[B4]czy uszkodzony wskaźnik temperatury?
[B4]czy uszkodzony wskaźnik temperatury?
witam. może ma ktoś wymontowany wskaźnik i może mi sprawdzić. problem jest taki że zaniża temp. o połowę (jedną kreskę). po zmostkowaniu kabli z czujnika nie wychyla się na max tylko do 120st. pozostaje jedna kreska. rozkręciłem licznik i nawet palcem nie mogę przesunąć wskazówki na max bo coś w środku blokuje. natomiast poniżej 50st. mogę opuścić dużo niżej. wskazówka stoi minimalnie przed 50st. więc przestawienie wskazówki nie wchodzi w grę. może ma ktoś wymontowany wskaźnik i mi odpisze jaki jest zakres ruchu palcem tej wskazówki lekko przesuwając. czy ew. regulacja tą tylną śruba może pomóc . czy tam się reguluje wstępne położenie wskazówki czy zakres przesuwania?
Ostatnio zmieniony 12 gru 2012, 10:40 przez koral351, łącznie zmieniany 1 raz.
[uszkodzony wskaźnik temperatury ?]
Witam
Pozwolicie, że się podłącze z trochę innym problemem.
Mianowicie mój wskaźnik temperatury kilka razy pomachał mi wskazówką (pokazywał aktualna temperaturę i nagle spadał na początek skali)
Aktualnie wskazówka już nawet nie macha, leży ciągle na początku skali.
Sprawdziłem miernikiem i np. na liczniku od paliwa mam 52 ohmy a na liczniku od temperatury 0 ohmów. Czy to znaczy że wskaźnik jest do wymiany?
Jeśli tak to czy jest sens go rozkręcać i próbować naprawić?
Chciałem złączyć kable od czujnika ale pod maską mam 2 czujniki, 1 - niebieski z dwoma kablami a drugi czarny z 5-cięcioma kablami. Zwarcie kabli od niebieskiego czujnika nic nie daje a w czarnym boję sie kombinować.
Dodam że chodzi o Audi B4 Avant z silnikiem 1Z , klimatyzacja
Będę wdzięczny za pomoc
Pozdrawiam
Pozwolicie, że się podłącze z trochę innym problemem.
Mianowicie mój wskaźnik temperatury kilka razy pomachał mi wskazówką (pokazywał aktualna temperaturę i nagle spadał na początek skali)
Aktualnie wskazówka już nawet nie macha, leży ciągle na początku skali.
Sprawdziłem miernikiem i np. na liczniku od paliwa mam 52 ohmy a na liczniku od temperatury 0 ohmów. Czy to znaczy że wskaźnik jest do wymiany?
Jeśli tak to czy jest sens go rozkręcać i próbować naprawić?
Chciałem złączyć kable od czujnika ale pod maską mam 2 czujniki, 1 - niebieski z dwoma kablami a drugi czarny z 5-cięcioma kablami. Zwarcie kabli od niebieskiego czujnika nic nie daje a w czarnym boję sie kombinować.
Dodam że chodzi o Audi B4 Avant z silnikiem 1Z , klimatyzacja
Będę wdzięczny za pomoc
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 gru 2012, 16:05 przez zochmen, łącznie zmieniany 1 raz.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Witam.
Po właczeniu stacyjki wyswietla się juz OK - wszystko podpiete dobrze oprócz swiateł.
Dzis z ciekawosci odpiołem przewody od czujnikow olejowych i nic za zegarach sie nie wyswietliło... Co moze byc???
troche strach tak jezdzic jakby cos nawaliło ;/
co do potencjometra to podpiąłem i nic nie pomogło
Prosze o Pomoc
Po właczeniu stacyjki wyswietla się juz OK - wszystko podpiete dobrze oprócz swiateł.
Dzis z ciekawosci odpiołem przewody od czujnikow olejowych i nic za zegarach sie nie wyswietliło... Co moze byc???
troche strach tak jezdzic jakby cos nawaliło ;/
co do potencjometra to podpiąłem i nic nie pomogło
Prosze o Pomoc
Szara80tkaTdi pisze:to nie jest dobrze, powinno byc 87 opodczas jazdy a 1 bieg sie powinien wlaczyc przy 92koral351 pisze:jest ok. temp. podczas jazdy ok. 95st. wentylator włącza się przy ok. 98st.
no ale jesli piszesz ze jest dla ciebie tak dobrze
Nie wiem jak na moim termostacie , ale z reguły jest oznaczenie 87-92st czyli przy 92st się otwiera, po schłodzeniu do 87st znów się zamyka. Jak nagrzeje chłodnicę do 92st jest otwarty cały czas, a wentylator się włączy trochę później. Nie wiem jakie mam oznaczenie czujnika wentylatora u siebie, przy jakiej temp. powinien załączyć wentylator. mam tylko jeden bieg i jeden wiatrak. Ważne jest, że pokazuje już lepiej niż przedtem, a jeszcze nigdy podczas jazdy lub w korku nie włączył mi się wentylator. Aby sprawdzić czy działa musiałem długo go grzać na postoju. Ze słyszenia wiem, że czujniki toprana trochę zawyżają i trzeba skalibrować wskaźnik w liczniku. Nie mam pod co podłączyć a 5st. to nie 30st i nie robi dla mnie różnicy.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
mysle ze wpierw powinies poczytac o zasadzie dzialania tych czujnikow, ksiazka w reke i hejakr1s56 pisze:odpiołem przewody od czujnikow olejowych i nic za zegarach sie nie wyswietliło... Co moze byc???
gdy dasz mu na wyzsze obroty to zareaguje, nie boj zaby
a potem takie auto trafia dalej na rynek wtorny i nowy wlasciciel nie moze dojsc do ladu, bo ma rozkalibrowany wskaznikkoral351 pisze:Ze słyszenia wiem, że czujniki toprana trochę zawyżają i trzeba skalibrować wskaźnik w liczniku.
Dałeś mi do myślenia i skalibrowałem ten wskaźnik. Przedtem stał 1mm. przed 50st. teraz stoi 2-3mm przed 50st. Nie mam VAGa , ale po skalibrowaniu sprawdziłem przy jakiej temp. załącza się wentylator. Teraz jest ok. 92st. to i podczas jazdy powinno być dobrze. Ale myślę, że kalibracja taka, jak i VAGiem nie jest wiarygodna, ponieważ czujnik wentylatora może załączać wentylator przy innej temp. VAG też pokaże źle jeśli czujnik z którego odczytuje będzie uszkodzony. Najlepszym rozwiązaniem byłoby chyba zagrzanie go w wodzie na dłuższych kabelkach, mierzenie termometrem laboratoryjnym i dopiero kalibracja wskaźnika. Później porównanie z VAG i jeśli by się nie zgadzało to wymiana następnego czujnika tym razem od VAGa.a potem takie auto trafia dalej na rynek wtorny i nowy wlasciciel nie moze dojsc do ladu, bo ma rozkalibrowany wskaznik