[ABC]-ubywa płynu chłodniczego
[ABC]-ubywa płynu chłodniczego
Witam od niedawna zauważyłem że ubywa mi płynu chłodniczego.Olej w normie ,moc samochodu też.Dodam jeszcze że gdy po rozgrzaniu auta odstawie je na jakieś pół godziny to po odkręceniu korka nie słychać charakterystycznego syknięcia tak jakby nie było ciśnienia w układzie chłodzenia.Co to panowie może być.Z góry dziękuje za pomoc
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
prawdopodobnie jest jakaś nieszczelność lub sam korek jest be.gadzior92 pisze:Dodam jeszcze że gdy po rozgrzaniu auta odstawie je na jakieś pół godziny to po odkręceniu korka nie słychać charakterystycznego syknięcia tak jakby nie było ciśnienia w układzie chłodzenia.
[ Dodano: 2012-12-03, 16:52 ]
a jak dużo Ci tego płynu ubywa jeszcze napiszgadzior92 pisze:Witam od niedawna zauważyłem że ubywa mi płynu chłodniczego.
To chyba raczej nie uszczelka bo u mnie węże są miękkie,bąbli w zbiorniczku również nie zaobserwowałem,poziom oleju nie zwiększył się,silnik pracuje równo.Jedynie ubywa płynu chłodniczego i pojawił się biały nalot pod korkiem od oleju ale to chyba ze względu że pokonuję dwa razy odcinek ok 8 km do pracy więc auto nawet nie zdąży dobrze się nagrzaćbialas1 pisze:Ubywanie płynu chłodniczego, biały dym z wydechu, twarde węże układu chłodzenia, bąble w zbiorniczku wyrównawczym, zwiększony poziom oleju na bagnecie, nierówna praca silnika itd.
przegladnij szystko po koleji kazdy waz kazda opaske , pompe chlodnice itp . ale v6 czesto maja wywalona wuszczelke i jezdza normalnie , u mnie tez ubywa i jakos sie tym nie przejmujegadzior92 pisze:To chyba raczej nie uszczelka bo u mnie węże są miękkie,bąbli w zbiorniczku również nie zaobserwowałem,poziom oleju nie zwiększył się,silnik pracuje równo.Jedynie ubywa płynu chłodniczego i pojawił się biały nalot pod korkiem od oleju ale to chyba ze względu że pokonuję dwa razy odcinek ok 8 km do pracy więc auto nawet nie zdąży dobrze się nagrzaćbialas1 pisze:Ubywanie płynu chłodniczego, biały dym z wydechu, twarde węże układu chłodzenia, bąble w zbiorniczku wyrównawczym, zwiększony poziom oleju na bagnecie, nierówna praca silnika itd.
Panowie dzisiaj zauważyłem jedną dziwną rzecz mianowicie gdy po powrocie z pracy nie gasiłem od razu samochodu tylko otworzyłem maskę i odkręciłem korek od płynu chłodniczego(samochód był nagrzany do 90 stopni i silnik cały czas pracował)i nie było żadnego syknięcia i poziom płynu też się nie podniósł tak jakby wcale nie było ciśnienia co mnie bardzo zdziwiło.Co to może oznaczać?
- PiotrLublin
- Forum Audi 80
- Posty: 262
- Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: Lublin
I tak właśnie zrobię zmienie korek i zobaczymy czy coś to da.Dzięki wszystkim za cenne radyPiotrLublin pisze:Kolego zacznij dokładnie od wymiany najprostszych rzeczy, mianowicie, kup korek nowy dostępny w wielu sklep z częściami, zamień i zobacz czy wtedy będzie trzymał ciśnienie. Prawidłowa praca korka w układzie chłodzenia jest bardzo ważna.