Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[B4]czy uszkodzony wskaźnik temperatury?

ODPOWIEDZ
koral351

[B4]czy uszkodzony wskaźnik temperatury?

Post autor: koral351 » 27 lis 2012, 07:59

witam. może ma ktoś wymontowany wskaźnik i może mi sprawdzić. problem jest taki że zaniża temp. o połowę (jedną kreskę). po zmostkowaniu kabli z czujnika nie wychyla się na max tylko do 120st. pozostaje jedna kreska. rozkręciłem licznik i nawet palcem nie mogę przesunąć wskazówki na max bo coś w środku blokuje. natomiast poniżej 50st. mogę opuścić dużo niżej. wskazówka stoi minimalnie przed 50st. więc przestawienie wskazówki nie wchodzi w grę. może ma ktoś wymontowany wskaźnik i mi odpisze jaki jest zakres ruchu palcem tej wskazówki lekko przesuwając. czy ew. regulacja tą tylną śruba może pomóc . czy tam się reguluje wstępne położenie wskazówki czy zakres przesuwania?
Ostatnio zmieniony 12 gru 2012, 10:40 przez koral351, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 27 lis 2012, 22:53

Tą śrubą z tyłu reguluje się i wychylenie wskazówki jak i napięcie sprężynki. U siebie podpiąłem vag'a i pod wskazania z niego ustawiłem wskazówkę.

koral351

Post autor: koral351 » 28 lis 2012, 08:24

no tak , ale jęśli tak zrobię ( a róznicę mam o jedną kreskę - ok 7mm. ) to na zimnym silniku nie spadnie poniżej 50st. tylko będzie stała gdzieś na ok. 70st.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 28 lis 2012, 15:54

To faktycznie sporo....u mnie było to jakieś 2-3mm i teraz mam wskazówkę na zimnym silniku 1mm przed 50st. Nie rozbierałem w sumie samego wskaźnika....może można go jakoś skalibrować??

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 lis 2012, 17:35

koral351 pisze:( a róznicę mam o jedną kreskę - ok 7mm. )
No troszkę go można skalibrować ale chyba nie aż tyle.
Co do Twoich problemów ze złym wskazaniem to albo sam czujnik albo zimne luty w liczniku chodź bardziej obstawiałbym to pierwszą wersję.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 28 lis 2012, 19:54

Samo połączenie elektryczne czujnika chyba jest ok bo z tego co pisze koral351 "po zmostkowaniu kabli z czujnika nie wychyla się na max tylko do 120st. pozostaje jedna kreska".
Z ciekawości zobaczę ile maksymalnie u mnie się wychyla.

zochmen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 13 mar 2010, 23:52

[uszkodzony wskaźnik temperatury ?]

Post autor: zochmen » 10 gru 2012, 14:43

Witam
Pozwolicie, że się podłącze z trochę innym problemem.
Mianowicie mój wskaźnik temperatury kilka razy pomachał mi wskazówką (pokazywał aktualna temperaturę i nagle spadał na początek skali)
Aktualnie wskazówka już nawet nie macha, leży ciągle na początku skali.
Sprawdziłem miernikiem i np. na liczniku od paliwa mam 52 ohmy a na liczniku od temperatury 0 ohmów. Czy to znaczy że wskaźnik jest do wymiany?
Jeśli tak to czy jest sens go rozkręcać i próbować naprawić?
Chciałem złączyć kable od czujnika ale pod maską mam 2 czujniki, 1 - niebieski z dwoma kablami a drugi czarny z 5-cięcioma kablami. Zwarcie kabli od niebieskiego czujnika nic nie daje a w czarnym boję sie kombinować.

Dodam że chodzi o Audi B4 Avant z silnikiem 1Z , klimatyzacja

Będę wdzięczny za pomoc
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 gru 2012, 16:05 przez zochmen, łącznie zmieniany 1 raz.

koral351

Post autor: koral351 » 20 wrz 2013, 11:46

już mnie coś trafiało i kupiłem najtańszy czujnik firmy TOPRAN za 28zł + 1zł uszczelka. założyłem i jest ok. temp. podczas jazdy ok. 95st. wentylator włącza się przy ok. 98st.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 20 wrz 2013, 13:46

koral351 pisze:jest ok. temp. podczas jazdy ok. 95st. wentylator włącza się przy ok. 98st.
to nie jest dobrze, powinno byc 87 opodczas jazdy a 1 bieg sie powinien wlaczyc przy 92

no ale jesli piszesz ze jest dla ciebie tak dobrze

Awatar użytkownika
kr1s56
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 05 lis 2012, 16:30
Lokalizacja: okolice Brzeska

Post autor: kr1s56 » 20 wrz 2013, 15:34

Witam.

Po właczeniu stacyjki wyswietla się juz OK - wszystko podpiete dobrze oprócz swiateł.

Dzis z ciekawosci odpiołem przewody od czujnikow olejowych i nic za zegarach sie nie wyswietliło... Co moze byc???

troche strach tak jezdzic jakby cos nawaliło ;/

co do potencjometra to podpiąłem i nic nie pomogło ;)


Prosze o Pomoc

koral351

Post autor: koral351 » 21 wrz 2013, 09:19

Szara80tkaTdi pisze:
koral351 pisze:jest ok. temp. podczas jazdy ok. 95st. wentylator włącza się przy ok. 98st.
to nie jest dobrze, powinno byc 87 opodczas jazdy a 1 bieg sie powinien wlaczyc przy 92

no ale jesli piszesz ze jest dla ciebie tak dobrze

Nie wiem jak na moim termostacie , ale z reguły jest oznaczenie 87-92st czyli przy 92st się otwiera, po schłodzeniu do 87st znów się zamyka. Jak nagrzeje chłodnicę do 92st jest otwarty cały czas, a wentylator się włączy trochę później. Nie wiem jakie mam oznaczenie czujnika wentylatora u siebie, przy jakiej temp. powinien załączyć wentylator. mam tylko jeden bieg i jeden wiatrak. Ważne jest, że pokazuje już lepiej niż przedtem, a jeszcze nigdy podczas jazdy lub w korku nie włączył mi się wentylator. Aby sprawdzić czy działa musiałem długo go grzać na postoju. Ze słyszenia wiem, że czujniki toprana trochę zawyżają i trzeba skalibrować wskaźnik w liczniku. Nie mam pod co podłączyć a 5st. to nie 30st i nie robi dla mnie różnicy.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 21 wrz 2013, 13:20

kr1s56 pisze:odpiołem przewody od czujnikow olejowych i nic za zegarach sie nie wyswietliło... Co moze byc???
mysle ze wpierw powinies poczytac o zasadzie dzialania tych czujnikow, ksiazka w reke i heja

gdy dasz mu na wyzsze obroty to zareaguje, nie boj zaby
koral351 pisze:Ze słyszenia wiem, że czujniki toprana trochę zawyżają i trzeba skalibrować wskaźnik w liczniku.
a potem takie auto trafia dalej na rynek wtorny i nowy wlasciciel nie moze dojsc do ladu, bo ma rozkalibrowany wskaznik

koral351

Post autor: koral351 » 24 wrz 2013, 11:38

a potem takie auto trafia dalej na rynek wtorny i nowy wlasciciel nie moze dojsc do ladu, bo ma rozkalibrowany wskaznik
Dałeś mi do myślenia i skalibrowałem ten wskaźnik. Przedtem stał 1mm. przed 50st. teraz stoi 2-3mm przed 50st. Nie mam VAGa , ale po skalibrowaniu sprawdziłem przy jakiej temp. załącza się wentylator. Teraz jest ok. 92st. to i podczas jazdy powinno być dobrze. Ale myślę, że kalibracja taka, jak i VAGiem nie jest wiarygodna, ponieważ czujnik wentylatora może załączać wentylator przy innej temp. VAG też pokaże źle jeśli czujnik z którego odczytuje będzie uszkodzony. Najlepszym rozwiązaniem byłoby chyba zagrzanie go w wodzie na dłuższych kabelkach, mierzenie termometrem laboratoryjnym i dopiero kalibracja wskaźnika. Później porównanie z VAG i jeśli by się nie zgadzało to wymiana następnego czujnika tym razem od VAGa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl