Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6TD] Twardy wąż układu chłodzenia

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 11 gru 2012, 14:16

<ok> <ok>
po to jest wiatrak zeby zbił troche temperature.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 11 gru 2012, 14:50

jesli nie chodził przez długi czas nie mogąc zbić temperatury to tak, wszystko jest OK

zakładająć że węże są dość twarde ale nie do rtego stopnia że ciężko jest je ścicnąć ręką. ciśnienie w układzie jest potrzebne po to żeby płyn miał wyższą temperaturę wrzenia, i żeby płyn skuteczniej odbierał ciepło z silnika,
wyjęcie uszczelki z korka czy też jeżdżenie z korkiem który nie tryzma należytego ciśnienia powoduje ze płyn może zbyt wcześnie wrzeć, i silnik nie będzie należycie chłodzony, zaś jesli będzie zbyt duże może to powodować nieszczelności pompy wodnej, lub nawet rozerwanie jeśli nie chłodnicy, to przewodów gumowych lub króćców przyłączeniowych w głowicy które są wykonane z plastiku.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 03 lut 2013, 06:51

andrzejsz23 pisze:funny44, bez tej uszczelki w korku możesz śmiało jeździć. Nawet dobry mechanik którego znam mówił abym wyjął tą uszczelkę. U mnie jej nie ma i jak dotąd nie widzę żadnych problemów.
gratulacje dla pana Henia z garazu <ok> a pozniej sie dziwic ze wode zbiorniczkiem wywala w autach . Cisnienie w ukladzie byc musi bo tak jest skonstruowany !!! . Weze jesli sa twarde to dobrze jak najbardziej oczywiscie nie mowie o jakims ich wysadzaniu itp . Sprawny korek to podstawa dobrego dzialania ukladu wysokocisnieniowego chlodzenia :-P

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 03 lut 2013, 14:15

brawa dla henia mechanika z korka uszczelkę wyjąć ,mechanik chyba zatrzymał sie na etapie psucia źuka,jak bedziemy tak naprawiac nasze auta to szybko te forum upadnie :)

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 03 lut 2013, 15:06

bzibzi pisze:gratulacje dla pana Henia z garazu a pozniej sie dziwic ze wode zbiorniczkiem wywala w autach . Cisnienie w ukladzie byc musi bo tak jest skonstruowany !!! . Weze jesli sa twarde to dobrze jak najbardziej oczywiscie nie mowie o jakims ich wysadzaniu itp . Sprawny korek to podstawa dobrego dzialania ukladu wysokocisnieniowego chlodzenia
dokładnie, bo mimo tego że nie widać na zegarach nic nie pokojącego sinlik się przegrzewa ponieważ płyn chłodniczy nie jest w stanie odbierać ciepła w wystarczającej ilości od sinlika, i mimo że wskaźnik pokazuje nam temp 90*C to silnik a szczególnie głowica dostaje i to ostro po dupie,
jeśli węże się robią twarde zanim silnik sie nagrzeje to szukać przyczyny do skutku, albo oddać mechanikowi który się zna na robocie a nie partaczy.
za niedługo będzie płacz że silnik padł...

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 03 lut 2013, 19:32

andrzejsz23 pisze:Albo wyjmij uszczelkę spod korka.
uznam to za żart , sztywne przewody chyba nie trudno zdiagnozować : uszkodzony termostat korek od zbiorniczka nie puszcza

jak usunie uszczelke to proste ze powietrze bedzie szlo non stop i nie jest to za dobre rozwiazanie korek zamiennik kupi za ponad 10 zł chyba ze chce z aso to wtedy ok 80 zł chyba ja u siebie po kupnie zamiennika ktory byl wadliwy pojechalem do aso i bedzie ponad 3 lata jak dziala dobrze

funny44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 05 kwie 2012, 13:16
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: funny44 » 07 mar 2013, 19:12

powiem tak : na nowym korku topran za 15zł waz byl tak napecznialy ze myslalem ze rozsadzi i nie dalo sie go scisnac.w grudniu kupiłem oryginalny (czarny) i widze znaczna roznice bo na cieplym silniku da sie scisnac i nie jest ''nadmuchany'' jak na zamienniku. :-D

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 08 mar 2013, 08:31

Sprawdz jak juz ktoś pisał stan płynu w zbiorniczku bo jak ma za duzo to tez bedzie wąż puchł. Ja u siebie mam tak ok 5mm ponizej lączenia czyli mniej wiecej na połowie miedzy min a max. Przy wysokiej temp. płn zwiększa swoją objętość i moze to powodowac puchnięcie weży. Wydaje mi sie że w tym temacie już ci koledzy wszystko powiedzieli.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga