Witam wszystkich serdecznie, od jakiegoś czasu mam pewien problem a dokładniej coś mi "piszczy" pod maską, bardzo charakterystyczny dźwięk w momencie jak dodaję gazu i autko wkręca się na obroty, dodam że występuje to na ciepłym silniku (tak już przy 75-80 stopniach - na zimnym tego nie ma). Pierwsze co mi przyszło do głowy to pasek od alternatora, pompy wody lub łożyska alternatora. Wszystkie te trzy rzeczy zostały wymienione i niestety ale bez zmian. Dodatkowo zdjąłem plastikową osłonę od rozrządu i tak jak by trochę głośniej było słychać
Zamieszczam linki z nagranym dźwiękiem co może łatwiej pomoże zdiagnozować przyczynę.
link1
link2
Jak ktoś by miał jakąś radę to proszę o pomoc.
[80 B4 2.0 ABT+LPG] dziwne piszczenie po maską
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 15:07
- Lokalizacja: Warszawa/Wola
- Maverick147
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 19 paź 2011, 18:44
- Lokalizacja: Strzelin
Hej
też tak mam, tzn, podobne objawy w mojej Niuńce,
dziś jak silnik nabrał temperatury też zaczęło coś dziwnie piszczeć pod maską,
myślałem że to chwilowe, ale non stop już było słychać taki dziwny pisk-ale nie pisk, tzn. dźwięk bardzo podobny do tego który Kolega wyżej zamieścił w swoim poście-linkach.
czy to wina PASKÓW które napędzają alternator i wspomaganie układu kierowniczego?
Czy może z rozrządem jest coś nie teges? Przed zimą mechanik oglądał pasek i mówił że jest jeszcze w porządku.
Co to może być? :roll:
też tak mam, tzn, podobne objawy w mojej Niuńce,
dziś jak silnik nabrał temperatury też zaczęło coś dziwnie piszczeć pod maską,
myślałem że to chwilowe, ale non stop już było słychać taki dziwny pisk-ale nie pisk, tzn. dźwięk bardzo podobny do tego który Kolega wyżej zamieścił w swoim poście-linkach.
czy to wina PASKÓW które napędzają alternator i wspomaganie układu kierowniczego?
Czy może z rozrządem jest coś nie teges? Przed zimą mechanik oglądał pasek i mówił że jest jeszcze w porządku.
Co to może być? :roll:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 15:07
- Lokalizacja: Warszawa/Wola
marbaj wydaje mi się że jak by był za mocno napięty pasek to problemy by raczej zaczęły występować już wcześniej z rozrządem (choć może się mylę). Na rozrządzie od wymiany przejechałem jakieś 17000 km i dopiero niedawno pojawiły się te dźwięki, ale nie wymieniłem wtedy napinacza i może faktycznie te dźwięki to od niego Czy jest jakiś sposób aby sprawdzić że to faktycznie pada napinacz ??
- Maverick147
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 19 paź 2011, 18:44
- Lokalizacja: Strzelin
Ja mam podobne objawy, dźwięk taki jak u Ciebie prawdopodobnie wydobywa się z alternatora, może padło w nim łożysko,
ale dopiero jak ściągnie się paski od alternatora i od pompy, będzie można co nie co więcej powiedzieć,
w przyszłym tygodniu jestem umówiony z Kolegą w jego warsztacie, rozbierzemy i wtedy się zobaczy co w trawie piszczy. :->
O efektach i diagnozie napiszę niebawem.
[ Dodano: 2012-12-11, 17:48 ]
ale dopiero jak ściągnie się paski od alternatora i od pompy, będzie można co nie co więcej powiedzieć,
w przyszłym tygodniu jestem umówiony z Kolegą w jego warsztacie, rozbierzemy i wtedy się zobaczy co w trawie piszczy. :->
O efektach i diagnozie napiszę niebawem.
[ Dodano: 2012-12-11, 17:48 ]
Jeżeli pasek byłby zbyt mocno napięty to objawy pojawiłyby się o wiele wcześniej, a jak masz przejechane 15-20 tys to jak może to być wina zbyt mocno napiętego rozrządu?marbaj pisze:Zbyt mocno napięty pasek rozrządy lub siada napinacz.
Cześć Znam te silniki i niestety jest to pasek rozrządu,po prostu źle naciągnięty pasek rozrządu. Zmień również ten napinacz bo przecież rozrząd nie jest drogi w komplecie.
Po zdjęciu na zimnym silniku osłony górnej pasek powinien łapiąc go w dwa palce przekręcić się o 90 stopni.Na rozgrzanym silniku metale powiększają swoją objętość a pszesto pasek rozrządu ulega dużym naprężeniom.Jak ktoś ma niech zobaczy w pdf Sam naprawiam i reperuje audi 80.Co do paska klinowego alternatora to ja na zapalonym silniku popuszczam 13 delikat śrubę i 22 bodajże i sprawdzam naciąg, dźwięk i zachowanie tegoż paska i dokręcam.
Po zdjęciu na zimnym silniku osłony górnej pasek powinien łapiąc go w dwa palce przekręcić się o 90 stopni.Na rozgrzanym silniku metale powiększają swoją objętość a pszesto pasek rozrządu ulega dużym naprężeniom.Jak ktoś ma niech zobaczy w pdf Sam naprawiam i reperuje audi 80.Co do paska klinowego alternatora to ja na zapalonym silniku popuszczam 13 delikat śrubę i 22 bodajże i sprawdzam naciąg, dźwięk i zachowanie tegoż paska i dokręcam.
Zbyt mocno napięty pasek,który po rozgrzaniu się silnika jeszcze bardziej się szpanuje, przyspiesza zużycie napinacza co jak kolega pisze nie został wymieniony na nowy, przy zmianie paska.Maverick147 pisze: Jeżeli pasek byłby zbyt mocno napięty to objawy pojawiłyby się o wiele wcześniej, a jak masz przejechane 15-20 tys to jak może to być wina zbyt mocno napiętego rozrządu?
Raczej nie da się sprawdzić napinacza bez jego wyjęcia przynajmniej ja nie znam takiej metody