Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] TDI 1Z , prawdopodobnie jedyny z GT2556V w PL

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
spawacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:13
Lokalizacja: Przemyśl/Podkarpacie

[B4] TDI 1Z , prawdopodobnie jedyny z GT2556V w PL

Post autor: spawacz » 23 lis 2012, 11:01

Witam, juz od dawna mialem dac opis i jakies fotki ale jakos to opornie szlo i nie mam wiecznie czasu. Tak po krotce co w aucie:

216 fratelli
11 hybryda ASV na 988 i 15bar@4000
GT2556V z BMW nowka
Wydech 61 kwas
Ecu AHU 16B
kolekor ssacy PD
FIMC E46 3.0D orurowanie 50mm
Motor po kapitalce glowicy i dolu, sprzeglo z dociskiem VR
Soft 50/4,45V i 1.52B do 2500-5000 RPM - 0-ro dymu

Bardzo fajne turbo jednak jego mozliwosci daly by sie zobaczyc na 260, jednak juz w tej chwili auto fajnie jezdzi mimo ze to turbo nie jest male cisnienie 1.3b przy 2200 , przy 2550 ma 1.55B niestety map sens ogranicza. Byla chwila zabawy zeby wyregulowac ja bo laga lapala test w miare chodz GTB to to nie jest . Jest to zamocowanie na kolektorze z 1.6 TD/T3, max rozwierconym i spasowanym po to turbo, trzeba przefrezowac 2 dziurki na miejszym rozstawie trapezu i dofrezowac juz w samym kolektorze na srodku dziure do 3-ciej srobki, takze nie ma dramatu, tu zdjecia jak to wyglada w B4 bedzie tez potrzebny splyw oleju z opla Astry F 1.7 TD .

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 23 lis 2012, 11:38

Bardzo ładnie to wygląda ;] gz za pracę.

Awatar użytkownika
paji
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 28 maja 2011, 10:39

Post autor: paji » 23 lis 2012, 19:44

Mistrzostwo ;)
Nie za małe 216 do tego wszystkiego? Coś byś podlał więcej heh

Bardzo mnie zastanawia sprzęgło, chciał bym do siebie coś mocniejszego, ale na tym forum nie uzyskałem pomocy.. Może Ty mi powiesz co wsadzić? ;)

Na fotce widzę kolektor z PD, no i jakiś IC jest. Od czego? Ciężko było?

Sorry za ilość pytań, ale cieszę się, że ktoś robi to w audi, bo golf niby silnik ten sam a inny ;)

spawacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:13
Lokalizacja: Przemyśl/Podkarpacie

Post autor: spawacz » 24 lis 2012, 08:49

Moze i za male , probuje wasciciela namowic n 230 chociaz , a najlepiej na 260 i pewnie z 220+ by bylo lekko na tym turbo. Ciezko nie bylo, pomaga fkt ze to audi na zdesio z Ski , ic ma 18x60x6 wiec nie najmiejszy ale jakis meg duzy to tez nie jest, wiecej jak 40st. przy palunku nie ma, przy spokojnej jezdzie ok 22-24st, gdy na zewnatrz jest ok. 12-15. Sprzeglo a wlsaciwie zamach 1Z natomiast docisk z VR moze zalozyc, albo zmocnic swoje sprzeglo, tak czy siak ori 1Z wytrzymuje 200/400 jak dobre jest. wiec tym bym sie nie martwil, tylo te 400 to tak bardziej przy 2600 niz 2000. Ogolnie koszty sa , a uwiezcie mi zabawa jest przednia jak mijasz A8 przy ponad 220km/h , wlasciwie to niewiadmo ile jedzie to audi bo obrotek zamyka na 5 i odcinke lapie skrzynia BAA. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 24 lis 2012, 15:40

spawacz, heh to ładnie pomodziliście dina avanta :mrgreen: Daj jakiś filmik z przyśpieszenia :-P

spawacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:13
Lokalizacja: Przemyśl/Podkarpacie

Post autor: spawacz » 29 lis 2012, 07:39

eee, to juz dina nie jest, teraz nowy wlasciciel zadbal o osiagi, bo przedtem to ona sie tylko toczyla. Tu jest start, i onboard, niestety nie mam jeszcze opanowanych startow tym autem i skutek widoczny , jak za szybko zmienisz robisz palenie laka, wystartujesz ze zlych obrotw -zly czas, ale tak mierzac wychodzi ok 8-8.5s.



Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 05 gru 2012, 16:44

bardzo ciekawe to wszystko , było hamowane ? jakie osiągi km i NM ? orientacyjnie jeżeli nie było hamowane . chyba czas zainwestować w TDI :lol:

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 06 gru 2012, 11:54

Daje rade :mrgreen: gz za prace bo efekty jak dla mnie świetne ;-) jak plany prócz wtrysków? ;-)

spawacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:13
Lokalizacja: Przemyśl/Podkarpacie

Post autor: spawacz » 06 gru 2012, 18:02

Dzieki , a mozna cos jeszcze? Jak tam juz tylko blok+glowica zostala seria, jest jeszcze plan o walku SDI/TD , ale to chyba na wiosne, moc hmm nie wiem, mysle ze ok 180KM powinna miec moment w granicy 350-380, nie wiem czy w tym roku, ale napewno bedzie hamowana. Aaa co jeszcze poprawilem troszke burdel pod maska , teraz jest clean + doszledl jeszcze remap softa.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 06 gru 2012, 19:05

Wałek Sdi nic nie daje Albo bardzo miernie. Z tego co wyczytałem ciśnienie to 1.5 bara??

I te wtryski obstawiam okoli 150ps. Ale to i tak dużo jak na zetora i brawo za fajny setup

spawacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:13
Lokalizacja: Przemyśl/Podkarpacie

Post autor: spawacz » 07 gru 2012, 10:35

AFn+216 na seryjnym vnt15 robi przy 1.15bar 150, a 1.5 bara z gt25 to nie 1.5 z ARL , wiec sam sobie odpowiedz, tak samo ALH+216+soft daje ok 150-155KM, nie zapominaj ze tu jest pompa z ASV na 11 tloczku ...

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 07 gru 2012, 11:14

Wkleisz wykres jak się zbierzecie na hamownie i się wszystko wyjaśni. Sam jestem ciekaw.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 07 gru 2012, 11:22

Tez jestem ciekawy.
Bo AFN + 216 + vp 11 i 1,75 bara dało w A4 117ps na hamowni. (177ps sorry za literówke)
Po filmiku to słabawo z przyśpieszeniem. Ale to ośka na kiepskiej drodze. Więc mało wiarygodne.
U mnie na 1.55 z GTB było pod 170ps. Teraz na 1.9 bara idzie równo z Ibi shamowana na 209 ps.
Ostatnio zmieniony 07 gru 2012, 20:38 przez chmiel25, łącznie zmieniany 1 raz.

spawacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:13
Lokalizacja: Przemyśl/Podkarpacie

Post autor: spawacz » 07 gru 2012, 16:04

Ahahaha chmielu to sie niezle osmieszyles i miales niezlego AFN jak on dal 117KM stawiam w ciemno ze przeplywka nie zyla... , z GTB to tez zaswiroewales ... . To jak ja mam w COrdobie 11,216, GT17vb, kolektor ssacy PD i wydech z kwasa 61 to w/g ciebie ona pewnie z 125-130km, ooo jakie zdziwienie 169.5/334 miala bez wydechu bez dolotu i bez korekty programu , ty nie masz nawet podstaw wiedzy o tuningu TDI, na GTB22 , 260,11 robi sie 220+ przy 1.6 bara. Wykresy dam dwa tego audi i mojej na nowym setupie poczekajcie chwileczke tylko. :mrgreen:

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 07 gru 2012, 20:42

Spawacz moj błąd w literówce Miało być 177 ps i wtryski są 230 od muszki. (nie polecam )
Dodaj że w IBI masz map sensor 3 barowy. Dlatego taki przyrost od ruszania nastawnikiem i dawką.

W tym A4 wtryski są do poprawki bo słaby wynik jest.

A co do 220 + Z GTB22. To gdzieś czytałem czyżby CTR to robił.

Ja już mocnych projektów widziałem i jakoś nie jeżdża rewelacyjnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl