Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 1.9TDI 1Z ]Wymiana pompy wody bez zdejmowania rozrządu.

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 04 cze 2011, 22:42

No to powodzenia <piwo>

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 14 lip 2011, 22:49

dobre może sie przydać

Luken66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 09 sty 2007, 21:50
Lokalizacja: Korsze

Post autor: Luken66 » 13 paź 2011, 20:59

Jako że nikt nie odpowiedział na moje pytanie czy można tą operację przeprowadzić w ABT, odpowiadam sam sobie że można. Jestem po takim zabiegu. Wszystko jest proste, najpierw odkręcamy pompę od wspomagania a później już wszystko mamy na widoku. Moje rady są następujące: gdy wyjmiemy pompę, śrubki mocujące wkład do obudowy warto lekko postukać młotkiem. Łatwiej się odkręcą i zmniejszy się prawdopodobieństwo urwania. Po złożeniu dobrze jest odkręcić zaworek na przewodzie prowadzącym do nagrzewnicy oraz przekręcić pokrętło od temperatury w aucie na gorące powietrze. Płyn nalewamy powoli, zapobiega to tworzeniu się poduszek powietrza w układzie.

Vojtas87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 139
Rejestracja: 19 paź 2011, 08:48
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Vojtas87 » 19 sie 2012, 16:51

Polecam sposób. Na 100% sami sobie poradzicie tak jak ja ;-)

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 20 lis 2012, 22:06

podłączam się pod temat
jakiej firmy polecacie pompę? myślę nad ruville cena ok 62 PLN

czy może coś innego?

i pytanie o wymianę co jaki okres ? bo rożne już słyszałem wersje (aż padnie, co rozrząd, co drugi rozrząd)

:?:

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 20 lis 2012, 23:13

hackthemilk, myślę że co rozrząd można wymieniać, nie jest to duży koszt a głowę masz spokojną ;-)

Co do marki jaką wybrać to teraz to co produkują to jest tandeta nad tandety, jedynie ori dają radę :roll:

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 20 lis 2012, 23:19

Co wy się uwzięliście z tym, że przy odpowietrzaniu ustawić pokrętło na gorący nawiew... :mrgreen: Przecież to nie jest opel czy mercedes, żeby sterowanie ciepłem regulowało zawór nagrzewnicy. Tutaj (Audi 86<...) nagrzewnica cały czas grzeje i to czy jest ciepło czy zimno o tym decyduje klapka (kierownica powietrza) w obudowie nagrzewnicy. Także pokrętło może być nawet na zimno ustawione. Wtedy nawet lepiej dla silnika bo szybciej się nagrzeje i proces odpowietrzania będzie szybszy. Także jeszcze raz: na odpowietrzenie układu chłodzenia i nagrzewnicy ustawienie pokrętła ciepło-zimno nie ma wpływu.

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 20 lis 2012, 23:46

Patrique pisze:Przecież to nie jest opel czy mercedes, żeby sterowanie ciepłem regulowało zawór nagrzewnicy. Tutaj (Audi 86<...) nagrzewnica cały czas grzeje i to czy jest ciepło czy zimno o tym decyduje klapka (kierownica powietrza) w obudowie nagrzewnicy
nawyki - tak bym to nazwał - i brak znajomości budowy układu sterowania ciepłem danego modelu auta

podzielam Twoje zdanie - czy klapka w lewo czy prawo co za różnica <ok>

[ Dodano: 2012-11-20, 23:46 ]
Niki20, dzięki za info

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 01 gru 2012, 14:56

ja wymieniłem bez problemu chociaz najgorzej odkrecic imbus pod pompa wtryskowa

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 01 gru 2012, 18:33

i ja tez jestem po - fakt ten imbus to lipa tez tak miałem :-/ :-D

Vojtas87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 139
Rejestracja: 19 paź 2011, 08:48
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Vojtas87 » 01 gru 2012, 18:49

Co racja to racja, tak samo było i u mnie :-)

sworduke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 22 gru 2012, 13:58

Post autor: sworduke » 26 lip 2013, 12:29

Witam,

Jestem świeżo po wymianie pompy w moim samochodzie (80 B4 2l 66KW '94 ABT) i wrzucam kilka swoich spostrzeżeń w tym temacie.

Sposób jaki obrałem to demontaż całej pompy razem z korpusem i bez ściągania rozrządu. Cała operacja zajęła mi 6h przy czym większość czasu to walka z elementami pobocznymi.

1. Alternator - pierwszy opór postanowił ten pan, który po maksymalnym odchyleniu nie chciał puścić łapy/osłony pompy. Skończyło się na zdemontowaniu całego chwytaka i siłowym przepchnięciu łapy (brakowało ok. 3mm). Inny sposób to chyba podpiłowanie tej końcówki łapy.

2. Pompa wspomagania - to był największy przeciwnik, wszystkie elementy mocujące tak zapieczone, że po zwolnieniu punktów swobody pompa prawie się nie ruszała. Tym samym ciężko było zdjąć pasek klinowy.

3. Zacisk sprężynowy na pompie - ten przeciwnik nie wiele odbiegał od poprzedniego zarówno przy ściąganiu jak i zakładaniu, generalnie bez odpowiedniego przyrządu to jest masakra. Operowanie wszelkiego rodzaju narzędziami (w tym kilka różnych kombinerek, żabek oraz imadeł) dawało mizerne rezultaty i namordowałem się z tym strasznie ;O

4. Pompa - po rozpięciu pompy zaczęła się gra logiczna w stylu 'znajdź drogę wyjścia'. Teoretycznie dużo miejsca pomiędzy elementami silnika okazało się dosyć skąpe przy wyciąganiu tego klocka (dodatkowo z talerzem).

5. Oczyszczanie powierzchni i podmiana elementów nie sprawiła większych problemów i wszystko poszło gładko (oprócz tego, że w sklepie wysyłkowym dostarczyli mi zły termostat i musiałem założyć stary...)

6. Składanie w odwrotnej kolejności poszło w miarę sprawnie, miałem posortowane wszystkie części. Asekuracyjnie wykonałem również kilka zdjęć podczas demontażu.

7. Na koniec około 45 minut zeszło na odpowietrzaniu układu (nie grzała połowa chłodnicy po stronie czujnika temperatury). Kilkukrotne uruchamianie silnika, popuszczanie korka i dolewanie płynu (wlałem stary przefiltrowany przez szmatę) dało efekt pozytywny i w końcu większość powietrza udało się usunąć. Podejrzewam, że reszta wyjdzie podczas eksploatacji.

Wrzucam jedno zdjęcie, które pokazuje układ silnika tego modelu:

Obrazek

Pozdrawiam,
Ostatnio zmieniony 29 lip 2013, 13:55 przez sworduke, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 28 lip 2013, 21:57

Panowie, podziwiam za te kombnacje <ok> ehh.. ale jak ktoś się lubi bawić to jego sprawa. Uwierzcie mi, że prościej i mniej stresująco jest zrzucić dolne kółko pasowe wału i zdjąć rozrząd :-P . Wtedy mamy okazję sprawdzić wszystkie znaki, ew. luzy rolki napinacza paska zębatego, dokręcenie jej z odpowiednim momentem. Kontrola wizualna paska zębatego. A jeszcze lepiej wymieniać pompę wody razem z rozrządem i to nie ważne, czy wasser pumpe jest napędzana paskiem zębatym czy też "V-ką" osprzętu.

sworduke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 22 gru 2012, 13:58

Post autor: sworduke » 29 lip 2013, 14:15

Nie wiem czy prościej, może teoretycznie tak ale żeby mieć dojście z przodu to trzeba jeszcze zrzucić chłodnicę.

Rozrząd wymieniałem jakieś dwa miesiące temu i za nic nie chciał bym go teraz ruszać, wiele osób (z tego co wyczytałem) ma problemy z poprawnym wycentrowaniem paska więc po co ryzykować jak teraz chodzi idealnie. Pompę z całym korpusem i tak planowałem ściągnąć całą, żeby powymieniać uszczelki i porządnie przeczyścić wszystkie powierzchnie. Na wymianę pompy przy okazji nie wpadłem ponieważ nie dawała żadnych oznak (brak szumów i wycieków). To drugie pojawiło się nagle z dnia na dzień.

Cała operacja zabrała by znacznie mniej czasu gdyby powyższe elementy były by sensowniej rozmieszczone. Niestety kilka rzeczy konstrukcyjnych w tym wypadku zostało wymyślonych przez osoby o ograniczonej (znacznie) wyobraźni...

Wybór sposobu wymiany jest moim zdaniem podyktowany wieloma czynnikami, a nie tylko stwierdzeniem, że tak by było prościej.

Pozdrawiam,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl