Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT+LPG] dziwne piszczenie po maską

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
bastek131179
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 kwie 2008, 15:07
Lokalizacja: Warszawa/Wola

[80 B4 2.0 ABT+LPG] dziwne piszczenie po maską

Post autor: bastek131179 » 10 gru 2012, 18:20

Witam wszystkich serdecznie, od jakiegoś czasu mam pewien problem a dokładniej coś mi "piszczy" pod maską, bardzo charakterystyczny dźwięk w momencie jak dodaję gazu i autko wkręca się na obroty, dodam że występuje to na ciepłym silniku (tak już przy 75-80 stopniach - na zimnym tego nie ma). Pierwsze co mi przyszło do głowy to pasek od alternatora, pompy wody lub łożyska alternatora. Wszystkie te trzy rzeczy zostały wymienione i niestety ale bez zmian. Dodatkowo zdjąłem plastikową osłonę od rozrządu i tak jak by trochę głośniej było słychać :-(

Zamieszczam linki z nagranym dźwiękiem co może łatwiej pomoże zdiagnozować przyczynę.
link1
link2

Jak ktoś by miał jakąś radę to proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
Maverick147
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 19 paź 2011, 18:44
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: Maverick147 » 10 gru 2012, 18:32

Hej
też tak mam, tzn, podobne objawy w mojej Niuńce,

dziś jak silnik nabrał temperatury też zaczęło coś dziwnie piszczeć pod maską,

myślałem że to chwilowe, ale non stop już było słychać taki dziwny pisk-ale nie pisk, tzn. dźwięk bardzo podobny do tego który Kolega wyżej zamieścił w swoim poście-linkach.

czy to wina PASKÓW które napędzają alternator i wspomaganie układu kierowniczego?
Czy może z rozrządem jest coś nie teges? Przed zimą mechanik oglądał pasek i mówił że jest jeszcze w porządku.

Co to może być? :roll:

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 10 gru 2012, 22:18

Zbyt mocno napięty pasek rozrządy lub siada napinacz.

bastek131179
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 kwie 2008, 15:07
Lokalizacja: Warszawa/Wola

Post autor: bastek131179 » 11 gru 2012, 17:28

marbaj wydaje mi się że jak by był za mocno napięty pasek to problemy by raczej zaczęły występować już wcześniej z rozrządem (choć może się mylę). Na rozrządzie od wymiany przejechałem jakieś 17000 km i dopiero niedawno pojawiły się te dźwięki, ale nie wymieniłem wtedy napinacza i może faktycznie te dźwięki to od niego :-( Czy jest jakiś sposób aby sprawdzić że to faktycznie pada napinacz ??

Awatar użytkownika
Maverick147
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 19 paź 2011, 18:44
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: Maverick147 » 11 gru 2012, 17:46

Ja mam podobne objawy, dźwięk taki jak u Ciebie prawdopodobnie wydobywa się z alternatora, może padło w nim łożysko,

ale dopiero jak ściągnie się paski od alternatora i od pompy, będzie można co nie co więcej powiedzieć,

w przyszłym tygodniu jestem umówiony z Kolegą w jego warsztacie, rozbierzemy i wtedy się zobaczy co w trawie piszczy. :->

O efektach i diagnozie napiszę niebawem.

[ Dodano: 2012-12-11, 17:48 ]
marbaj pisze:Zbyt mocno napięty pasek rozrządy lub siada napinacz.
Jeżeli pasek byłby zbyt mocno napięty to objawy pojawiłyby się o wiele wcześniej, a jak masz przejechane 15-20 tys to jak może to być wina zbyt mocno napiętego rozrządu?

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 11 gru 2012, 19:35

Cześć :-) Znam te silniki i niestety jest to pasek rozrządu,po prostu źle naciągnięty pasek rozrządu. Zmień również ten napinacz bo przecież rozrząd nie jest drogi w komplecie.
Po zdjęciu na zimnym silniku osłony górnej pasek powinien łapiąc go w dwa palce przekręcić się o 90 stopni.Na rozgrzanym silniku metale powiększają swoją objętość a pszesto pasek rozrządu ulega dużym naprężeniom.Jak ktoś ma niech zobaczy w pdf Sam naprawiam i reperuje audi 80.Co do paska klinowego alternatora to ja na zapalonym silniku popuszczam 13 delikat śrubę i 22 bodajże i sprawdzam naciąg, dźwięk i zachowanie tegoż paska i dokręcam.

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 11 gru 2012, 22:05

Maverick147 pisze: Jeżeli pasek byłby zbyt mocno napięty to objawy pojawiłyby się o wiele wcześniej, a jak masz przejechane 15-20 tys to jak może to być wina zbyt mocno napiętego rozrządu?
Zbyt mocno napięty pasek,który po rozgrzaniu się silnika jeszcze bardziej się szpanuje, przyspiesza zużycie napinacza co jak kolega pisze nie został wymieniony na nowy, przy zmianie paska.
Raczej nie da się sprawdzić napinacza bez jego wyjęcia przynajmniej ja nie znam takiej metody

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl