Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TD AAZ] K14 wyjęcie zworu wastegate z gruszki

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[1.9 TD AAZ] K14 wyjęcie zworu wastegate z gruszki

Post autor: Multifonika » 08 cze 2012, 12:38

Witam,

W mojego ojca maszynie jest kompletnie zacięty wastegate w pozycji zamkniętej (nie puszcza spalin poza turbiną).

Odkręciłem gruszkę od turbiny ale trzyma się dalej na tym zaworze, który jak sądzę powinien się jakoś dać odłączyć od gruszki.

I moje pytanie jak się wyciąga zawór z "gruszki"? Jest tam wciskany czy jakoś wkręcany? Ponieważ chce wyjąć "gruchę" alby jakoś ją zmusić do działania.
Inne rady jak rozruszać ten mechanizm też mile widziane.

Dla tych których nie widzieli tej turbiny na oczy to tak ona wygląda (jak widać niema ona dźwigienki sterującej wastgate na wierzchu. Wszystko siedzie w tej "narośli" od spodu turbiny.
http://allegro.pl/turbo-volskwagen-audi ... 28234.html
Części samochodowe online - Motostacja

spawacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:13
Lokalizacja: Przemyśl/Podkarpacie

Post autor: spawacz » 12 sie 2012, 09:23

Wykreca sie go 3x imbus 6 , ja rozkrecisz to bedziesz wiedzial co z tym zrobic bo bedzie wszystko widac.
Sprzedam turbo Vnt15/ARL na dzielonym kolektorze , przebieg 17tys. robiona u turbo-bogdana. Posiadam tez GT18V , 2szt w stnie BDB.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 12 sie 2012, 13:17

Dałem Ci punkt "pomógł", info przyda się dla potomności.

Mój ojciec pracował cały dzień nad jego rozruszaniem i jakoś mu się udało to zrobić bez wyjmowania tego zaworu.

A jeszcze jedna ciekawa sprawa wynikła, niskie ciśnienie doładowania (dlatego czepiliśmy się turbiny) było wynikiem dziurawego zaworu EGR, po jego zaślepieniu auto zaczęło jechać o niebo lepiej. Wcześniej było odłączone tylko sterowanie od EGRa aby nie puszczał spalin do kolektora.
Części samochodowe online - Motostacja

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 02 gru 2012, 14:22

WAŻNE:

mimo że znajdziemy w grzybku zaworu miejsce na klucz imbusowy NIE KRĘCIMY zaworem można tylko delikatnie nim ruszać na boki, i pryskać WD lub innym specyfikiem.
najlepiej działać siłą wzdłuż trzonka zaworu.

kręcenie jesli sama menbrana jest mocno skręcona skończy się rozerwaniem membrany w zaworze, jest on nie rozbieralny, jesli nie zależy nam na ori wyglądzie da się go rozmontować i potem złożyć przy podstawowych narzędziach, ale zęby to zrobić tak żeby wyglądało jak ori , to już trzeba mie trochę większe zaplecze narzędzi, dobrze by było posiadać prasę i tokarkę. wtedy można zrobi tak że nie ma śladu po ingerencji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga