[B4 ABK GAZ] Rano nie odpala
[B4 ABK GAZ] Rano nie odpala
Witam
Od kiedy pojawiły się chłodniejsze dni mam problem z porannym odpaleniem auta. Gdy było już 2-3st na zewnątrz kręcilem i dopiero za drugim trzecim razem załapał. Dziś gdy było już poniżej zero kręcenie nie pomagało... o dziwo jak przełączyłem go na zapłonie na gaz i przekręciłem stacyjkę od razu zapalił.. Tak samo było dziś po pracy.. Kręciłem na benzynie 3 razy i nic przełączyłem odpalanie na gaz i od razu zapalał... co może być nie tak? Akumulator nówka, regulator ciśnienia paliwa niedawno wymieniony bo były z nim problemy.
Z góry dzięki za wszelkie chęci pomocy.
Od kiedy pojawiły się chłodniejsze dni mam problem z porannym odpaleniem auta. Gdy było już 2-3st na zewnątrz kręcilem i dopiero za drugim trzecim razem załapał. Dziś gdy było już poniżej zero kręcenie nie pomagało... o dziwo jak przełączyłem go na zapłonie na gaz i przekręciłem stacyjkę od razu zapalił.. Tak samo było dziś po pracy.. Kręciłem na benzynie 3 razy i nic przełączyłem odpalanie na gaz i od razu zapalał... co może być nie tak? Akumulator nówka, regulator ciśnienia paliwa niedawno wymieniony bo były z nim problemy.
Z góry dzięki za wszelkie chęci pomocy.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Sprawdź wtyczkę przy wtryskiwaczu rozruchowym czy nie są urwane kabelki lub sam wtryskiwacz czy daje paliwo + do tego niebieski czujnik temperatury na forum jest gdzieś jakie powinien mieć parametry.
hmm to chyba to samoabramov pisze:czujnik temperatury ecu + tzw czujnik ssania do sprawdzenia czy działa (było na forum)
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
szukalem o moim problemie na forum i sprawdzalem wtrysk rozruchowy ale nie widac by lataly kabelki w tej wtyczce. co do czujnika tempjak go sprawdsic? odpiac przy rozruchu? auto ma zapalic? dziwi mnie fakt ze na benzynie od razu odpala. Dzis o 6 od razu z gazu odpalalem i nie bylo problemu zadnego. Wystepuje on tylko jak krece na benzynie.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
chyba na gazie, z tego co wcześniej pisałeś.dziwi mnie fakt ze na benzynie od razu odpala
A po co się odpina czujnik... właśnie po to żeby sprawdzić czy działa, jak będzie odpięty to ECU podstawi sobie parametry awaryjne (chyba mniej więcej dla -30*) i taka zasteruje dawkę paliwa na rozruch[/quote]
- Maverick147
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 19 paź 2011, 18:44
- Lokalizacja: Strzelin
benek9202 pisze:aktualnie jestem w pracy takze pod wieczor odepne czujnik i zobaczymy.. na benzynie kreci i kreci na gazie odoala bez problemu. a co do pompki to slychac ja i wydaje sie ze dziala jak nalezy.
I jak? Sprawdziłeś ten czujnik?
wydawać by się mogło że to wina pompki bo u mnie były identyczne objawy, tyle że nie z samą pompką a doprowadzeniem do niej prądu, ale skoro pompkę słychać to bardziej chodzi o złą dawkę paliwa którą zapodaje komputer
A więc tak.. po pracy odpiąlem czujnik temperatury niebieski i auto zapalalo i gaslo od razu .. 3 takie proby i nic.. podlaczyłem czujnik przełączyłem odpalanie na gaz i od razu załapał bez kręcenia... Koledzy co to może być.. Pompkę slychać po przekręceniu stacyjki.
Problem ten wystepuje po dłuższym postoju, gdy jestem na mieście i załatwiam sprawy i za każdym razem normalnie odpala. Problem tkwi w tym pierwszym odpaleniu..
Czy po odpięciu wtryskiwacza i zdjęciu tej gumy od razu było by widać te urwane kabelki czy jak? Bo zaglądałem i wyglądają jakby były w porządku..
Problem ten wystepuje po dłuższym postoju, gdy jestem na mieście i załatwiam sprawy i za każdym razem normalnie odpala. Problem tkwi w tym pierwszym odpaleniu..
Czy po odpięciu wtryskiwacza i zdjęciu tej gumy od razu było by widać te urwane kabelki czy jak? Bo zaglądałem i wyglądają jakby były w porządku..
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
na mój gust wszystko wskazuje jednak na brak ciśnienia paliwa. Czujnik zasterowuje bogata dawke na rozruch, silnik odpala ale jest za mało ciśnienia paliwa w listwie i gaśnie. Ja bym sie skupił nad tym regulatorem ciśnienia paliwa. Możesz jeszcze dla pewności sprawdzić działanie wtrysku rozruchowego, jak będzie ciepły silnik wykręć go z kolektora w całości, odepnij czujnik niebieski i zapal silnik (zaślep dziurę w kolektorze żeby nie ssał lewego powietrza silnik, podłóż trochę szmat żeby paliwo z wtrysku nie leciało na silnik bo może się zajarać ale na chwilkę wystarczy żeby naocznie sprawdzić czy wtrysk działa.benek9202 pisze:A więc tak.. po pracy odpiąlem czujnik temperatury niebieski i auto zapalalo i gaslo od razu .. 3 takie proby i nic.. podlaczyłem czujnik przełączyłem odpalanie na gaz i od razu załapał bez kręcenia... Koledzy co to może być..
Przed chwilą byłem w garażu normalnie zapalił na benzynie. Odpiąłem niebieski czujnik chyba od ssania i nie mogłem wtedy zapalić. Potem podpiąłem go i normalnie zapalił. Zdjąłem czunik temp i normalnie odpalił... sam nie wiem co mu się dzieje.. wczoraj jak odpiąlem czujnik temp przy pierwszym odpalaniu to zapalał i gasl..
niebieski czunik nie jest od ssania, on podaje rezystancję do ecu i steruje dawką paliwa.
nawet jakby był uszkodzony to powinien ci duże spalanie dawać tak samo sonda.
niebieski czujnik niema wpływu czy go odpalisz czy nie.
a może ci go zalewa? sprawdż wtrysk rozruchowy czy rozpyla paliwo a nie leje.
jeżeli nie masz paliwa w wężyku regulatora ciśnienia to jest 100% sprawny.
regurator zazwyczaj objawia się tym że nie możesz odpalić na ciepłym silniku i musisz go długo kręcić.
nawet jakby był uszkodzony to powinien ci duże spalanie dawać tak samo sonda.
niebieski czujnik niema wpływu czy go odpalisz czy nie.
a może ci go zalewa? sprawdż wtrysk rozruchowy czy rozpyla paliwo a nie leje.
jeżeli nie masz paliwa w wężyku regulatora ciśnienia to jest 100% sprawny.
regurator zazwyczaj objawia się tym że nie możesz odpalić na ciepłym silniku i musisz go długo kręcić.
No to chłopie wstydziłbyś się chociaż do tego przyznawać. Ludzie się głowią co dolega Twojemu samochodowi, a Ty po paliwa nie zalewaszbenek9202 pisze:Z regulatorem miałem kiedyś problemy ale go wymieniłem i to na pewno nie on bo wtedy właśnie głównie na ciepłym silniku musiałem dlugo kręcić.. Dolałem wczoraj 10l paliwa i dziś rano normalnie zapalił możliwe że nie łapał paliwa w sumie już było na czerwonym polu wskaznika..