Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6TD] Twardy wąż układu chłodzenia

funny44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 05 kwie 2012, 13:16
Lokalizacja: pomorskie

[1.6TD] Twardy wąż układu chłodzenia

Post autor: funny44 » 09 gru 2012, 13:34

Witam pisze z takim problemem bo jestem już zmeczony psychicznie ;D W silniku 1.6TD z powodu kompresji w zbiorniczku wyrównawczym wymieniłem uszczelkę pod głowicą,została też splanowana.Teraz jest taka dziwna sytuacja że na nagrzanym silniku górny wąż jest napęczniały i mocno twardy dolny często zimny.Dodam też ,że silnik chyba za szybko mi sie nagrzewa bo po przejechaniu 4-5km mam 90 stopni a jest zima :O W środku ogrzewanie jest,silnik trzyma podczas jazdy i na postoju równe 90 stopni.Nie mam problemu z ubytkiem płynu,Znajomy sugeruje wymianę korka ,ale zwracam sie tutaj o pomoc bo juz nie ogarniam :P

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 09 gru 2012, 14:05

podmień korek albo wypłucz chłodnicę jakim octem ;-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 gru 2012, 14:56

Jak już gibaj, wspomniał podmień kolek są to groszowe sprawy, chodź jak piszesz że dolny wąż jest zimny to może wina leżeć też po stronie termostatu.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 09 gru 2012, 16:46

Albo wyjmij uszczelkę spod korka.

funny44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 05 kwie 2012, 13:16
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: funny44 » 09 gru 2012, 19:54

a wiec tak problem napuchniętych węży i cisnienia ''tymczasowo'' zlikwidowałem przez wyjęcie oringu z korka,teraz niewiem jezdzic tak bez oringu czy kupić nowy korek?
No i dalej mam problem z tym dolnym wężem cały czas jest zimny,chłodnica też nie jest gorąca - to na 100% wina termostatu ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 gru 2012, 20:01

funny44 pisze:teraz niewiem jezdzic tak bez oringu czy kupić nowy korek?
kupowałem jakiś rok temu i kosztował jakieś 14 zł więc to nie majątek i ja bym kupił ale zrobisz jak zechcesz

[ Dodano: 2012-12-09, 20:02 ]
funny44 pisze:No i dalej mam problem z tym dolnym wężem cały czas jest zimny,chłodnica też nie jest gorąca - to na 100% wina termostatu ?
według mnie tak

funny44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 05 kwie 2012, 13:16
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: funny44 » 09 gru 2012, 20:15

Ok tylko mój korek też kosztował 15zł jest nowy i jak widać zepsuty :P Czekam jeszcze na jakieś dodatkowe opinie na temat zimnego węża..Może to być wina czegoś jeszcze czy tylko termostat wchodzi w gre ?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 09 gru 2012, 21:29

Ujmij płynu ze zbiorniczka tak do połowy i przejedz sie nagrzewajac silnik do tych 90 stopni, wróć na podworko i na pracujacym silniku powoli odkrec korek by nie oparzyc sie przypadkiem i obserwuj co bedzie dzialo sie, wtedy może otworzy sie termostat bo tak duzego ciśnienia nie bedzie.

funny44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 05 kwie 2012, 13:16
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: funny44 » 09 gru 2012, 22:38

termostat po grzaniu na postoju z odkreconym korkiem otworzył mi sie ale podczas jazdy z zakreconym korkiem dalej jest zamkniety pomimo temperatury 90 stopni...

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 09 gru 2012, 22:50

funny44, bez tej uszczelki w korku możesz śmiało jeździć. Nawet dobry mechanik którego znam mówił abym wyjął tą uszczelkę. U mnie jej nie ma i jak dotąd nie widzę żadnych problemów.

funny44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 05 kwie 2012, 13:16
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: funny44 » 10 gru 2012, 12:26

Ok z tym zimnym wężem chyba już nic nie wyczaruje i wymienie termostat bo raz sie otwiera raz nie

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 10 gru 2012, 21:51

dolny wąż MA BYĆ zimny. jak jedziemy, on ma prawo sie nagrać tylko i wyłącznie na postoju, jesli podczas jazdy też jest gorący to oznacza to że chłodnica jest zakamieniona lub zabita innym syfem.
termostat ma za zadanie utrzymywać stałą temp silnika na poziomie 90+/- 5*
jesli masz nienaturalnie twarde węże to najprawdopodobniej jest to wina uszczelki pod głowicą.
jeśli dodatkowo masz nieszczelną nagrzewnicę i po przestawieniu ogrzewania na gorące powietrze szyby pokrywają się tłustą "mgłą" to zacznij od niej najpier, bo ona potrafi dawać objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą lub uszkodzeń samej głowicy. ja już to kiedyś przerabiałem.

funny44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 05 kwie 2012, 13:16
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: funny44 » 10 gru 2012, 22:47

W sumie to już wszystko jasne i dzieki wielkie za pomoc w tym temacie.Węże mam już miekkie a twarde byly przez nowy korek - zamiennik ;D a termostat okazuje sie że jest sprawny tak jak pisze arwam podczas jazdy jest zimny i utrzymuje stała temperature. nagrzewa sie tylko na postoju wiec wszystko gra ;)

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 10 gru 2012, 22:58

zobacz jesli będziesz jeszcze miał do tego warunki czy przy jeździe z wyższymi obrotami czy Ci nie przerasta temperatura powyżej ~ 95*

funny44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 05 kwie 2012, 13:16
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: funny44 » 11 gru 2012, 14:06

a wiec przeczyściłem wydechy konkretnie i przy ostrej jezdzie temperatura jest o grubość wskazówki za 90 niewiem czy jest to 92 czy 95 stopni dalej nie idzie no a kiedy z zamknietym ogrzewaniem wjechałem na podwórko pochodził na wolnych z 2 minuty temp rosła właczył się wentylator i zbił do prawidlowych 90.Teraz pytanie do kolegi arwam czy wszystko ok ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl