<ok> <ok>
po to jest wiatrak zeby zbił troche temperature.
[1.6TD] Twardy wąż układu chłodzenia
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
jesli nie chodził przez długi czas nie mogąc zbić temperatury to tak, wszystko jest OK
zakładająć że węże są dość twarde ale nie do rtego stopnia że ciężko jest je ścicnąć ręką. ciśnienie w układzie jest potrzebne po to żeby płyn miał wyższą temperaturę wrzenia, i żeby płyn skuteczniej odbierał ciepło z silnika,
wyjęcie uszczelki z korka czy też jeżdżenie z korkiem który nie tryzma należytego ciśnienia powoduje ze płyn może zbyt wcześnie wrzeć, i silnik nie będzie należycie chłodzony, zaś jesli będzie zbyt duże może to powodować nieszczelności pompy wodnej, lub nawet rozerwanie jeśli nie chłodnicy, to przewodów gumowych lub króćców przyłączeniowych w głowicy które są wykonane z plastiku.
zakładająć że węże są dość twarde ale nie do rtego stopnia że ciężko jest je ścicnąć ręką. ciśnienie w układzie jest potrzebne po to żeby płyn miał wyższą temperaturę wrzenia, i żeby płyn skuteczniej odbierał ciepło z silnika,
wyjęcie uszczelki z korka czy też jeżdżenie z korkiem który nie tryzma należytego ciśnienia powoduje ze płyn może zbyt wcześnie wrzeć, i silnik nie będzie należycie chłodzony, zaś jesli będzie zbyt duże może to powodować nieszczelności pompy wodnej, lub nawet rozerwanie jeśli nie chłodnicy, to przewodów gumowych lub króćców przyłączeniowych w głowicy które są wykonane z plastiku.
gratulacje dla pana Henia z garazu <ok> a pozniej sie dziwic ze wode zbiorniczkiem wywala w autach . Cisnienie w ukladzie byc musi bo tak jest skonstruowany !!! . Weze jesli sa twarde to dobrze jak najbardziej oczywiscie nie mowie o jakims ich wysadzaniu itp . Sprawny korek to podstawa dobrego dzialania ukladu wysokocisnieniowego chlodzeniaandrzejsz23 pisze:funny44, bez tej uszczelki w korku możesz śmiało jeździć. Nawet dobry mechanik którego znam mówił abym wyjął tą uszczelkę. U mnie jej nie ma i jak dotąd nie widzę żadnych problemów.
dokładnie, bo mimo tego że nie widać na zegarach nic nie pokojącego sinlik się przegrzewa ponieważ płyn chłodniczy nie jest w stanie odbierać ciepła w wystarczającej ilości od sinlika, i mimo że wskaźnik pokazuje nam temp 90*C to silnik a szczególnie głowica dostaje i to ostro po dupie,bzibzi pisze:gratulacje dla pana Henia z garazu a pozniej sie dziwic ze wode zbiorniczkiem wywala w autach . Cisnienie w ukladzie byc musi bo tak jest skonstruowany !!! . Weze jesli sa twarde to dobrze jak najbardziej oczywiscie nie mowie o jakims ich wysadzaniu itp . Sprawny korek to podstawa dobrego dzialania ukladu wysokocisnieniowego chlodzenia
jeśli węże się robią twarde zanim silnik sie nagrzeje to szukać przyczyny do skutku, albo oddać mechanikowi który się zna na robocie a nie partaczy.
za niedługo będzie płacz że silnik padł...
uznam to za żart , sztywne przewody chyba nie trudno zdiagnozować : uszkodzony termostat korek od zbiorniczka nie puszczaandrzejsz23 pisze:Albo wyjmij uszczelkę spod korka.
jak usunie uszczelke to proste ze powietrze bedzie szlo non stop i nie jest to za dobre rozwiazanie korek zamiennik kupi za ponad 10 zł chyba ze chce z aso to wtedy ok 80 zł chyba ja u siebie po kupnie zamiennika ktory byl wadliwy pojechalem do aso i bedzie ponad 3 lata jak dziala dobrze
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
Sprawdz jak juz ktoś pisał stan płynu w zbiorniczku bo jak ma za duzo to tez bedzie wąż puchł. Ja u siebie mam tak ok 5mm ponizej lączenia czyli mniej wiecej na połowie miedzy min a max. Przy wysokiej temp. płn zwiększa swoją objętość i moze to powodowac puchnięcie weży. Wydaje mi sie że w tym temacie już ci koledzy wszystko powiedzieli.