[1.6TD] Twardy wąż układu chłodzenia
[1.6TD] Twardy wąż układu chłodzenia
Witam pisze z takim problemem bo jestem już zmeczony psychicznie ;D W silniku 1.6TD z powodu kompresji w zbiorniczku wyrównawczym wymieniłem uszczelkę pod głowicą,została też splanowana.Teraz jest taka dziwna sytuacja że na nagrzanym silniku górny wąż jest napęczniały i mocno twardy dolny często zimny.Dodam też ,że silnik chyba za szybko mi sie nagrzewa bo po przejechaniu 4-5km mam 90 stopni a jest zima :O W środku ogrzewanie jest,silnik trzyma podczas jazdy i na postoju równe 90 stopni.Nie mam problemu z ubytkiem płynu,Znajomy sugeruje wymianę korka ,ale zwracam sie tutaj o pomoc bo juz nie ogarniam
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
kupowałem jakiś rok temu i kosztował jakieś 14 zł więc to nie majątek i ja bym kupił ale zrobisz jak zechceszfunny44 pisze:teraz niewiem jezdzic tak bez oringu czy kupić nowy korek?
[ Dodano: 2012-12-09, 20:02 ]
według mnie takfunny44 pisze:No i dalej mam problem z tym dolnym wężem cały czas jest zimny,chłodnica też nie jest gorąca - to na 100% wina termostatu ?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
dolny wąż MA BYĆ zimny. jak jedziemy, on ma prawo sie nagrać tylko i wyłącznie na postoju, jesli podczas jazdy też jest gorący to oznacza to że chłodnica jest zakamieniona lub zabita innym syfem.
termostat ma za zadanie utrzymywać stałą temp silnika na poziomie 90+/- 5*
jesli masz nienaturalnie twarde węże to najprawdopodobniej jest to wina uszczelki pod głowicą.
jeśli dodatkowo masz nieszczelną nagrzewnicę i po przestawieniu ogrzewania na gorące powietrze szyby pokrywają się tłustą "mgłą" to zacznij od niej najpier, bo ona potrafi dawać objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą lub uszkodzeń samej głowicy. ja już to kiedyś przerabiałem.
termostat ma za zadanie utrzymywać stałą temp silnika na poziomie 90+/- 5*
jesli masz nienaturalnie twarde węże to najprawdopodobniej jest to wina uszczelki pod głowicą.
jeśli dodatkowo masz nieszczelną nagrzewnicę i po przestawieniu ogrzewania na gorące powietrze szyby pokrywają się tłustą "mgłą" to zacznij od niej najpier, bo ona potrafi dawać objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą lub uszkodzeń samej głowicy. ja już to kiedyś przerabiałem.
W sumie to już wszystko jasne i dzieki wielkie za pomoc w tym temacie.Węże mam już miekkie a twarde byly przez nowy korek - zamiennik ;D a termostat okazuje sie że jest sprawny tak jak pisze arwam podczas jazdy jest zimny i utrzymuje stała temperature. nagrzewa sie tylko na postoju wiec wszystko gra
a wiec przeczyściłem wydechy konkretnie i przy ostrej jezdzie temperatura jest o grubość wskazówki za 90 niewiem czy jest to 92 czy 95 stopni dalej nie idzie no a kiedy z zamknietym ogrzewaniem wjechałem na podwórko pochodził na wolnych z 2 minuty temp rosła właczył się wentylator i zbił do prawidlowych 90.Teraz pytanie do kolegi arwam czy wszystko ok ?