[B3 1,6 TD SB] Ciśnienie Turbodoładowania
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
[B3 1,6 TD SB] Ciśnienie Turbodoładowania
Korzystając z chwili wolnego zacząłem dzisiaj grzebać trochę przy autku. Wpadłem na pomysł żeby zmierzyć sobie ciśnienie turbodoładowania. Miałem pod ręką barometr więc mówię czemu nie. Wypiąłem gumowy przewód podciśnienia idący od kolektora ssącego do pompy wtryskowej i w jego miejsce podłączyłem barometr.
Odpaliłem samochód i patrzę na barometr: 0. No myślę ok, w końcu bieg jałowy. Przygazowałem do 3tyś a tu wskazówka nawet nie drgnie. Myślę co jest. Przed podłączeniem sprawdzałem barometr. Ale dla pewności sprawdziłem go jeszcze raz. Podłączyłem pod sprężarkę - wskazywał dobrze. Nawet jak sam w niego dmuchałem do wskazówka minimalnie drgnęła, więc barometr jest ok. Podłączyłem go jeszcze raz. I znów 0 :shock: :!: Sprawdziłem drucikiem czy aby ta dziurka w kolektorze ssącym nie jest zapchana, ale nie, wszystko ok. Trochę się wystraszyłem myśląc że turbo mi nie dmucha już wcale.
Wsiadłem w auto i pojechałem się przejechać, ale chodzi całkiem normalnie. 140 km/h bez problemów. Nie tak dawno temu śmigałem nią na autostradzie: 4 ludzi, z przodu opony 195 a z tyłu 205 więc sporo szersze od seryjnych 175 a do tego strasznie silny czołowy wiatr. mimo to szła 170 km/h. Gdyby tego wiatru nie było to spokojnie miałbym 180 km/h a jadąc samemu i na oryginalnych oponkach... Kto to wie. W każdym razie myślę że to i tak całkiem niezły wynik jak na to autko. Więc panowie co jest grane. Dlaczego barometr pokazywał 0 :?:
Dodam jeszcze że kiedyś miałem problemy z zaworem upustowym - cały czas był w pozycji otwartej. Auto wtedy ciężko się rozpędzało. Z 4 ludźmi 120-130 km/h to był maks. Tak więc jestem pewien że turbo dmucha, tylko to 0 :shock:
Odpaliłem samochód i patrzę na barometr: 0. No myślę ok, w końcu bieg jałowy. Przygazowałem do 3tyś a tu wskazówka nawet nie drgnie. Myślę co jest. Przed podłączeniem sprawdzałem barometr. Ale dla pewności sprawdziłem go jeszcze raz. Podłączyłem pod sprężarkę - wskazywał dobrze. Nawet jak sam w niego dmuchałem do wskazówka minimalnie drgnęła, więc barometr jest ok. Podłączyłem go jeszcze raz. I znów 0 :shock: :!: Sprawdziłem drucikiem czy aby ta dziurka w kolektorze ssącym nie jest zapchana, ale nie, wszystko ok. Trochę się wystraszyłem myśląc że turbo mi nie dmucha już wcale.
Wsiadłem w auto i pojechałem się przejechać, ale chodzi całkiem normalnie. 140 km/h bez problemów. Nie tak dawno temu śmigałem nią na autostradzie: 4 ludzi, z przodu opony 195 a z tyłu 205 więc sporo szersze od seryjnych 175 a do tego strasznie silny czołowy wiatr. mimo to szła 170 km/h. Gdyby tego wiatru nie było to spokojnie miałbym 180 km/h a jadąc samemu i na oryginalnych oponkach... Kto to wie. W każdym razie myślę że to i tak całkiem niezły wynik jak na to autko. Więc panowie co jest grane. Dlaczego barometr pokazywał 0 :?:
Dodam jeszcze że kiedyś miałem problemy z zaworem upustowym - cały czas był w pozycji otwartej. Auto wtedy ciężko się rozpędzało. Z 4 ludźmi 120-130 km/h to był maks. Tak więc jestem pewien że turbo dmucha, tylko to 0 :shock:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Czyli z tego rozumie że pomiary można robić tylko podczas jazdy :?: A dlaczego na postoju nic nie zdziałam :?:
[ Dodano: 2007-10-11, 21:31 ]
Poszedłem za radą kolegi i sprawdziłem dzisiaj ciśnienie turbodołądowania. Wskazówka barometru zatrzymywała się na 0,8 bara, czyli tak jak to fabryka przewidziała. Nie jest chyba więc źle, chodź ciut szybciej mogła by ona skakać, bo ciśnienie rośnie mi dopiero tak gdzieś przy ponad 2 tyś, tak do 0,4 bara wspina się powoli i przy wyższych obrotach, ponad 3tyś szybko śmiga do 0,8 bara.
[ Dodano: 2007-10-11, 21:31 ]
Poszedłem za radą kolegi i sprawdziłem dzisiaj ciśnienie turbodołądowania. Wskazówka barometru zatrzymywała się na 0,8 bara, czyli tak jak to fabryka przewidziała. Nie jest chyba więc źle, chodź ciut szybciej mogła by ona skakać, bo ciśnienie rośnie mi dopiero tak gdzieś przy ponad 2 tyś, tak do 0,4 bara wspina się powoli i przy wyższych obrotach, ponad 3tyś szybko śmiga do 0,8 bara.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ostatnio sprawdzałem zawór bezpieczeństwa by sprawdzić przy ilu się otwiera a potem wybrałem się na kolejny pomiar. Teraz ciśnienie śmiga mi do maks 0,82-0,83 bara. Nagrałem krótki filmik, niestety trochę trzęsło bo sam nagrywałem a w dodatku padła mi bateria w aparacie. Kiedyś może nagram coś dokłądniejszego Aha, tak na marginesie ma Garetta T2
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dziś po raz kolejny wjechałem na kanał i skróciłem bolec zawora upustowego tak aby turbo pompowało do tego 1 bara. Potem pojechałem się przejechać. Wynik to 0,95bara i tak nich już zostanie. Tylko mam jeszcze takie wątpliwości. Wcześniej wyjmowałem zawór bezpieczeństwa ten przy kolektorze ssącym by sprawdzić jak działa. Po maksymalnym jego przykręceniu utrzymywał ciśnienie 1 bara. To znaczy nie było takiego efektu że otwierał sie gwałtownie, tylko jak puszczałem powietrze to dochodziło do tego 1 bara i potem już tak trzymał popuszczając powietrze, no ale to było w warunkach garażowych, jak natomiast ma się w praktyce :?: Ponieważ nie chce takiego efektu żeby turbo pompowało na marne. Domyślam się że najlepiej było by zatkać ten zawór i wtedy sprawdzić ile daje turbo :?: Co o tym myślicie :?: I jak najlepiej unieruchomić ten zawór :?:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tak dzisiaj na szybcika sprawdziłem i będę musiał się trochę chyba pobawić, bo ta śróba którą mam wykręcić dochodzi do pewnego momentu i dalej już nie chce iść. Chyba będę musiał nadskrobać trochę górną część gwintu bo coś wyraźnie zawadza. Ale myślę dam radę. Po tym zabiegu turbo powinno już pompować bez problemu tego 1bara. A jak będzie za dużo to się zmniejszy.
Aha i jeszcze taka moja obserwacja, że zniknął czarny dym przy butowaniu. Jeszcze nie potwierdzam tego na 100% bo mało jeździłem, ale wcześniej jak mu cisnąłem powyżej 3tyś to było już widać czarny kłembek. Teraz Ciskam nawet do 4tyś i zdaje mi się że nic. Domyślam się że wreszcie ma tyle tlenu co potzreba <yes>
Aha i jeszcze taka moja obserwacja, że zniknął czarny dym przy butowaniu. Jeszcze nie potwierdzam tego na 100% bo mało jeździłem, ale wcześniej jak mu cisnąłem powyżej 3tyś to było już widać czarny kłembek. Teraz Ciskam nawet do 4tyś i zdaje mi się że nic. Domyślam się że wreszcie ma tyle tlenu co potzreba <yes>
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie no spoko, nie chce przykatować silnika. Jak będzie koło tego 1 bara to dobrze, nic więcej kombinować nie chce, trochę szkoda mi silnika. Wkurzało mnie tylko to dymienie a nie chciałem zmniejszać mu dawko bo mógłbym go zamulić. Lepszym rozwiązaniem wydawało mi się dać mu trochę głębszy haust powietrza.