, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 lis 2012, 19:31

To jest normalny objaw u mnie też tak jest może ciut mniej niż np u mojego kolegi co ma lpg.
Dzieje się to zawsze jak tylko na dworze robi się zimno.

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 30 lis 2012, 19:44

do tego lipny gaz :-P sprawdź dla świętego spokoju czy nie ubywa ci płynu chłodniczego, jeśli nie, to nie zawracaj sobie tym głowy ;-)

Avocado
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 19 gru 2011, 22:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Avocado » 30 lis 2012, 22:26

Problem w tym, że ubywa czyli jest lipa? Nie dużo co prawda ale jednak, co jakiś czas trzeba dolać

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 gru 2012, 07:31

Najpierw dobrze obadaj czy nie masz gdzieś nieszczelnego układu znaczy wszystkie połączenia i króćce tam często nawet nie widać bo jak kapie na gorący blok to odparuje.
Jeśli to by była wina uszczelki to raczej tego płynu trochę by wciągało a i silnik by poszarpywał, trochę tak jak byś jechał na pb z wodą.
A przynajmniej ja tak kiedyś miałem w fordzie.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 01 gru 2012, 09:54

Avocado, na początek _uwaga

proponowałbym posprawdzać krućce szczególenie te na glowicy.

Avocado
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 19 gru 2011, 22:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Avocado » 01 gru 2012, 21:58

Poprawione.
Normalne jest to, że jak silnik jest zimny ilość płynu w zbiorniku jest mniejsza niż w czasie gdy silnik się nagrzeje?
Pojeździłem dziś trochę dłużej nim i nawet po kilku godzinnej przerwie w jeździe chmura spalin była mała. Możliwe, że to było przez wilgoć w układzie wydechowym lub coś w tym rodzaju? W spalinach nie czuć jakiś innych zapachów oleju czy płynu.

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 01 gru 2012, 22:33

Avocado pisze:Poprawione.
Normalne jest to, że jak silnik jest zimny ilość płynu w zbiorniku jest mniejsza niż w czasie gdy silnik się nagrzeje?
Pojeździłem dziś trochę dłużej nim i nawet po kilku godzinnej przerwie w jeździe chmura spalin była mała. Możliwe, że to było przez wilgoć w układzie wydechowym lub coś w tym rodzaju? W spalinach nie czuć jakiś innych zapachów oleju czy płynu.
Zimny silnik na LPG zostawia białą zasłonę dymną, w układzie wydechowym zbiera się woda i ona też paruje. W czasie jazdy i rozgrzewania się silnika zasłona dymna powinna zmniejszać się.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 gru 2012, 08:25

Avocado pisze:Normalne jest to, że jak silnik jest zimny ilość płynu w zbiorniku jest mniejsza niż w czasie gdy silnik się nagrzeje?
to jest normalne, płyn zwiększa swoją objętość pod wpływem temperatury.

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 02 gru 2012, 14:20

PieterB pisze:
Avocado pisze:Normalne jest to, że jak silnik jest zimny ilość płynu w zbiorniku jest mniejsza niż w czasie gdy silnik się nagrzeje?
to jest normalne, płyn zwiększa swoją objętość pod wpływem temperatury.
Dlatego na rozgrzanym silniku lepiej nie odkręcać korka zbiornika wyrównawczego, bo można się nieźle poparzyć, bo ciśnienie jest tam nie złe i chlapie dosyć mocno.

Avocado
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 19 gru 2011, 22:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Avocado » 03 gru 2012, 21:57

Jest dużo samochodów z LPG, a żaden tak nie kompci jak ten. Trochę tego płynu ubywa nie dużo co prawda ale jednak. Olej na tym samym poziomie.
Duża ilość spalin może być spowodowana rozregulowaniem instalacji i zanieczyszczonym filtrem lub nie pełnym spalaniem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl