[B3/B4 ALL] Diagnostyka VAG
Mam taki problem, kupiłem sobie interfejs do diagnostyki, taki:
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=76
I nie działa, za chiny nie mogę połączyć się ze sterownikiem ponieważ przy teście w opcjach programu VAG wyskakuje mi taki błąd:
Dla W VAG-COM Release 409-1:
A w VAG-COM Release 311-2 taki:
I o połączeniu ze sterownikiem nie ma nawet mowy. Próbowalem przy samochodzie Audi 80 B4 93r. ABT ze sterownikiem 45-pinowym, nie ma tam za dużo możliwych rzeczy do zdiagnozowania, ale od czegoś trzeba zacząć. Kiedyś samochód ten był już badany tym złączem i wszystko było ok, działało bez problemów, a teraz nie chce, dlaczego?
Wszystkie programy antywirusowe zostały wyłączone podczas proby połączenia. Napiecie na złączu OBD I w samochodzie ok 12,34V więc ok, zapłon włączony.
Tester interfejsu pokazuje, że kabelek jest sprawny. Dzwoniłem do sprzedawcy i nie potrafił mi udzielić informacji dlaczego to nie działa, może wy bedziecie coś wiedzieli na ten temat?
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=76
I nie działa, za chiny nie mogę połączyć się ze sterownikiem ponieważ przy teście w opcjach programu VAG wyskakuje mi taki błąd:
Dla W VAG-COM Release 409-1:
A w VAG-COM Release 311-2 taki:
I o połączeniu ze sterownikiem nie ma nawet mowy. Próbowalem przy samochodzie Audi 80 B4 93r. ABT ze sterownikiem 45-pinowym, nie ma tam za dużo możliwych rzeczy do zdiagnozowania, ale od czegoś trzeba zacząć. Kiedyś samochód ten był już badany tym złączem i wszystko było ok, działało bez problemów, a teraz nie chce, dlaczego?
Wszystkie programy antywirusowe zostały wyłączone podczas proby połączenia. Napiecie na złączu OBD I w samochodzie ok 12,34V więc ok, zapłon włączony.
Tester interfejsu pokazuje, że kabelek jest sprawny. Dzwoniłem do sprzedawcy i nie potrafił mi udzielić informacji dlaczego to nie działa, może wy bedziecie coś wiedzieli na ten temat?
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
sprawdź sobie w managerze urządzeń (mój komputer, właściwości, sprzęt) na jakim comie zainstalował ci się ten interfejs... w zależności na które gniazdo usb go włożysz to będzie inny... poza tym musisz sobie "zarejestrować" tego vaga, ja osobiście nie znalazłem sposobu zarejestrowania wersji 4.09, wersja 3.11 da sie bo są w sieci odpowiednie generatory kodów...
[ Dodano: 2007-10-30, 18:38 ]
aha jeszcze jedno, ty masz NG czyli 2,3 na mechanicznym wtrysku.. to to z silnika nic nie poczytasz bo nie masz sterownika jak masz absy lub poduchy to z tych sterowników powinno ci sie udać... a poza tym to w NG są 3 wtyczki czarna biała i brązowa... po co jest brązowa?
[ Dodano: 2007-10-30, 18:38 ]
aha jeszcze jedno, ty masz NG czyli 2,3 na mechanicznym wtrysku.. to to z silnika nic nie poczytasz bo nie masz sterownika jak masz absy lub poduchy to z tych sterowników powinno ci sie udać... a poza tym to w NG są 3 wtyczki czarna biała i brązowa... po co jest brązowa?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Z tego komunikatu wynika, że program nie widzi interfejsu . Zmieniałeś linie K (raz jedną raz drugą)? No i czy sprawdzałeś czy na gnieździe zasilającym jest napięcie, bo zdarza się, że jest sfajczony bezpiecznik i na zasilaniu fejsu nie ma napięcia. Fejs bierze zasilanie właśnie gniazda diagnostycznego. Czasem pomaga zwarcie linii K z linią L .
To sprawdziłem właśnie i zainstalowal się na COM 4 więc nic nie przestawiałem A jeżeli ustawię port COM 4 w VAG-u to wtedy wyskakuje błąd, Interface: not found, a jak ustawię COM 3 to widać takie błędy jak wyżej.Skuciok pisze:sprawdź sobie w managerze urządzeń (mój komputer, właściwości, sprzęt) na jakim comie zainstalował ci się ten interfejs... w zależności na które gniazdo usb go włożysz to będzie inny...
Generator kodow mam, ale bedzie można użyć go dopiero po dobrym teście w opcjach programu, tak gdzieś widziałem napisane.Skuciok pisze:poza tym musisz sobie "zarejestrować" tego vaga, ja osobiście nie znalazłem sposobu zarejestrowania wersji 4.09, wersja 3.11 da sie bo są w sieci odpowiednie generatory kodów...
Wiem, że w moim NG zostają tylko kody błyskowe, ale ja próbowałem to robić w ABT z tym bogadszym sterownikiem gdzie powinno sie coś udać. A ta 3 wtyczka jest od ABS-u chyba.Skuciok pisze:aha jeszcze jedno, ty masz NG czyli 2,3 na mechanicznym wtrysku.. to to z silnika nic nie poczytasz bo nie masz sterownika jak masz absy lub poduchy to z tych sterowników powinno ci sie udać...
Kurde jak rozmawialem z tym kolesiem od viakena przez telefon i przeczytałem mu ten komunikat, to powiedział, że z interfejsem jest wszystko ok w VAG 311 a z błędem z VAG 409 jeszcze się nie spotkał i pierwszy raz go słyszy.Danek pisze:Z tego komunikatu wynika, że program nie widzi interfejsu .
Tak powiem, że nie wiem dokladnie o co biega, jak bys mogł troszkę bardziej łopatologicznie mi to wytłumaczyć?Danek pisze:Zmieniałeś linie K (raz jedną raz drugą)?
Sprawdzałem i jest właśnie 12,34V.Danek pisze:No i czy sprawdzałeś czy na gnieździe zasilającym jest napięcie, bo zdarza się, że jest sfajczony bezpiecznik i na zasilaniu fejsu nie ma napięcia. Fejs bierze zasilanie właśnie gniazda diagnostycznego.
Co jeszcze mogę zrobić?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Ten fejs ma dwie linie K i jedną linię L czyli tak jakby 5 kabelków, a gniazdo diagn. ma tylko 4 piny . Teoretycznie fejs powinien automatycznie wybierać tą linię K, po której leci transmisja ale może fejs nie potrafi się przełączyć automatycznie na odpowiednią linię K.KorNoLio pisze:Zmieniałeś linie K (raz jedną raz drugą)?
Tak powiem, że nie wiem dokladnie o co biega, jak bys mogł troszkę bardziej łopatologicznie mi to wytłumaczyć?
Tak dokładnie 3.11 pokazuje, że jest a ze sterownikiem nie mogę się połączyć, próbowałem zmieniać prędkości, ale to nic nie dało, jeszcze raz tego spróbuje, może się uda.Danek pisze:KorNoLio, ale poczekaj, VAG 3,09 pokazuje na Com-3 że fejs znalazł tylko nie znajduje sterownika, tak?
Skuciok pisze:trudno powiedzieć, może używasz przedłużki kabla usb?, ja miałem na przedłużce 5 metrowej i to już jest granica działania usb, najlepiej bez żadnej przedłużki spróbować..
a jak nie to innego kompa wziąć i spróbować, a jak nie no to chyba tylko reklamacja....
Przedłużki żadnej nie używam tylko orginalny kabelek, może rzeczywiście zostanie tylko reklamacja.
Witam serdecznie.
Koledzy... byłem dziś w serwisie Skody u moich znajomych mechaników.Poprosiłem aby podłączyli mi komputer i sprawdzili czy wogule moja niunia zechce sie komunikować. Okazało się że tak W 3 innych serwisach odmówiła wspołpracy. Po podłączeniu wyskoczyły 4 błędy :
- potencjometr przepustnicy
- czujnik temp powietrza zasysanego
- sonda lambda.
- niemapiętam co
Autko było przełączone na gaz i przekręcony kluczyk w pozycje I.
Mechanik skasował mi błęby i powiedzieł "pojeździj i przyjedź jutro".
Czy Waszym zdaniem czekają mnie wydatki ?? jeśli błęby jutro znów się powtórzą ?
Pozdrawiam
Krzysztof
Koledzy... byłem dziś w serwisie Skody u moich znajomych mechaników.Poprosiłem aby podłączyli mi komputer i sprawdzili czy wogule moja niunia zechce sie komunikować. Okazało się że tak W 3 innych serwisach odmówiła wspołpracy. Po podłączeniu wyskoczyły 4 błędy :
- potencjometr przepustnicy
- czujnik temp powietrza zasysanego
- sonda lambda.
- niemapiętam co
Autko było przełączone na gaz i przekręcony kluczyk w pozycje I.
Mechanik skasował mi błęby i powiedzieł "pojeździj i przyjedź jutro".
Czy Waszym zdaniem czekają mnie wydatki ?? jeśli błęby jutro znów się powtórzą ?
Pozdrawiam
Krzysztof