Nie potrzebuje tego przyrządu (choć posiadam )żeby stwierdzić czy pompa będzie chodzić ,czy nie 8-) A żeby nie było tak pięknie ,że mi się tylko dobre trafiają ,to parę trupów pomp też posiadamtrepek pisze:Rozbierane i mierzone mikrometrem?
[Audi 80 b4 1.9 tdi 1z] Problem z pompą szarpanie itp.
Siemka. Podepne się w temacie.
Ja czysciłem swój nastawnik 4 razy i nic nie pomogło, albo pomagało na bardzo krótko. Parę miesięcy temu kupiłem inny "nowy-stary" po regeneracji. Dla rocznej gwarancji dałem go założyć sprzedającemu. Pomogło bardzo, ale dalej szarpało co dziwne tylko w 2 konkretnych zakresach obr. - 1400 i 2100obr/min. Co jeszcze ciekawsze po zmianie kompa z chipowego na ori szarpie tylko przy 1400obr. ;-( Co jeszcze ciekawsze po odpięciu kostki na skrzyni od czujnika prędkości nie szarpie wcale (ręce opadają). Mając gwarancje wracam do gościa, gość podmienia na próbę inny "nowy-stary" i dalej to samo. Zakłada mi z powrotem ten co kupiłem i jestem dalej w czarnej D. Z tego powodu chce podmienić samą pompe bez nastawnika. Mogę wsadzić z Passata/Audi B5 każdą od 90/110KM ?? Może sama pompa powodować szarpanie? Albo np czujnik prędkości w skrzyni, albo nie wiem... może macie jakieś pomysły??
Ja czysciłem swój nastawnik 4 razy i nic nie pomogło, albo pomagało na bardzo krótko. Parę miesięcy temu kupiłem inny "nowy-stary" po regeneracji. Dla rocznej gwarancji dałem go założyć sprzedającemu. Pomogło bardzo, ale dalej szarpało co dziwne tylko w 2 konkretnych zakresach obr. - 1400 i 2100obr/min. Co jeszcze ciekawsze po zmianie kompa z chipowego na ori szarpie tylko przy 1400obr. ;-( Co jeszcze ciekawsze po odpięciu kostki na skrzyni od czujnika prędkości nie szarpie wcale (ręce opadają). Mając gwarancje wracam do gościa, gość podmienia na próbę inny "nowy-stary" i dalej to samo. Zakłada mi z powrotem ten co kupiłem i jestem dalej w czarnej D. Z tego powodu chce podmienić samą pompe bez nastawnika. Mogę wsadzić z Passata/Audi B5 każdą od 90/110KM ?? Może sama pompa powodować szarpanie? Albo np czujnik prędkości w skrzyni, albo nie wiem... może macie jakieś pomysły??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Domyślam się że mowa o nastawniku indukcyjnym :?: Jeśli tak ,to na ori kompie i czystym nastawniku nie powinno nic szarpać ,jak szarpie to raczej czujnik w skrzyni ,nie jest tu przyczyną ...dół pompy też mało prawdopodobny ...choć jest taka możliwość i choć rzadko sie zdarza ,to się zdarza ...może się pierścień na tłoczku przycina ...ale ja się jeszcze z tym nie spotkałem .Pompę załóż od 90 konnej wersji ,bo na pompie ze 110 tki będziesz miał prawdopodobnie też szarpanie ...w pewnym zakresie obrotów ...przyczyna tkwi w sofcie ,..przerabiałem to ostatnio ,ale mistrzu Kostrz przerobił softa i problem rozwiązany :mrgreen:
Dzięki za odp. Oczywiście nastawnik indukcyjny. No więc w obecnej konfiguracji nic nie może być przyczyną (kocham to auto ) ... a to ze na kompie chipsowym bardziej szarpie to czemu tak??
W ogóle już w innym temacie pytałem o kompa i soft bo apetyt rośnie w miare jedzenia ale że akurat się MUNIOR odezwałeś na mój post to powiedz jak to jest z przekładką na kompa 16b i czy wtedy pompa z afn siądzie. Głównie interesuje mnie co wiąże sie ze zmianą na 16bit? Może jak się bebechy podmieni to szarpanie zniknie. Na razie mam zamiar podłożyć więc pompę od 90KM. Jak się okaże że sprawna to 8b chipsie i wtryskach 216 ile zetor może wykrzesać.. bo może jeszcze szpryce zaatakuje
W ogóle już w innym temacie pytałem o kompa i soft bo apetyt rośnie w miare jedzenia ale że akurat się MUNIOR odezwałeś na mój post to powiedz jak to jest z przekładką na kompa 16b i czy wtedy pompa z afn siądzie. Głównie interesuje mnie co wiąże sie ze zmianą na 16bit? Może jak się bebechy podmieni to szarpanie zniknie. Na razie mam zamiar podłożyć więc pompę od 90KM. Jak się okaże że sprawna to 8b chipsie i wtryskach 216 ile zetor może wykrzesać.. bo może jeszcze szpryce zaatakuje